سرنوشت قهرمانان نیم‌فصل؛ 13 قهرمانی و 9 ناکامی

تساوی پرسپولیس در رفسنجان برابر مس و شکست سپاهان برابر شمس‌آذر در قزوین، از قهرمان نیم‌فصل اول لیگ 23 رونمایی کرد: استقلال. تیم نکونام با تکیه بر قدرت عجیب و غریبش در بازیهای خانگی، نیمه اول فصل را فتح کرد.

سرنوشت قهرمانان نیم‌فصل؛ 13 قهرمانی و 9 ناکامی

به گزارش منیبان، در 22 دوره برگزاری لیگ برتر، 13 بار قهرمان فصل همان تیمی بوده که درنهایت جام را هم بالای سرش برده است. در هر 4 دوره اخیر لیگ برتر، این اتفاق رقم خورده است و در 8 دوره آخر بازیها، فقط یک بار تیمی که قهرمان نیم‌فصل شده درنهایت نتوانسته با جام قهرمانی دور افتخار بزند.در 9 دوره لیگ برتر اما قهرمان هیچ ارتباطی به تیمی که فاتح نیم‌فصل اول شده، نداشته است. یک‌سوم این اتفاق برای ذوب‌آهن رخ داده؛ تیمی که 3 بار فاتح نیم‌فصل اول شد ولی هرگز نتوانست قهرمان لیگ شود. 2 بار هم استقلال به این سرنوشت دچار شده است.

استقلال برای پنجمین بار فاتح نیمه اول فصل شد. در 4 مرتبه قبلی اما آنها درنهایت 2 بار در لیگ‌های 5 و 21 به قهرمانی رسیدند. نکته جالب درباره استقلال، روند ریاضی‌وار آنها پس از فتح نیمه اول فصل است: قهرمان نشدند (لیگ اول)، قهرمان شدند (لیگ پنجم)، قهرمان نشدند (لیگ یازدهم)، قهرمان شدند (لیگ بیست و یکم) و حالا قهرمانی در نیم‌فصل اول لیگ 23 که باید برای سرنوشت نهایی‌اش تقریبا 6 ماه دیگر صبر کرد.برای چهارمین مرتبه در تاریخ لیگ برتر، قهرمان نیم‌فصل اول تنها با یک امتیاز برتری نسبت به تیم دوم، تعیین شد. در 3 مرتبه قبلی، اوضاع چنین بوده: قهرمان نیم‌فصل، قهرمان فصل نشد (ذوب‌آهن در لیگ سوم)، قهرمان نیم‌فصل، قهرمان فصل شد (سپاهان در لیگ نهم) و قهرمان نیم‌فصل، قهرمان فصل نشد (تراکتور در لیگ چهاردهم)؛ اینجا هم روندی ریاضی را شاهد هستیم که برای ادامه‌اش، استقلال باید قهرمان فصل شود.استقلالِ نکونام با گرفتن 32 امتیاز فاتح نیمه اول فصل شد. در 3 مرتبه‌ قبلی که تیمی با 32 امتیاز از 15 بازی قهرمان نیم‌فصل اول شد، درنهایت همان تیم با جام قهرمانی دور افتخار زد: استقلال خوزستان در لیگ پانزدهم و پرسپولیس در لیگ‌های شانزدهم و بیست و دوم.


ت ت
کدخبر: 194866 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها