دستمزد داوران و دروغی به نام افزایش 100 درصدی؛ 5 میلیونی که 6 میلیون شد!

برخلاف ادعای رئیس کمیته داوران، حقوق داوران لیگ برتری افزایش 2برابری نداشت.

دستمزد داوران و دروغی به نام افزایش 100 درصدی؛ 5 میلیونی که 6 میلیون شد!

به گزارش منیبان، نیم‌فصل نخست لیگ برتر فوتبال ایران در دوره بیست‌وسوم در شرایطی به پایان رسید که عملکرد داوران بیش از پیش موردتوجه قرار داشت. در کنار ثبت اشتباهات پرشمار داوری در مسابقات لیگ بیست‌وسوم، باید از نقطه مقابل هم مشکلات داوران فوتبال ایران را برشمرد؛ مشکلاتی که از فقدان امکانات اولیه از جمله ارتباط رادیویی آغاز می‌شود و به موضوعات دیگری مانند فقدان تکنولوژی (VAR) تسری پیدا می‌کند. البته که وعده داده شده در نیم‌فصل دوم، تمامی مسابقات لیگ برتر در شرایطی برگزار می‌شود که داوران مجهز به سیستم رادیویی هستند و قرار است برای پیاده‌سازی تکنولوژی (VAR) هم به داوران آموزش‌های لازم داده شود و گفته می‌شود احتمالاً از ابتدای فصل آینده از این تکنولوژی در لیگ برتر فوتبال ایران استفاده خواهد شد.

داوران لیگ برتری در کنار کمبود امکانات، همواره در سالیان گذشته با مسائل مالی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و یکی از مهم‌ترین اعتراضات آن‌ها، عدم افزایش حقوق‌شان بود. جالب آنکه چندی پیش، خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران شخصاً به این موضوع اشاره کرد و گفت: «مبلغ قضاوت داوران در 13 مسابقه می‌شود 60 میلیون تومان. با کسر مالیات، این رقم به حدود 54 میلیون تومان می‌رسد و این مبلغ هم صرف دارو، فیزیوتراپی و مسائل دیگر می‌شود؛ یعنی داوران به‌صورت رایگان برای فوتبال کشور زحمت می‌کشند. در لیگی که این گردش مالی را دارد، انتظار داریم مبلغی جزئی به داوران برسد و اگر هم نمی‌رسد، آن‌ها احترام داشته باشند».

دستمزدهایی که فقط 20 درصد افزایش پیدا کرد!

مسئولان فدراسیون فوتبال در طول نیم‌فصل نخست بارها وعده رفع مشکلات داوران را دادند و ضمن طرح وعده‌هایی درباره ورود دستگاه‌های ارتباط رادیویی و البته خرید چند دستگاه (VAR)، درباره افزایش حقوق داوران هم وعده‌هایی مطرح شد که مهم‌ترین آن از سوی افشاریان بود؛ به‌طوری‌که او وعده داد براساس درخواست مصوبه هیات‌رئیسه، قرار است حقوق داوران و کمک‌داوران رشدی 100 درصدی داشته باشد و به ازای هر قضاوت به داوران اول 10 میلیون تومان به پرداخت خواهد شد.داوران لیگ برتری در حالی روز گذشته دستمزد خود در نیم‌فصل نخست را دریافت کردند که طبق واریزی انجام شده از سوی امور مالی فدراسیون فوتبال، برای هر داور وسط تنها 6 میلیون تومان واریز شده است! با این اوصاف، نه‌تنها وعده رشد 100 درصدی حقوق داوران محقق نشده، بلکه پرداختی به آن‌ها تنها 20 درصد افزایش داشته با توجه به رشد چشمگیر رقم قرارداد بازیکنان و مربیان، اختلاف دریافتی آن‌ها با داوران بیش از پیش در فصل جاری افزایش پیدا کرده باشد!مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در طول برگزاری رقابت‌های نیم‌فصل نخست بارها نسبت به عملکرد داوران واکنش نشان داد و مدعی شد که از قضاوت آن‌ها راضی نیست. با این‌حال به نظر می‌رسد که رسیدگی به امور معیشتی داوران و تحقق وعده‌های داده شده به آن‌ها، موردنظر مسئولان فدراسیون فوتبال نبوده و باید دید با توجه به عدم تحقق رشد 100 درصدی حقوق داوران، خداداد افشاریان در کسوت رئیس کمیته داوران چه واکنشی نسبت به این مسئله خواهد شد و علل فدراسیون برای عدم رشد 2 برابری حقوق داوران چه بوده است!


ت ت
کدخبر: 198116 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها