طلسمی که با آمدن آزمون شکسته شد؛ زوج طارمی - سردار به دنبال تاریخ‌سازی در آسیا

باز هم همکاری مهدی طارمی و سردار آزمون باعث پیروزی تیم ملی شد.

طلسمی که با آمدن آزمون شکسته شد؛ زوج طارمی - سردار به دنبال تاریخ‌سازی در آسیا

به گزارش منیبان، تیم ملی ایران در شرایطی برابر امارات به برتری ۲ بر یک دست یافت که هر 2 گل تیم ملی توسط مهدی طارمی و پاس سردار آزمون زده شد؛ اتفاقی که پیشتر بارها تکرار شده بود. مهدی طارمی که امید اصلی گلزنی تیم ملی در این مسابقات به شمار می‌آید، در ۲ بازی نخست تیم ملی در گلزنی ناکام بود و همین مساله باعث نگرانی شده بود ولی با بازگشت سردار آزمون به ترکیب اصلی، موتور گلزنی طارمی باز هم روشن شد.

طارمی - آزمون با اختلاف بهترین زوج تاریخ تیم ملی

با ۲ پاس گلی که سردار آزمون در بازی با امارات به مهدی طارمی داد، تعداد گل‌هایی که این ۲ بازیکن با مشارکت یکدیگر به ثمر رساندند به عدد ۱۷ رسید. طارمی ۹ بار با پاس آزمون موفق به گلزنی شده و آزمون هم ۸ بار پاس‌های طارمی را تبدیل به گل کرده است. طارمی و آزمون با این همکاری قابل تقدیر سهم به سزایی در آمار بالای گلزنی یکدیگر در تیم ملی دارند. سردار آزمون با ۵۰ گل دومین گلزن برتر تاریخ تیم ملی است و مهدی طارمی با ۴۶ گل چهارم است. پس از زوج آزمون- طارمی، زوج علی دایی با خداداد عزیزی و زوج علی دایی و علی کریمی با ۹ گل و پاس گل بهترین آمار را دارند.

زوج طلایی به دنبال رکوردشکنی در آسیا

پیش از ظهور زوج طارمی - آزمون از زوج علی دایی و خداداد عزیزی به عنوان بهترین زوج فوتبال ایران یاد می‌شد. این زوج همچنان بهترین زوج تیم ملی در تاریخ جام ملت‌های آسیا به شمار می‌آیند که روی 5 گل تاثیرگذار بوده اند. این ۲ بازیکن در جام ملتهای ۱۹۹۶ و ۲۰۰۰ کنار هم بازی کردند که علی دایی ۴ بار با پاس خداداد به گل رسید و عزیزی هم یک‌بار با پاس دایی دروازه حریف را باز کرد.زوج طارمی - آزمون هم پس از بازی با امارات پشت سر دایی - عزیزی با مشارکت روی ۴ گل در رده دوم قرار گرفت. این دوره، دومین دوره از جام ملت‌های آسیا است که طارمی و آزمون کنار هم بازی می‌کنند. در دوره قبل، آزمون با پاس گل طارمی برابر یمن به گل رسید و طارمی هم با پاس سردار به چین گل زد و با ۲ گل بازی امارات در این دوره، تعداد گل و پاس گلی که زوج طارمی و آزمون در جام ملت‌ها به هم داده‌اند به عدد ۴ رسید.

ت ت
کدخبر: 198120 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها