استقلال در نقل و انتقالات زمستانی؛ از ترقه تا بمب‌ترکانی

بعد از جذب جلال‌الدین ماشاریپوف، حالا مدیران باشگاه استقلال در تلاش برای خرید دیگر گزینه‌های موردنظر کادرفنی هستند.

استقلال در نقل و انتقالات زمستانی؛ از ترقه تا بمب‌ترکانی

به گزارش منیبان؛ استقلالی‌ها بعد از یک‌ماه بی‌خبری در بازار نقل‌وانتقالات زمستانه، روز گذشته از دومین خرید خود رسماً رونمایی کردند و بعد از جذب رافائل سیلوا، توانستند با جلال‌الدین ماشاریپوف هم به توافق برسند تا این ستاره ازبکستانی، شاگرد جدید جواد نکونام باشد. جالب آنکه برخلاف ابتدای فصل که سروصدای زیادی پیرامون مذاکره با ماشاریپوف شکل گرفت و در نهایت انتقال او به جمع آبی‌پوشان پایتخت انجام نشد، مدیران باشگاه استقلال توانستند مذاکرات با ستاره ازبک را در سکوت خبری پیش ببرند و در نهایت با او برای 1.5 فصل به توافق رسیدند و قرار است طی روزهای آینده، جلال‌الدین ماشاریپوف به تهران سفر کند تا رسماً کار خود را در جمع شاگردان نکونام آغاز کند.

مدیران باشگاه استقلال البته در هفته‌های گذشته هم به دنبال جذب بازیکنان موردنظر جواد نکونام بودند اما روند کُند فعالیت نقل‌وانتقالاتی آبی‌ها حواشی پرشماری را به‌وجود آورد؛ از لغو اردوی خارجی به درخواست نکونام به دلیل عدم جذب بازیکنان موردنظرش که این موضوع از سوی رسانه رسمی باشگاه علنی شد تا موضع‌گیری تند سرمربی آبی‌پوشان پایتخت علیه مدیریت باشگاه! با وجود تنش‌های به‌وجود آمده، قطار فعالیت استقلالی‌ها در بازار زمستانه دوباره از روز گذشته رسماً به حرکت در آمد و به نظر می‌رسد که بعد از جذب سیلوا و ماشاریپوف، همچنان آبی‌ها به کار خود در بازار نقل‌وانتقالات ادامه بدهند.

پدیده شمس‌آذر در تور آبی‌ها؟

حسین گودرزی یکی از بازیکنان موردنظر جواد نکونام محسوب می‌شود. مدافع چپ جوان و 22 ساله‌ای که عملکرد درخشانی در ترکیب شمس‌آذر قزوین در لیگ بیست‌وسوم داشته است. او که سابقه گلزنی به سرخابی‌های پایتخت را در فصل جاری لیگ برتر دارد، در جدال با سپاهان هم گل پیروزی‌بخش تیمش را ساخت و یکی از چهره‌های موفق ترکیب شمس‌آذر محسوب می‌شود. جالب آنکه او روز گذشته هم در دیدار تدارکاتی شمس‌آذر مقابل نساجی، گل برتری یشمی‌پوشان را به‌ثمر برساند تا شم بالای گلزنی خود در قامت یک مدافع چپ را نشان بدهد.

مدیران باشگاه استقلال در طول روزهای گذشته مذاکرات خود در زمینه جذب گودرزی را در شرایطی پیش برده‌اند که مذاکرات انجام شده، مثبت بوده و با توجه به سیاست درآمدزایی باشگاه قزوینی، مسئولان باشگاه شمس‌آذر خواستار دریافت هزینه در قبال صدور رضایت‌نامه حسین گودرزی شده‌اند. گفته می‌شود طبق آخرین مذاکرات، با توجه به بند فسخ 2 میلیاردی حسین گودرزی، آبی‌ها برای جذب این بازیکن چراغ سبز نشان داده‌اند و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، انتقال حسین گودرزی به استقلال طی روزهای آینده نهایی خواهد شد؛ آن‌هم در حالی‌که گفته می‌شود قرار است امیرمحمد پناهی در قامت جانشین گودرزی از صنعت‌نفت آبادان به شمس‌آذر قزوین بپیوندد.

معاوضه جنجالی سرانجام نهایی می‌شود؟

استقلالی‌ها در حالی به دنبال جذب حسین گودرزی هستند که در پست دفاع چپ، ابوالفضل جلالی و جعفر سلمانی در نیم‌فصل نخست در فهرست آبی‌ها حضور داشتند. گفته می‌شود که جواد نکونام به مدیران باشگاه استقلال اعلام کرده در صورت جذب حسین گودرزی، او نسبت به مازاد اعلام کردن جعفر سلمانی چراغ سبز خود را نشان می‌دهد؛ آن‌هم در حالی‌که جدایی سلمانی از استقلال می‌تواند توأمان با یک معاوضه برای آبی‌ها باشد و احتمالاً در این راستا، یکی دیگر از گزینه‌های جواد نکونام جذب خواهد شد. محمدحسین اسلامی، یکی از پدیده‌های حاضر در فهرست جواد نکونام محسوب می‌شود. با توجه به رضایت‌نامه 300 هزار دلاری او، مدیران باشگاه استقلال در طول هفته‌های گذشته به دنبال جذب اسلامی از طریق معاوضه بازیکن بودند که در این مسیر، مسئولان باشگاه ذوب‌آهن اعلام کردند که در ازای خرید جعفر سلمانی، حاضر به فروش محمدحسین اسلامی هستند. با این اوصاف، به نظر می‌رسد در صورت نهایی‌شدن انتقال حسین گودرزی، مقدمات برای جابه‌جایی جعفر سلمانی و محمدحسین اسلامی هم فراهم می‌شود تا بازهم یک جوان زیر 23 سال دیگر به فهرست استقلال اضافه می‌شود.

جانشین مهری از هوادار می‌آید؟

جواد نکونام برای پر کردن جای سعید مهری در فهرست تیمش به دنبال جذب بازیکن جانشین بود. فرشید باقری، اولین گزینه سرمربی آبی‌پوشان پایتخت بود که گفته می‌شود بعد از حضور محرم نویدکیا در تیم مس رفسنجان، جدایی باقری از جمع بازیکنان مس منتفی شده و همین مسئله باعث شده تا نکونام در فهرست خود تغییر ایجاد کند. گفته می‌شود که قائم اسلامی‌خواه هافبک هوادار تهران، گزینه جدید معرفی شده از سوی جواد نکونام است که رایزنی‌ها برای جذب او آغاز شده و استقلالی‌ها در تلاش هستند تا این هافبک 29 ساله را جذب کنند.اسلامی‌خواه که سابقه بازی برای تیم‌های تراکتور و ماشین‌سازی تبریز و مس رفسنجان را در کارنامه خود دارد، در فصل جاری عضو تیم هوادار تهران است و گفته می‌شود بعد از نامه‌نگاری انجام شده در زمینه جذب قائم اسلامی‌خواه، مدیران باشگاه تهرانی درخواست هزینه برای صدور رضایت‌نامه او کرده‌اند. استقلالی‌ها که در ابتدای موفق به جذب محمدرضا خالدآبادی از باشگاه هوادار شدند، حالا امیدوارند که بتوانند رضایت‌نامه اسلامی‌خواه را هم دریافت کنند تا او در قامت جانشین مهری وارد فهرست استقلال شود.

استقلالی‌ها چشم‌انتظار انفجار بمب

مدیران باشگاه استقلال با وجود آنکه در چند نوبت مذاکره با مسئولان باشگاه گل‌گهر سیرجان، نتوانسته‌اند در زمینه جذب روبرتو تورس به توافق برسند اما همچنان به تلاش خود ادامه داده و به دنبال جذب این ستاره اسپانیایی هستند. گفته می‌شود در بسته پیشنهادی استقلالی‌ها، هم بحث معاوضه بازیکن مطرح است و هم اینکه آبی‌ها حاضرند بخش از هزینه رضایت‌نامه تورس را به بپردازند اما با این وجود فعلاً نتوانسته‌اند با مسئولان باشگاه سیرجانی به توافق برسند؛ آن‌هم در حالی‌که گفته می‌شود تورس شخصاً مشکلی برای پیوستن به استقلال ندارد و با توجه به تجربه همکاری با جواد نکونام، چراغ سبز خود را در این زمینه نشان داده است.استقلالی‌ها بعد از جذب جلال‌الدین ماشاریپوف، امیدوار به خرید روبرتو تورس هستند و جذب این ستاره اسپانیایی می‌تواند یکی از پرستاره‌ترین استقلال‌های چند فصل اخیر فوتبال ایران را بسازد! گفته می‌شود که در کنار تلاش برای جذب حسین گودرزی، محمدحسین اسلامی، قائم اسلامی‌خواه و روبرتو تورس، تلاش‌ها برای جذب مهدی تیکدری‌نژاد هم در حال انجام است اما فعلاً مذاکرات برای جذب این مدافع راست مثبت پیش نرفته است. البته که در این میان، باید گفت که فهرست بازیکنان بزرگسال استقلال تکمیل شده و با توجه به این مسئله، قرار است در ازای جذب هر بازیکن بزرگسال جدید، یک بازیکن از سوی جواد نکونام مازاد اعلام شود.

جذب 2 ستاره عراقی ممکن نیست!

ایمن حسین و ابراهیم بایش، 2 ستاره عراقی هستند که نام‌شان در روزهای گذشته در حوالی استقلال مطرح شده است. پیگیری‌های بیشتر حکایت از آن دارد که حسین با 2 تیم مختلف در این فصل قرارداد به امضا رسانده و همین مسئله باعث شده تا امکان جدایی او از جمع بازیکنان نیروی هوایی عراق به لحاظ قانونی ممکن نباشد! همچنین ابراهیم بایش هم تحت قرارداد باشگاه عراقی است و با توجه به عدم فسخ قراردادش پیش از پایان فعالیت پنجره نقل‌وانتقالات در کشور عراق، او تنها در صورت توافق با باشگاه خود می‌تواند از جمع بازیکنان این تیم جدا شود که گفته می‌شود در این زمینه، عراقی‌ها با جدایی بایش مخالفت کرده‌اند تا عملاً با وجود خبرهای مطرح شده، انتقال این 2 بازیکن عراقی به استقلال میسر نباشد.فرشید اسماعیلی همچنان یک گزینه آلترناتیو در فهرست نکونام در صورت عدم جذب گزینه‌های موردنظرش، نامش مطرح بوده اما حضور یا عدم حضور این هافبک باتجربه در جمع آبی‌پوشان هنوز مشخص نیست و در صورتی‌که انتقال بازیکنان موردنظر سرمربی استقلال به جمع آبی‌ها منتفی شود، احتمالاً مدیران باشگاه استقلال پای میز مذاکره با فرشید اسماعیلی می‌روند. آنچه مشخص است اینکه روند فعالیت آبی‌ها در بازار زمستانه شتاب گرفته و باید دید بعد از جذب رافائل سیلوا و جلال‌الدین ماشاریپوف، فهرست استقلال با حضور کدام بازیکنان تکمیل می‌شود.


ت ت
کدخبر: 199890 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها