ادعای جنجالی قلعه‌نویی بالاخره ثابت شد!

حضور تیم‌های ملی اردن، قطر و ایران در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا 2023 جالب‌توجه است.

ادعای جنجالی قلعه‌نویی بالاخره ثابت شد!

به گزارش منیبان، جام ملت‌های آسیا 2023 به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود و 6 روز دیگر، با برگزاری مسابقه فینال، هم تکلیف تیم قهرمان این دوره از رقابت‌ها مشخص خواهد شد و هم اینکه سوت پایان تورنمنت به صدا در می‌آید. البته که هنوز تکلیف تیم‌های فینالیست مشخص نیست و باید روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، 2 مسابقه مرحله نیمه‌نهایی برگزار شود که در این میان، غیبت تیم‌های مطرح آسیا از جمله ژاپن، عربستان و استرالیا در بین 4 تیم برتر قاره کهن جالب‌توجه است! تیم‌های ملی اردن، قطر، کره‌جنوبی و ایران، 4 تیم صعودکرده به مرحله نیمه‌نهایی هستند که حضور تیم‌های ملی اردن و کره‌جنوبی که در گروه پنجم با یکدیگر هم‌گروه بودند، جالب‌توجه است. در کنار این مسئله، آنچه بیش از پیش جلب‌توجه می‌کند، حضور همزمان تیم‌های ملی اردن، قطر و ایران در جمع 4 تیم برتر جام ملت‌های آسیا 2023 است؛ آن‌هم در حالی‌که هر 3 تیم پیش از شروع این تورنمنت، در قالب یک تورنمنت چهارجانبه حضور پیدا کرده بودند!

کولاک فاتحان تورنمنت اردن در دوحه!

شاگردان امیر قلعه‌نویی در تیم ملی ایران در فیفادی ماه اکتبر و در آخرین فیفادی پیش از شروع جام ملت‌های آسیا که امکان برگزاری دیدار دوستانه وجود داشت، به کشور اردن سفر کردند تا در تورنمنتی به میزبان شهر امان با حضور 4 تیم شرکت کنند. ملی‌پوشان فوتبال ایران در کنار تیم‌های ملی اردن، قطر و عراق، 4 تیم شرکت‌کننده در این تورنمنت بودند که طبق قرعه‌کشی، تیم‌های ملی ایران و اردن به مصاف هم رفتند و تیم‌های ملی قطر و عراق هم برگزارکننده دیگر مسابقه مرحله نیمه‌نهایی این تورنمنت بودند. تیم ملی ایران با بردی 3 بر یک توانست مقابل اردن پیروز شود و به مرحله فینال برسد و قطری‌ها هم در ضربات پنالتی از سد تیم ملی عراق گذشتند. در مرحله فینال هم شاگردان قلعه‌نویی با 4 گل برابر قطر به پیروزی رسیدند و تیم تحت هدایت کارلوس کی‌روش را در هم کوبیدند تا فاتح تورنمنت دوستانه اردن شوند. در دیدار رده‌بندی هم عراقی‌ها توانستند در ضربات پنالتی برابر اردن به پیروزی برسند تا آن‌ها به مقام سوم برسند و تیمِ میزبان با کسب عنوان چهارمی به کارش در این تورنمنت پایان بدهد!

4 تیم شرکت‌کننده در تورنمنت اردن حالا در جام ملت‌های آسیا عملکردی فراتر از حد انتظار داشتند؛ به‌طوری‌که عراقی‌ها توانستند برابر ژاپن به پیروزی برسند و تا مرحله یک‌هشتم نهایی پیش‌روی داشتند. تیم‌های ملی اردن، قطر و ایران هم به جمع 4 تیم برتر قاره راه پیدا کرده‌اند و از میان تیم‌های ملی قطر و ایران، یک تیم به مرحله فینال صعود می‌کند. امیر قلعه‌نویی بارها در واکنش به حضور ایران در تورنمنت اردن، از این حضور دفاع کرده بود و در آخرین واکنش خود گفته بود: «خیلی‌ها انتقاد کردند چرا به تورنمنت اردن رفتید، الان چهار تیمی که در تورنمنت اردن حضور داشتند کجا هستند». نگاهی به وضعیت تیم‌های ملی اردن، قطر و ایران نشان می‌دهد که دفاع قلعه‌نویی از سطح کیفیت تورنمنت اردن بی‌راه نبوده است!


ت ت
کدخبر: 199894 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها