الثمامه بدشگون بود، یک خط در میان خوب بودیم!

در حالی که فوتبالدوستان ایرانی امیدوار بودند تیم ملی به فینال برسد اما تیم ملی مقابل قطر شکست خورد و از رسیدن به فینال باز ماند.

الثمامه بدشگون بود، یک خط در میان خوب بودیم!

به گزارش منیبان، تیم ملی ایران در حالی شکست خورد که قبل از بازی اغلب نظرسنجی‌ها حکایت از پیروزی ایران داشت اما اتفاقات بازی به شکلی رقم خورد که در نهایت قطر به پیروزی رسید.گذشته از مسائل فنی که می‌شود درباره آنها صحبت کرد مسائلی غیر فنی و غیر فوتبالی هم وجود داشت که در فضای مجازی به شوخی به آنها به اشاره می‌شد. مسائلی که در ایران به عنوان خرافات شناخته می‌شود.اولین مورد ورزشگاهی بود که بازی امشب در آن برگزار شد. تیم ملی ایران یک سال و دو ماه و 10 روز پیش در ورزشگاه الثمامه در سومین بازی مرحله گروهی جام جهانی 2022 مقابل تیم ملی آمریکا قرار گرفت و در حالی که برای صعود فقط به یک تساوی نیاز داشت اما با یک گل باخت و از صعود به مرحله حذفی باز ماند. امروز هم در همین ورزشگاه به قطر باختیم و از صعود به فینال باز ماندیم.

مورد دوم مربوط به همین دوره از جام ملت‌هاست. بعد از بازی تیم ملی ایران مقابل سوریه که در مرحله یک هشتم نهایی برگزار شد و ایران به سختی در ضربات پنالتی پیروز شد این موضوع در فضای مجازی مطرح شد که تیم ملی ایران به صورت یک بازی در میان خوب و بد بازی می‌کند. یعنی یک بازی خوب است و یک بازی بد. در بازی با فلسطین خوب بودیم اما بازی با هنگ کنگ نه. در بازی سوم مقابل امارات خوب بودیم و در بازی با سوریه بد. این روند در مرحله یک چهارم نهایی هم ادامه داشت و مقابل ژاپن خوب بودیم. قبل از بازی با قطر این موضوع توسط هواداران تیم ملی به صورت شوخی مطرح شد و گفته می‌شد که حالا نوبتِ بدبازی کردن است. در کمال تعجب این اتفاق افتاد و تیم ملی ایران در یک بازی نه چندان خوب به قطر باخت.موضوع سوم یک ریشه قدیمی دارد. ایران پیش از این دو بار در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌ها مقابل میزبان قرار گرفته بود و هر دو بار را باخته بود. بار اول در جام ملت‌های 1980 مقابل کویت که میزبان قرار گرفتیم و با نتیجه دو بر یک باختیم. دفعه دوم در جام ملت‌های 2004 بود که در نیمه نهایی با چینِ میزبان بازی کردیم و در ضربات پنالتی شکست خوردیم.در نگاه اول همه این مسائل شوخی به نظر می‌رسد و می‌توان با قاطعیت گفت که در دسته خرافات قرار می‌گیرد. اما به شکل عجیبی 3 مورد از این خرافات در بازی ایران و قطر مصداق پیدا کرد و تیم ملی شکست خورد و از رسیدن به فینال باز ماند.


ت ت
کدخبر: 200311 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها