کارنامه درویش و خطیر زیر ذره‌بین وزیر؛ بازی اسم‌وفامیل به راه افتاد!

زمزمه‌هایی درباره تغییر و تحولات در ساختار مدیریتی سرخابی‌ها به گوش می‌رسد؛ هر چند که این احتمالات درباره صندلی مدیرعاملی پرسپولیس بیشتر است.

کارنامه درویش و خطیر زیر ذره‌بین وزیر؛ بازی اسم‌وفامیل به راه افتاد!

به گزارش منیبان، استقلال و پرسپولیس به عنوان 2 تیم پرطرفدار فوتبال ایران از هفته گذشته فعالیت خود را در نیم‌فصل دوم لیگ برتر فوتبال ایران آغاز کردند؛ آن‌هم در حالی‌که شروع آبی‌پوشان پایتخت با کسب پیروزی مقابل صنعت‌نفت و تمدید صدرنشینی این تیم در لیگ بیست‌وسوم و پرسپولیسی‌ها هم در اراک برابر آلومینیوم شکست خوردند تا سرخابی‌ها وضعیتی متفاوت کارشان را در نیم‌فصل دوم آغاز کنند. آنچه در ایام تعطیلات زمستانه به چشم آمد، تجعمات اعتراض‌آمیز علیه مدیریت‌عامل 2 باشگاه بود و به نظر می‌رسد که در این زمینه ارزیابی‌ها از سوی وزارت ورزش‌وجوانان آغاز شده است.

دوران پرفرازوفرود مدیریت 2ساله درویش در پرسپولیس

رضا درویش بعد از تغییر و تحولات در دولت و استقرار مسئولان سیزدهم، از سوی مدیران جدید وزارت ورزش‌جوانان به عنوان مدیرعامل پرسپولیس منصوب شد و یکی از باثبات‌ترین مدیران این باشگاه محسوب می‌شود؛ چرا که حدود 2 سال و یک ماه از مدیرعاملی درویش در پرسپولیس می‌گذرد. او در کنار موفقیت‌هایی که در دوران کاری‌اش در پرسپولیس داشته، نقصان‌هایی هم داشته که هواداران پرسپولیس نسبت به عملکرد او معترض هستند. چالش‌های درویش با یحیی گل‌محمدی و در نهایت جدایی این سرمربی باتجربه و موفق، مهم‌ترین انتقاد هواداران پرسپولیس از مدیرعامل تیم‌شان است و همین مسئله باعث شده تا زمزمه‌هایی درباره احتمال پایان کار درویش در پرسپولیس مطرح شود.

خطیر و مدیریتی که هنوز 8 ماه نشده است!

استقلال برخلاف رقیب سنتی‌اش در طول 2 سال اخیر 4 مدیرعامل مختلف داشته است؛ مصطفی آجورلو، علی فتح‌الله‌زاده، حجت کریمی و حالا علی خطیر. خطیر کمتر از 8 ماه سابقه فعالیت در باشگاه استقلال را دارد و کشمکش‌های گاه و بی‌گاه او با جواد نکونام، مهم‌ترین حاشیه دوران مدیریتی‌اش در استقلال محسوب می‌شود. هر چند که گفته می‌شود با وجود انتقادات هواداران از عملکرد خطیر و برگزاری اجتماعات تجمع‌آمیز علیه او، با توجه به اقدامات انجام شده در مسیر صدور مجوز حرفه‌ای و نیاز به ثبات مدیریت در باشگاه استقلال با توجه به تغییرات سریالی مدیرعامل در طول 2 سال اخیر، احتمال برکناری خطیر از سمت مدیرعاملی استقلال فعلاً مطرح نیست.

3 گزینه جنجالی برای جانشینی درویش

مسئولان وزارت ورزش‌وجوانان در حال رصد کارنامه درویش و خطیر هستند تا در صورت نیاز، کادر مدیریتی 2 باشگاه پرطرفدار را تقویت کنند. هفته گذشته بود که با برگزاری مجمع عمومی باشگاه پرسپولیس، ابراهیم شکوری و حسن طباطبایی به عنوان اعضای جدید هیات‌مدیره پرسپولیس منصوب شدند که حالا زمزمه‌هایی درباره احتمال عدم حضور طباطبایی در باشگاه پرسپولیس و جانشینی محمد انصاری وجود دارد. جالب آنکه نام مدافع سابق پرسپولیس به عنوان یکی از گزینه‌های مدیرعاملی این باشگاه هم معرفی شده است!انصاری تنها گزینه مطرح شده برای مدیرعاملی پرسپولیس نیست و در کنار او، امیر عطابخش مدیرعامل سابق پیکان و عضو پیشین هیات‌مدیره گل‌گهر سیرجان و علی‌اکبر طاهری، مدیرعامل اسبق پرسپولیس هم جزو گزینه‌های مطرح شده برای مدیرعاملی پرسپولیس هستند که رایزنی‌ها با آن‌ها در حال انجام است و گفته می‌شود بعد از تقویت هیات‌مدیره، احتمال تغییر مدیرعامل و پایان کار درویش در پرسپولیس بعد از حدود 2 سال فعالیت دور از ذهن نیست. از میان 3 گزینه مطرح شده، عطابخش شانس بیشتری برای رسیدن به صندلی مدیرعاملی پرسپولیس دارد اما رایزنی‌ها با سایر گزینه‌ها هم در حال انجام بوده و مسئولان مربوطه در حال بررسی برنامه‌های پیشنهادی گزینه‌های موردنظر هستند.

خطیر هم آلترناتیو دارد

علی خطیر به نظر می‌رسد که همچنان در کسوت مدیرعامل استقلال کارش را پیش خواهد برد اما گفته می‌شود با توجه به تنش‌های ایجاد شده میان او و جواد نکونام، اولتیماتوم‌هایی برای بهبود شرایط به خطیر داده شده و در صورتی‌که او نتواند شرایط را به وضعیت پایدار برساند، احتمال برکناری این مدیر جوان از سمت مدیرعاملی استقلال هم دور از ذهن نیست. جالب آنکه مسئولان وزارت ورزش‌وجوانان، برای صندلی مدیرعاملی استقلال هم گزینه‌هایی را در نظر دارند که البته نام‌شان صرفاً به عنوان گزینه مطرح است و فعلاً مذاکرات جدی‌ای با آن‌ها انجام نشده است.کاظم میرولد، رئیس هیات‌مدیره بانک پاسارگاد، جواد ایروانی عضو سابق هیات‌مدیره باشگاه استقلال و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مصطفی آجورلو مدیرعامل پیشین آبی‌پوشان پایتخت از جمله آلترناتیوهای مطرح شده برای خطیر هستند جدی‌شدن مذاکرات با این گزینه‌ها برای پذیرش صندلی مدیرعاملی استقلال منوط به عملکرد علی خطیر است و اگر خطیر بتواند وضعیت پایداری در باشگاه استقلال ایجاد کند، احتمالاً برخلاف پرسپولیس، خبری از تغییرات مدیریتی در اردوی آبی‌ها نخواهد بود.

ت ت
کدخبر: 202110 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها