شبیه‌سازی شرایط نکونام و اوسمار در دربی

ربی 103، دومین حضور جواد نکونام روی نیمکت استقلال برای رویارویی با پرسپولیس است.

شبیه‌سازی شرایط نکونام و اوسمار در دربی

به گزارش منیبان، اوسمار ویرا در طرف مقابل، اولین دربی‌اش به عنوان سرمربی را تجربه می‌کند. مربیان داخلیِ استقلال در دومین دربی پایتخت چه نتایجی گرفتند؟ سرمربی خارجی پرسپولیس، چه شرایطی در اولین دربی‌اش داشته است؟

* روی نیمکت استقلال

  نکونام، دوازدهمین سرمربی ایرانیِ استقلال است که عمرش به حضور در دومین دربی هم می‌رسد. پیش از او، 11 نفر این شرایط را داشتند و چنین کارنامه‌ای رقم زدند: 2 برد، 8 مساوی و یک باخت. یکی از آن 8 تساوی در ضربات پنالتی به برد ختم شد و یکی هم با باخت استقلال همراه بود.پرویز مظلومی و علیرضا منصوریان، سرمربیان ایرانیِ استقلال هستند که توانستند در دومین دربی برنده شوند. مظلومی با گل برهانی برنده شد و منصوریان هم توانست 3 بر 2 پرسپولیس را در بازی برگشت لیگ 16 شکست بدهد. ناصر حجازی هم تنها سرمربی استقلال است که در دومین حضورش روی نیمکت آبی‌ها در دربی شکست خورد: 3 صفر برابر استانکو.فرهاد مجیدی در دومین دربی‌اش، پرسپولیس را در ضربات پنالتی شکست داد. غلامحسین مظلومی اما در دومین حضورش روی نیمکت استقلال در دربی، شکست خورد. این نفرات هم در دومین دربی‌شان به تقسیم امتیاز رضایت دادند: علی دانایی‌فرد، عباس رضوی، منصور پورحیدری، امیر قلعه‌نویی، صمد مرفاوی و پرویز مطلومی.

* روی نیمکت پرسپولیس

  اوسمار ویرا، چهاردهمین سرمربی خارجی پرسپولیس در تاریخ دربی است و اولین برزیلی‌ای که این بازی را به عنوان نفر اول کادر فنی استارت می‌زند. 13 نفر قبلی، چنین نتایجی گرفته‌اند: 4 برد، 7 مساوی و 2 باخت.  4 سرمربی خارجی پرسپولیس در همان اولین دربی‌شان، برنده شدند. آلن راجرز، مصطفی دنیزلی (برابر مرفاوی در دربی رفت لیگ 6)، برانکو ایوانکوویچ (برابر قلعه نویی در دربی برگشت لیگ 14) و گابریل کالدرون (برابر استرماچونی با گل به خودی حسینی در دربی رفت لیگ 19)، خیلی زود و در همان گام ابتدایی، با بردن استقلال محبوبیت ویژه‌ای بین هواداران پیدا کردند. دو سرمربی بازنده در اولین دربی هم یورگن گده (3 یک به استقلالِ پورحیدری) و وینگو بگوویچ (2 یک برابر قلعه‌نویی) هستند که روزهای حضورشان روی نیمکت قرمزها، زیاد طولانی نبود.

  این 7 نفر هم در اولین دربی‌شان به تساوی رضایت دادند: کونوف، استانکو، سوبل، آری هان، نلو وینگادا، زلاتکو کرانچار و مانوئل ژوزه.

* شبیه‌سازی

  تا به حال در تاریخ دربی سابقه نداشته که اولین حضور سرمربی خارجی پرسپولیس در دربی مصادف با دومین حضور سرمربی داخلی استقلال باشد.  


ت ت
کدخبر: 204946 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها