مقایسه اوسمار و یحیی/شرایط همچنان به سود گل‌محمدی است!

در 5 بازی ابتدایی نیم‌فصل دوم، پرسپولیس روند امتیازگیری ضعیف‌تری نسبت به 5 مسابقه‌اش در ابتدای فصل داشته است.

مقایسه اوسمار و یحیی/شرایط همچنان به سود گل‌محمدی است!

به گزارش منیبان، اوسمار ویرا خیلی زود در دوران کوتاه سرمربیگری‌اش تجربه حضور در داربی پایتخت را چشید اما نتوانست آن‌طور که در دیدارهای قبلی، پرسپولیس را با ترکیبی تهاجمی به میدان می‌فرستاد، در مسابقه داربی هم این روند را تکرار کند. با وجود آنکه شاگردان ویرا نسبت به استقلال، مالکیت بیشتری بر توپ‌ومیدان داشتند اما در زمینه خلق موقعیت جدی گلزنی ناکام بودند تا امید گل 0.39 در کارنامه سرخ‌پوشان پایتخت به‌ثبت برسد؛ آن‌هم در حالی‌که در 4 تجربه قبلی ویرا روی نیمکت پرسپولیس، همواره امید گل سرخ‌ها بیش از 1 بود.

هواداران پرسپولیس مانند روزهای نخست دیگر موضع‌گیری‌های تند علیه اوسمار ویرا ندارند اما با این وجود به نظر می‌رسد که سرمربی برزیلی پرسپولیس، راه پرپیچ‌وخمی را در مقابل خود در مسیر رسیدن به محبوبیت ویژه نزد هواداران سرخ‌پوش دارد. مقایسه کارنامه اوسمار ویرا که حالا 5 تجربه سرمربیگری برای پرسپولیس در لیگ برتر را دارد، با کارنامه یحیی گل‌محمدی در روزهای آغازین لیگ بیست‌وسوم نشان می‌دهد که سرخ‌پوشان پایتخت فعلاً نتوانسته‌اند عملکرد خوب خود در نیم‌فصل نخست را تکرار کنند.

13 از 15؛ شروع رویایی به سبک یحیی

سرخ‌پوشان پایتخت با توجه به حضور در لیگ قهرمانان آسیا، در ابتدای فصل برنامه نامنظمی داشتند و همین مسئله باعث شد تا داربی پایتخت به تعویق بیفتد و پیش از آنکه پرسپولیسی‌ها در هفته ششم به میدان بروند، مسابقه‌شان در هفته هفتم لیگ برتر را برگزار کردند! بررسی آمار و ارقام نشان می‌دهد که شاگردان یحیی گل‌محمدی کار خود را در نیم‌فصل نخست با کسب برتری یک‌گله مقابل آلومینیوم اراک آغاز کردند و در ادامه موفق شدند در تبریز با یک گل از سد تراکتور بگذرند.

پرسپولیسی‌ها با هدایت گل‌محمدی اولین تساوی فصل را در مقابل ذوب‌آهن اصفهان متحمل شدند و بعد از آن، در سفر به اهواز توانستند بردی 2گله را مقابل فولاد خوزستان به‌دست آورند. بعد از رویارویی با فولاد، پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا 2 بازی خود در مرحله گروهی را انجام داد و بعد از آن، شاگردان یحیی گل‌محمدی در هفته هفتم لیگ برتر، پنجمین مسابقه‌شان در لیگ بیست‌وسوم را انجام دادند که با برتری یک بر صفر مقابل گل‌گهر، این دیدار به سود سرخ‌پوشان به پایان رسید تا آن‌ها از 15 امتیاز ممکن در 5 بازی ابتدایی فصل، 13 امتیاز به‌دست آورده باشند.

راه سخت اوسمار برای تکرار رکورد گل‌محمدی

اوسمار ویرا در اولین تجربه سرمربیگری‌‌اش روی نیمکت پرسپولیس، شکست یک‌گله مقابل آلومینیوم اراک را تجربه کرد تا خیلی زود انتقادات علیه او آغاز شود. با این وجود بعد از شکست مقابل آلومینیوم، سیر صعودی پرسپولیس آغاز شد و سرخ‌پوشان پایتخت توانستند در لیگ برتر برابر تراکتور تبریز و ذوب‌آهن اصفهان به پیروزی برسند و بعد از شکست دادن نفت‌وگاز گچساران در جام حذفی، آن‌ها با بردی 4 بر 2 از سد فولاد خوزستان در لیگ برتر گذشتند و در هفته اخیر هم به تساوی بدون گل برابر استقلال در داربی پایتخت رضایت دادند.

سرخ‌پوشان پایتخت در 5 بازی ابتدایی در نیم‌فصل دوم با هدایت اوسمار لوس ویرا توانسته‌اند 10 امتیاز از 15 امتیاز ممکن را به‌دست آورند و ناکام در تکرار روند نتیجه‌گیری‌شان در نیم‌فصل نخست بوده‌اند. در نیم‌فصل اول، پرسپولیسی‌ها ششمین بازی‌شان را با کسب برتری 3 بر یک مقابل پیکان به پایان بردند و حالا  در هفته پیش‌رو، شاگردان اوسمار ویرا باید برابر خودروسازان به میدان بروند که باید دید به مانند دور رفت می‌توانند 3 امتیاز کامل را به‌دست آورند یا بیش از پیش در روند نتیجه‌گیری ویرا در مقایسه با گل‌محمدی، فاصله ایجاد می‌شود.


ت ت
کدخبر: 205844 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها