افتضاح تراکتور برابر ذوب‌آهن؛ چرا پاکو خمس چهارتایی شد؟

تراکتور با نتیجه سنگین چهار بر یک برابر ذوب آهن شکست خورد.

افتضاح تراکتور برابر ذوب‌آهن؛ چرا پاکو خمس چهارتایی شد؟

به گزارش منیبان، تراکتور در چهارچوب هفته بیست‌وسوم لیگ برتر برابر ذوب آهن قرار گرفت و با نتیجه چهار بر یک شکست خورد. این شکست آنقدری تلخ بود که بار دیگر کار چند تن از هواداران تراکتور به بیمارستان کشیده شود و برخی هواداران نیز پیش از سوت پایان بازی، ورزشگاه را به مقصد خانه‌هایشان ترک کنند. خط دفاعی تراکتور مشکلات مشخصی دارد که در برخی دیدارها مانند ذوب آهن، بیش از پیش به چشم می‌آید.

اشتباه در یارگیری

کافی است نگاهی به گل اول ذوب آهن برابر تراکتور داشته باشید؛ یک ضد حمله کم تعداد، تبدیل به گل اول می‌شود. دلتیچ در صحنه گل اول ذوب آهن تنها یک وظیفه ساده دارد، قرار گرفتن در مسیر تنها یار خالی بازیکن صاحب توپ، او این کار را به درستی انجام نمی‌دهد تا توپ به محمدحسین اسلامی برسد و او هم بدون هیچ مزاحمتی، به سمت دروازه تراکتور حرکت کند و گل اول را وارد دروازه سرخ‌پوشان کند.دیگر اشتباه در صحنه گل اول ذوب آهن، از سوی عارف آقاسی رقم خورد. این بازیکن هم فاصله زیادی از جریان بازی داشت و همین موضوع باعث شد نتواند کنش دفاعی مناسبی داشته باشد و دروازه تراکتور به راحتی باز شود.

پست 6 در تراکتور خسته است

هافبک دفاعی یا همان پست 6، در فوتبال روز دنیا اهمیت بالایی دارد. پستی که هم در بازی‌سازی نقش دارد، هم در دفاع و هم در حمله. صفا هادی و مهدی حسینی هیچکدام گزینه‌های مطمئنی برای حضور در ترکیب تراکتور نیستند. نه صفا هادی و نه حسینی قدرت بازی‌سازی بالایی ندارند و از طرفی در دفاع هم بی دقت هستند.ریکاردو آلوز مجبور است بار بازی‌سازی از عقب زمین را هم به دوش بکشد. در بسیاری از تیم‌های لیگ برتری، هافبک دفاعی بین دو مدافع میانی قرار می‌گیرد، توپ به او می‌رسد و پخش می‌کند. ضعف حسینی و هادی باعث شده ریکاردو آلوز بین دو مدافع قرار بگیرد و همین موضوع هم خط دفاع تراکتور را تضعیف کند و هم در خط حمله آن خلاقیت همیشگی در کار نباشد.از طرفی هنگام دفاع، فاصله بین دو مدافع میانی زیاد است و باید از سوی هافبک دفاعی پوشش داده شود اما باز هم شاهد غیبت حسینی و هادی در سر جای خود هستیم.

ریسکی که جواب نداد

پاکو خمس می‌خواست سه امتیاز دیدار با ذوب آهن را کسب کند و همین دیدگاه باعث شد دفاع تراکتور پس از گل اول گاندوها، بالاتر و در زمین حریف کار را دنبال کند. در این سبک بازی، نباید توپ سوم به حریف برسد و تبدیل به ضد حمله شود. وظیفه پوشش هم برعهده هافبک‌های تراکتور است اما در صحنه گل دوم ذوب آهن، توپ سوم جمع نمی‌شود و همان به یک ضد حمله تند و تیز تبدیل می‌شود تا دروازه تراکتور برای بار دوم مورد هدف محمدحسین اسلامی قرار بگیرد.

اشتباهات فردی

اشتباهات فردی در تراکتور بسیار زیاد است. موضوعی که همیشه به سرخ‌پوشان ضربه زده است و ظاهرا بهبود هم پیدا نمی‌کند. گل سوم و چهارم ذوب آهن روی شاهکار خط دفاعی و همین‌طور پورحمیدی به‌ثمر رسید. تمرکز پایین بازیکنان تراکتور در این دو گل مشهود است و مشخص نیست چرا در سطح اول فوتبال ایران، باید چنین اشتباهات بچگانه‌ای رقم بخورد. مشخص نیست سرنوشت خمس در تراکتور چگونه رقم می‌خورد اما مشکلات خط دفاعی تراکتور، آنقدر زیاد است که در هفته‌های پایانی برطرف نشود.


ت ت
کدخبر: 209597 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها