این 9 پرسپولیسی بلاتکلیف مانده اند

باشگاه پرسپولیس در یکی از حساس‌ترین و آشفته ترین شرایط خود قرار گرفته است.

این 9 پرسپولیسی بلاتکلیف مانده اند

به گزارش منیبان ؛ درحالی‌که از دو ماه پیش توسط سرمربی وقت این تیم برنامه‌ریزی شده بود که سرخپوشان برای حضور مقتدرانه در لیگ نخبگان از تاریخ دهم اردیبهشت با تیمی کامل استارت بزنند بعد از گذشت این تاریخ تکلیف 9 بازیکن این تیم هنوز مشخص نیست و در کنار آن سرخپوشان هنوز یک خرید هم برای تقویت تیم‌شان نداشته‌اند. مدیریت باشگاه بیش از سه هفته برای انتخاب سرمربی جدید وقت گذاشت و نزدیک به هشت روز هم برای گرفتن مجوز او زمان سپری کرد. در تمام این روزها مسئولان باشگاه حتی نتوانستند تکلیف بازیکنان آزاد خود را مشخص کنند. این در شرایطی است که احتمال جدایی بازیکنانی چون علیرضا بیرانوند، عبدالکریم حسن، دانیال اسماعیلی‌فر و مهدی ترابی خیلی بیشتر از ماندن‌شان در پرسپولیس است که اگر این اتفاق رخ دهد آن وقت این باشگاه باید زمان زیادی را صرف پیدا کردن جانشین مناسب برای آنها کند. همه این اتفاقات نشان می‌دهد که نقل و انتقالات باشگاه پرسپولیس اصلا خوب مدیریت نشده و تا الان این تیم اگر حتی ظرف 72 ساعت آینده لیستش را تکمیل کند باز از نظر زمانی عقب است. اردوی خارجی پرسپولیس در آستانه لغو

باشگاه پرسپولیس برای برگزاری اردوی خارجی در هلند زودتر از اینها باید از شورای برون‌مرزی مجوز می‌گرفت که این اتفاق رخ نداد. در واقع مسئولان این باشگاه بعد از بازدید از محل کمپ در هلند و اقدام برای ویزای اعضا تیم‌شان برای گرفتن مجوز اقدام کردند. در همین راستا از فدراسیون فوتبال هم کمک گرفتند که طبق شنیده‌های ما بعید است این مجوز صادر شود. پیش از این به باشگاه پرسپولیس تاکید شده بود که برای برگزاری هر اردوی خارجی ابتدا باید از شورای برون‌مرزی مجوز بگیرد و بعد هرگونه اقدامی را انجام دهد. ناگفته نماند باشگاه پرسپولیس در چند سال اخیر در لغو اردو به نوعی رکورددار بوده است. 

استیلی مدیر پرسپولیس نمی‌شود

احتمال جدایی افشین پیروانی از پرسپولیس وجود دارد و در همین راستا گویا به حمید استیلی پیشنهاد شده که جای او را در این تیم بگیرد. سرمربی سابق پرسپولیس پیش از این حضور در معاونت این باشگاه را رد کرده بود و در مقطعی نیز تا آستانه مدیرعاملی باشگاه پیش رفت اما بنا به دلایلی این اتفاق رخ نداد. از قول نزدیکان استیلی شنیدیم که او تمایلی برای جانشینی پیروانی ندارد و اگر قرار باشد روزی به پرسپولیس برگردد به سمتی همچون مدیرعاملی فکر می‌کند. حالا این اتفاق چه زمانی رخ خواهد داد مشخص نیست. 

 نقل و انتقالات پرسپولیس تحت تاثیر تصمیم 3 بازیکن

در حال حاضر حداقل 9 بازیکن پرسپولیس بلاتکلیف هستند و مشخص نیست آنها را فصل بعد با پیراهن این تیم خواهیم دید یا نه. علیرضا بیرانوند، احمد گوهری، علی نعمتی، فرشاد فرجی، گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، مهدی ترابی، سعید صادقی و مهدی عبدی نفراتی هستند که منتظرند تکلیف‌شان با پرسپولیس مشخص شود. در این بین مسئولان این باشگاه همه تمرکز خود را روی حفظ بیرانوند، اسماعیلی‌فر و ترابی گذاشته‌اند. در همین راستا به آنها تا امروز فرصت داده‌اند که تصمیم بگیرند با قرارداد 24 میلیاردی (با آپشن) در جمع سرخپوشان بمانند. این در شرایطی است که آنها مدعی هستند از تراکتور پیشنهاد یک میلیون دلاری دارند. در واقع وقتی در بازار نقل و انتقالات تابستانی برخی باشگاه‌ها برای بازیکنان نه‌چندان مطرح 30 میلیارد پول رضایتنامه می‌دهند، پیشنهاد 60 میلیاردی به سه بازیکن شاخص تیم قهرمان لیگ نمی‌تواند عجیب باشد. از شواهد امر پیداست که باشگاه پرسپولیس تا زمانی که تکلیف سه بازیکن نامبرده را مشخص نکند درمورد روشن شدن وضعیت دیگر نفرات اقدامی نخواهد کرد. ضمن اینکه باید دید اگر هر سه بازیکن تصمیم‌شان برای جدایی از جمع سرخپوشان را نهایی کنند برای آنها جانشین در نظر گرفته است یا نه. اگرچه بازیکنانی مثل علی علیپور، مهدی لیموچی و گریگویل خاپرادزه مذاکراتی را با باشگاه پرسپولیس داشته‌اند اما هنوز تکلیف هیچ یک مشخص نیست. 

در روزهای اخیر صحبت‌هایی مطرح شد مبنی‌بر اینکه یکی از اسپانسرهای پرسپولیس یا هوادار متمول این باشگاه در نظر دارند با پرداخت جداگانه به نفراتی مانند علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی و دانیال اسماعیلی‌فر آنها را متقاعد کنند که قید پیشنهاد 60 میلیارد تومانی تراکتور را زده و در جمع سرخپوشان بمانند. در همین زمینه باخبر شدیم برخی از بازیکنان باسابقه‌تر پرسپولیس از جمله امید عالیشاه و محمدحسین کنعانی به‌شدت پیگیر این ماجرا بوده و قصد داشتند واکنش رسانه‌ای انجام دهند. در واقع این دسته از سرخپوشان اعتقاد دارند که هیچ بازیکنی از تیم‌شان نباید جدا از قرارداد با باشگاه دریافتی داشته باشد و اگر این اتفاق رخ دهد مشکلاتی را در تیم‌شان به همراه خواهد داشت. این نوع موضع‌گیری آنها به گوش مدیریت باشگاه هم رسیده و از این رو پرداختی به هر بازیکنی را جدا از قرارداد به نفع تیمش ندانسته است. 

 

ت ت
کدخبر: 223699 تاریخ انتشار
منبع فرهیختگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها