ایرانی‌ها در پارالمپیک بیشترین سهم از تیم پناهندگان را از آن‌ خود کردند

ایرانی‌های مهاجرت کرده همانند المپیک، در تیم پناهندگان پارالمپیک 2024 نیز بیشترین سهم را با نزدیک به نیمی از افراد حاضر در تیم خواهند داشت.

ایرانی‌ها در پارالمپیک بیشترین سهم از تیم پناهندگان را از آن‌ خود کردند

به گزارش منیبان، بازی‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ از امروز -7 شهریور- به‌طور رسمی آغاز شد تا پس از بازی‌های المپیک، فرانسوی‌ها برای دومین میزبانی مهم در طول چند هفته مهیا شوند.

در این دوره مقرر شده اعضای کاروان تیم پناهندگان پارالمپیک، پیش از سایر کشور‌ها رژه مرسوم را به جا بیاورند. این دوره برای سومین بار در تاریخ است که تیم پناهندگان در پارالمپیک مسابقه می‌دهد.

اعضای این تیم در شش رشته پاراتکواندو، پارادوومیدانی، پاراتری‌اتلون، پاراوزنه‌برداری، پاراتنیس و پاراشمشیر به رقابت می‌پردازند.

مانند مسابقات المپیک، ایرانی‌های مهاجرت کرده در تیم پارالمپیکی نیز قریب به ۴۰ درصد از تیم را تشکیل می‌دهند. 3 نفر از 8 نفر تیم پناهندگان پارالمپیک ایرانی‌ هستند.

 تیم پناهندگان برای سومین دوره از بازی‌های المپیک است که مورد توجه قرار گرفته و قرار است در المپیک پاریس با حضور ۳۶ ورزشکار در این تورنمنت به میدان برود. ورزشکاران ایرانی بیشترین سهم را با 14 ورزشکار در این تیم دارد.

اعضای ایرانی‌ تیم پناهندگان چه کسانی هستند؟

در این دوره، سه نفر از اعضای تیم پناهندگان پارالمپیک را ایرانی‌ها تشکیل می‌دهند.

اولین ایرانی تیم پناهندگان پارالمپیک هادی درویش است. او در رشته پاراوزنه‌برداری به میدان خواهد رفت. درویش از زمانی که به آلمان مهاجرت کرده، حضور فعالی در مسابقات آنها داشته است. او در بازی‌های لیگ ملی آلمان در سال ۲۰۲۲ توانست جایگاه نخست را کسب کند.

سلمان آب‌باریکی، سرشناس‌ترین چهره ایرانی حاضر در تیم پناهندگان است. آب‌باریکی پیش‌تر در پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن با پرچم ایران شرکت کرده بود و در شرایطی که مجوز حضور در بازی‌های پارالمپیک ریو را هم به دست آورده بود، به دلیل مصدومیت کتف از اعزام بازماند. او در بازی‌های آسیایی سال ۲۰۱۰ توانست مدال طلا در رشته پرتاب دیسک برای کاروان ایران به ارمغان بیاورد.

امیرحسین حسینی‌پور، سومین ایرانی تیم پناهندگان پارالمپیک است. او پینگ‌پنگ‌باز و اهل شیراز است و پیش‌تر توانسته برای ایران در رقابت‌های اردن کسب مدال کند.

هادی حسن‌زاده، تکواندوکای افغانستانی از دیگر اعضای تیم پارالمپیک است. حسن‌زاده با اینکه اهل افغانستان است، اما بزرگ‌شده ایران است. اگر او را نیز به جمع ایرانی‌های تیم پناهندگان اضافه کنیم، تعداد ایرانی‌های حاضر در این تیم به 4 نفر افزایش می‌یابد. 


ت ت
کدخبر: 232970 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها