به‌یادماندنی‌ترین اتفاقات مصاف استقلال‌های ایران

دربی هم نام های فوتبال ایران، همیشه با جذابیت های خاصی دنبال شده است که در زیر به یادماندنی ترین اتفاقات استقلال آمده است که می‌بینید.

به‌یادماندنی‌ترین اتفاقات مصاف استقلال‌های ایران

به گزارش منیبان،  دو تیم همنام فوتبال ایران در حالی از هفته سوم رقابت های لیگ برتر در اهواز به مصاف هم می‌روند که پیش از این ۱۴ بار مقابل یکدیگر قرار گرفته اند. دو تیمی که مصاف شان همواره آبستن حوادث و اتفاقات جالب توجه‌ای بوده که مرورشان خالی از لطف نیست‌.

23

۱- اولین باخت مدافع عنوان قهرمانی در لیگ سیزدهم

اولین مصاف این دو تیم در شهریور ماه ۱۳۹۲ برگزار شد. جایی که استقلال با هدایت امیر قلعه نویی به همراه کلی ستاره از جمله جواد نکونام سرمربی کنونی خود، در مقابل تیم نه چندان مطرح استقلال خوزستان با هدایت عبدالله ویسی قرار گرفت و در پایان بازی با برتری ۲-۰ شاگردان ویسی در خانه به پایان رسید تا دومین باخت استقلال در آن فصل رقم بخورد.

24

۲. ظهور ستاره ۱۹ ساله و اولین گل سجاد برای استقلال

خیلی از هواداران استقلال هنوز هم پیگیر‌سرنوشت ستاره جوان این تیم در لیگ چهاردهم یعنی علیرضا رمضانی هستند. بازیکن مستعدی که در پست وینگر برای استقلال قلعه نویی در بازی با استقلال خوزستان برای نخستین بار به زمین رفت و با درخشش زمینه ساز برتری دقیقه آخری آبی ها با گل سجاد شهباززاده شد. از این رو مصاف با استقلال خوزستان برای برخی هواداران استقلال، یادآور درخشش ستاره ناشناخته ای است که مصدومیت های متوالی نگذاشت آنطور که باید در فوتبال ایران بدرخشد.

۳. پرگل ترین تساوی استقلال در تاریخ لیگ برتر!

از جذاب ترین بازی های تاریخ لیگ برتر بود که  در آذرماه ۱۳۹۳ برگزار شد. دیداری که به جرات می‌توان ادعا کرد اگر یک لحظه چشم از آن برمی‌داشتند، یک گل را از دست می‌دادید. با گل زودهنگام یعقوب کریمی شروع شد. سیدصالحی آبی های خوزستان را دو بر یک پیش انداخت. امید ابراهیمی گل تساوی را زد. بازهم آبی های خوزستان بودند که از استقلال پیش افتادند و این بار سجاد شهباززاده بازی را مساوی کرد. پنالتی امید ابراهیمی بازهم استقلال تهران را پیش انداخت اما شاگردان ویسی توسط بائو به گل مساوی دست یافتند تا این دیدار مهیج در نهایت با تساوی ۴-۴ دو تیم پایان یابد.

25

۴. اولین باخت علی منصور روی نیمکت استقلال

فصل شانزدهم با هزار امید و آرزو با علیرضا منصوریان برای هواداران استقلال آغاز شد. بعد از تساوی در بازی نخست مقابل نفت، استقلال به اهواز رفت تا به اولین برد فصل برسد اما با درخشش شاگردان جسور پورموسوی، در نهایت این دیدار با برتری ۲-۱ استقلال خوزستان به پایان رسید. نکته جالب توجه این دیدار، مصدومیت حسین کنعانی از ناحیه رباط سلیبی بود‌. مصدومیتی که او را برای همیشه از استقلال جدا کرد.

26

۵. شبی که قایدی به فوتبال ایران معرفی شد

۱۲ مرداد ۱۳۹۶ بود که کار استقلال برای کسب اولین برد فصل بازهم به همنام خوزستانی افتاده بود‌. کسی چه می‌دانست اگر استقلال در آن بازی تا قبل از ورود قایدی به زمین گلزنی می‌کرد، شاید رونمایی از ستاره ۱۷ ساله بوشهری خیلی عقب تر از آن روز اتفاق میفتاد. در نهایت اما علیرضا منصوریان که تیمش تا دقیقه ۶۰ در گلزنی ناکام بود، قایدی را برای نخستین بار در ترکیب استقلال به میدان رفت تا فوتبال ایران یکی از با استعداد ترین بازیکنان خود را بشناسد.

 


ت ت
کدخبر: 233043 تاریخ انتشار
منبع ورزش سه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها