شناسایی عامل سوءتفاهم عجیب بین طارمی و هواداران

انتشار تصاویری تاسف‌آور و مهوع، از خشونت گروهی که تقریبا مورد غضب تمامی اهالی فوتبال هستند.

شناسایی عامل سوءتفاهم عجیب بین طارمی و هواداران

به گزارش منیبان،  اولین بازی تیم ملی ایران مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ و در مسیر صعود دوباره به این تورنمنت، با حواشی عجیبی همراه شد. گرچه به نظر می‌رسید تیم ملی ایران کار سختی در اولین مسابقه نداشته باشد، آنها در دیداری دشوار با تک گل مهدی طارمی برتری رسیدند و حواشی عجیب در دقایق پایانی روی سکوها و زد و خورد درگیری و البته اعتراض تماشاگران به عملکرد تیم ملی، در نهایت منجر به واکنش مهاجم تیم ملی در پایان مسابقه و رقم خوردن حواشی عجیبی در این دیدار شد. در دقایق پایانی دیدار تیم ملی ایران در مقابل قرقیزستان بود که بخشی از هواداران حاضر در فولادشهر به انتقاد از عملکرد تیم ملی پرداخته و با تشویق علی دایی و همچنین اعتراض به امیر قلعه نویی، نارضایتی خود را از حملات خطرناک حریف و البته ناتوانی بازیکنان تیم ملی ایران در خلق موقعیت‌های خیلی جدی روی دروازه حریف نشان دادند.

تیم ملی فوتبال ایران

حجم اعتراضات به حدی بود که حتی بینندگان تلویزیونی نیز متوجه ناراحتی هواداران حاضر در ورزشگاه شدند و این در نهایت حتی باعث شد مهدی طارمی نیز برای لحظاتی جریان مسابقه را رها کرده و برای دلجویی از امیر قلعه نویی برود؛ واکنشی عجیب که با پاسخ نظرات متفاوت هواداران در شبکه های مجازی مواجه شده است. اما در ادامه نیز عبارت تندی از روی سکوها شنیده شد که در ابتدا تفسیر بر آن بود که این کلمه خطاب به بازیکنان یا کادر فنی تیم ملی عنوان شده و در واقع همین عبارت بود که خشم بازیکنان تیم ملی و به خصوص مهدی طارمی را در پایان مسابقه برانگیخت و او را به مصاحبه تند و طوفانی علیه هواداران وا داشت. مهاجم ایرانی باشگاه اینتر در پایان مسابقه گرچه با برای دلجویی به سمت هواداران رفت و تا دقایقی در تلاش برای تعدیل مواضع آنها بود، اما در میکسدزون فولادشهر به تندی شعارهای هواداران در ورزشگاه تاخته و مدعی شد آنها لایق شنیدن چنین کلماتی نیستند. اما در ساعات اخیر تصاویری در رسانه‌ها منتشر شده که نشان می‌دهد به نظر خطاب آن گروه از تماشاگران، بازیکنان تیم ملی یا کادر فنی تیم نبودند و درگیری فیزیکی ایجاد شده روی سکوها در نهایت منجر به بروز چنین واکنشی از سوی طرفداران شده است.

تیم ملی فوتبال ایران

آنچه در این تصاویر مشخص شده، این است که لیدرهای تیم ملی بعد از شنیدن اعتراض هواداران به سمت آنها هجوم آورده و به شکل غیر قابل توصیف و وحشیانه ای، طرفداران حاضر در ورزشگاه را کتک می‌زنند. در واقع به نظر می‌رسد یک اعتراض ساده و تشویق شدن یک اسم دیگر که یک شمه از نارضایتی آنهم به صورت عرف در تمام دنیا است، این گروه از لیدرهای حاضر در استادیوم را آنقدر برآشفته کرده که حتی به خود اجازه می‌دهند به سمت هواداران هجوم آورده و به صورت دسته جمعی آنها را کتک بزنند. عجیب اینجاست که کسی در ورزشگاه فولادشهر با این گروه خشن برخورد نمی‌کند و البته این اولین بار نیست که شاهد حمله دسته جمعی لیدرها در ورزشگاه به سمت هواداران، تنها به علت ابراز عقیده ولو نادرست از سوی حاضران در استادیوم هستیم.

اگرچه در دهه ۵۰ و ۶۰ نیز گروهی در قالب بوقچی به امر هماهنگی بین هواداران برای تشویق یک صدا مبادرت داشتند، اما تقریبا از دهه ۷۰ بود که کاربری این گروه عوض شده و طبیعتاً تعداد آنها نیز بیشتر شد. در دهه ۷۰ و شاید با بازگشت علی پروین به فوتبال، شاهد آن بودیم که گروهی قدرتمند و قلدر در ورزشگاه آزادی تمام نظرات هواداران را به شکل دلخواه خود منعکس کرده و اجازه نمی دانند حتی اندک صدای مخالفی در استادیوم آزادی، علیه آنچه مورد نظر آنهاست، شنیده شود.

اعتراضات شدید، هماهنگ و دسته جمعی به ستاره‌های محبوبی مانند احمدرضا عابدزاده، علی دایی، مهدی هاشمی نسب و بازیکنان از این دست، خواسته مستقیم لیدرها و رفقای آنها روی سکوها بود. پیش از دیدار تیم ملی ایران مقابل قرقیزستان بود که تصاویری از جلسات هماهنگی بین ارکان فدراسیون و این گروه با نام "مشوقان تیم ملی" منتشر شد و به همین علت بلافاصله بعد از دیدار با قرقیزستان با یکی از اعضای فدراسیون در این رابطه تماس گرفتیم تا مسئولیت آنها در رابطه با حادثه تلخ و تاسف در فولادشهر جویا شویم. به نظر لیدرهای حاضر در فولادشهر، تلفیقی از مشوقین باشگاه‌های سپاهان، ذوب آهن، و گیتی پسند اصفهان و همچنین چند تیم لیگ برتری دیگر مانند پرسپولیس استقلال و البته از شهرهایی مانند قائمشهر و اراک بودند. اما علیرغم اینکه حتی جلسات رسمی بین آنها و فدراسیون برای سازماندهی بهتر و تشویق یک دست و یک صدای تیم ملی برای این دیدار برگزار شده بود، اما این بخش از اتفاقات به طور جدی و شدید مورد انتقاد فدراسیون قرار گرفت و حتی آنها نیز مدعی شدند به هیچ عنوان این رفتار تند و خشن با تماشاگران را تایید نمی‌کنند و این بخشی از عکس‌العمل‌های زشت لیدرهای حاضر در استادیوم، به هیچ عنوان تحت برنامه‌ریزی و هماهنگی فدراسیون نبوده و خارج از برنامه انجام شده است. حتی با یکی از نزدیکان امیر قلعه نویی نیز در این مورد تماس گرفتیم و او نیز مدعی شد آنها هیچ شناخت و ارتباطی با این لیدرهای حاضر در استادیوم ندارند و در واقع این برخورد تند و زننده کاملا به صورت خودجوش و با برنامه‌ریزی خود این گروه انجام شده است. حالا شاید بیش از سه دهه است که از ظهور گروهی قلدر، خشن، و بی پروا در استادیوم‌های فوتبال ایران سپری شده و به نظر می‌رسد صدای آنها هر روز قوی‌تر و خشن‌تر از قبل نیز می‌شود. اما در شرایطی که شاید در آن سال‌ها امیدوار بودیم بالاخره گروهی در مقابل این افراد قلدر درآمده و جلوی بی پروایی و خشونت آنها را بگیرند، حالا هواداران فوتبال در اصفهان در اولین میزبانی خود از تیم ملی توسط این گروه مورد آزار و ضرب و شتم قرار می‌گیرند. کتک زدن هواداران، حتی به قول شهردار اصفهان از سوی خط گرفته‌ها، در هیچ قاموسی نمی‌گنجد. نهادهای مربوطه، لطفا ورود کنید!

منبع: ورزش سه

 


ت ت
کدخبر: 234667 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها