تلنگر به مدیران غیر اصولی؛ وداع زودهنگام فوتسال با جام جهانی

تیم ملی فوتسال ایران خیلی زود با جام جهانی ۲۰۲۴ وداع کرد و نشان داد دیگر در این رشته دست بالا را ندارد.

تلنگر به مدیران غیر اصولی؛  وداع زودهنگام فوتسال با جام جهانی

به گزارش منیبان؛ تیم ملی فوتسال کشورمان با هدایت وحید شمسایی در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان مقابل مراکش به میدان رفتند و در پایان با شکست برابر این تیم آفریقایی، خیلی زود با جام خداحافظی کردند.

تیم ملی در جام جهانی قبلی تا مرحله یک چهارم نهایی پیش رفت اما در آن مرحله مقابل قزاقستان تن به شکست داد و از دور مسابقات کنار رفت. در سال ۲۰۱۶ تیم ایران با هدایت سیدمحمد ناظم‌الشریعه توانست از سد حریفان بزرگی همچون برزیل و پرتغال بگذرد و مقام سوم جام جهانی را کسب کند.

تلنگر به مدیران غیر «اصولی» فوتسال ایران؛ دیگر در فوتسال دست بالا را نداریم

این سیر نزولی نشان می‌دهد که فوتسال ایران پسرفت را جانشین پیشرفت کرده و دیگر دست بالا را مقابل بسیاری از تیم‌های دنیا را ندارد. ایران در آخرین رده‌بندی جهانی در رده چهارم قرار گرفت اما بسیاری از تیم‌ها که در رده‌های پایین‌تری قرار داشتند، حالا در جمع هشت تیم برتر دنیا در جام جهانی هستند و بدون شک پس از پایان این رقابت‌ها، ایران از نظر رتبه سقوط خواهد داشت.

در سال‌های گذشته تیم‌هایی چون برزیل، اسپانیا، پرتغال، ایران و آرژانتین اختلاف زیادی با تیم‌های دیگر داشتند اما حالا، تیم‌های اسپانیا، پرتغال و ایران از جام جهانی حذف شده جای خود را به تیم‌های دیگر داده‌اند. در چند سال اخیر تیم‌هایی رده پایین‌تر با برنامه‌ریزی دقیق و طی کردن مسیر درستِ پیشرفت، توانستند خود را به جمع تیم‌های برتر در فوتسال برسانند اما در طرف دیگر تیمی مانند ایران نه تنها پیشرفتی نداشته بلکه پسرفت هم کرده است.

تلنگر به مدیران غیر «اصولی» فوتسال ایران؛ دیگر در فوتسال دست بالا را نداریم

مدیریت غیر اصولی مدیران فوتبال و فوتسال کشورمان بار دیگر نشان داد که درجا زدن می‌تواند خیلی زود اثرات مخرب خود را نشان دهد. بدون شک تیم‌های دیگر دنیا نیز از این رویه استفاده کرده و خود را به تیم‌های برتر جهان نزدیک خواهند کرد.

حال که جام جهانی برای ایران تمام شد، کمیته‌های فنی فدراسیون باید برای بررسی این موضوع بررسی لازم را انجام دهند تا راه‌های برون رفت از این موضوع را بررسی و تصمیم فنی برای تیم ملی بگیرند؛ البته اگر مدیران فدراسیون فوتبال قصد این کار را داشته باشند.

فوتسال

فوتسال

منبع: ایرنا


ت ت
کدخبر: 238506 تاریخ انتشار
منبع ایرنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها