در حال به روزرسانی؛

خلاصه بازی ایران و قطر؛ صدر نشینی ایران با چهار گل

شلیک تماشایی المعز علی به طاق دروازه ایران رفت تا قطر در دقیقه 17 با یک گل پیش بیفتد

خلاصه بازی ایران و قطر؛ صدر نشینی ایران با چهار گل
پیشنهاد ویژه

به گزارش منیبان؛  ملی پوشان فوتبال ایران هشت ماه پس از شکست تلخ و غیرمنتظره در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا مقابل قطر، امشب در مسیر جام جهانی 2026 به مصاف این تیم رفتند و انگیزه زیادی دارند تا انتقام آن باخت را بگیرند و در چهارمین دیدارشان در مرحله مقدماتی 10 امتیازی شوند، اما در آن سوی میدان نیز قطری ها پس از اینکه نخستین پیروزی خود در این رقابت‌ها را پنج روز قبل به دست آوردند، اکنون روحیه بالایی دارند تا بتوانند دومین برد متوالی را کسب کنند.

ترکیب تیم ملی ایران عبارت است از:

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، علی نعمتی، میلاد محمدی، امید نورافکن، سعید عزت‌اللهی، سید محمد کریمی، محمد محبی، مهدی قایدی، مهدی طارمی و سردار آزمون با سرمربیگری: امیر قلعه‌نویی

ترکیب تیم ملی قطر شامل بازیکنان زیر است:

مشعل برشم، لوکاس مندز، بوعلام خوخی، طارق سلمان، عبدالکریم حسن، عبدالعزیز حاتم، احمد فتحی، جاسم جابر، ادمیلسون جونیور، اکرم عفیف و المعز علی با سرمربیگری: مارکز لوپز

در دقیقه 17 بازی، لوکاس مندز مدافع میانی قطر با پاس بلند استثنایی از زمین خودی به پشت مدافعان، حمله خطرناکی به وجود آورد تا المعز علی با فرار میلی‌متری و سریع از تله آفساید در موقعیت تک به تک قرار بگیرد و با شلیک تماشایی به طاق دروازه ایران گل اول بازی را به ثمر برساند.تنها دو دقیقه بعد از گل قطر  در دقیقه ۲۰ موقعیت برای ایران با پاس مهدی قائدی ایجاد شد که توسط برشام دفع شد. سپس در دقیقه 21 شوت عجیب میلاد محمدی با فاصله زیادی از دروازه قطر به بیرون رفت. همچنین در دقیقه ۳۲ شوت محکم سردار آزمون به تیرک افقی دروازه قطر برخورد کرد و باز هم ایران از گل زنی باز ماند.

در دقیقه 42 کار تیمی بازیکنان ایران به بهترین شکل جواب داد و پس از تعویض منطقه از میانه زمین به جناح چپ، مهدی قایدی دو بازیکن قطر را مشغول خود کرد و به عقب پاس داد تا ارسال امید نورافکن و ضربه سر تماشایی سردار آزمون به کنج دروازه برود و گل تساوی را به همراه داشته باشد.

در دقیقه 45+1 المعز علی دوباره با فرار از تله آفساید بازیکنان ایران خطرناک ظاهر شد و دفاع تیم ملی را بهم ریخت که پاس به عقب او و شوت محکم عبدالعزیز حاتم پس از برخورد به مدافعان به کرنر رفت.

دقیقه 3+45 حمله همه جانبه بازیکنان قطر نزدیک بود این تیم را به گل دوم برساند که ارسال چیپ و دیدنی اکرم عفیف از سمت چپ و ضربه سر بوعلام خوخی در شرایطی که همه نظاره‌گر توپ بودند، به تیرک افقی خورد تا دروازه ایران با خوش‌شانسی باز نشود.

دقیقه 5+45 بازی پاس در عمق زیبای عزت‌اللهی در موقعیت عالی به محمد محبی رسید که شوت این بازیکن پس از برخورد به تیرک دروازه قطر به بیرون رفت.

تنها سه دقیقه پس از شروع نیمه دوم بازی ایران و قطر سردار آزمون در دقیقه 48 بازی برای بار دوم دروازه قطری ها را گشود.

 ارسال مهدی قایدی از جناح چپ زمین را لوکاس مندز به خوبی دفع کرد، اما در ادامه خروج عجیب و اشتباه مشعل برشم و برخورد او با مدافع تیمش که روی زمین افتاده بود، موجب شد تا توپ جلوی پای سردار آزمون بیفتد و گل دوم ایران به راحتی به ثمر برسد.

دقیقه 65 بازی سردار آزمون با فرار عالی از میانه زمین روی پاس در عمق مهدی طارمی، فاصله زیادی از مدافعان قطر گرفت و در حالی که موقعیت تک به تک داشت و می‌توانست هت‌تریک کند، به محمد محبی پاس داد تا این بازیکن دروازه خالی را باز کند و اختلاف را به دو گل برساند.

دقیقه 72 بازی ایران و قطر جهانبخش در بدو ورود به زمین فرصت عالی گلزنی داشت و موقعیت عالی روی یک فرار سریع به دست آورد که خودخواهی او و ضربه نه چندان خوب این بازیکن کاری کرد تا برشم توپ را به شکل بدی راهی کرنر کند.

 

در دقیقه 73 بازی عبدالرحمن مصطفی نفوذ خطرناکی به دفاع ایران انجام داد که پاس در عرض او را اکرم عفیف به ابراهیم حسن سپرد، اما این بازیکن با وجود سر توپ تماشایی، نتوانست ضربه نهایی خوبی بزند و شوت او به اوت رفت.

دقیقه 79 بازهم جهانبخش به شکل عجیبی در موقعیت عالی به بازیکنان همدست خود پاس نداد و شوت عجیبی به مدافعان قطر کوبید تا فرصت خوب گلزنی ایران از دست برود.

دقیقه 80 بازهم جهانبخش روی توپ ارسالی از جناح راست زمین صاحب فرصت گلزنی شد که دخالت او کاری کرد تا مشعل برشم توپ را به راحتی جمع کند.

دقیقه 81 شلیک پرقدرت عبدالعزیز حاتم  از پشت محوطه جریمه با دخالت به موقع عزت‌اللهی به کرنر رفت تا دروازه ایران برای بار دوم باز نشود.

دقیقه 82 پاس در عمق طارمی از میانه زمین به پشت مدافعان قطر را محبی با فرار سریع تبدیل به فرصت جدی گلزنی کرد و در موقعیت تک به تک قرار گرفت که پاس در عرض او را جهانبخش تبدیل به گل کرد، اما کمک داور دوم آفساید محبی را گرفت که وی‌ای‌آر هم پس از وقفه نسبتا طولانی، آن را تایید کرد. نوک پای محبی از کتف دست مدافع قطر در این صحنه جلوتر بود.

در دقیقه 88 بازی حساس ایران و قطر شوت بغل پای مهدی طارمی در موقعیت تک به تک را مشعل برشم دفع کرد و در ادامه هم بوعلام خوخی توپ را با قیچی برگردان به کرنر فرستاد تا دروازه قطر برای چهارمین بار باز نشود.

دقیقه 88 شوت بغل پای مهدی طارمی در موقعیت تک به تک را مشعل برشم دفع کرد و در ادامه هم بوعلام خوخی توپ را با قیچی برگردان به کرنر فرستاد تا دروازه قطر برای چهارمین بار باز نشود.

دقیقه 89 المعز علی در محوطه جریمه ایران صاحب توپ شد که سرتوپ و شوت این بازیکن پس از برخورد به پای نعمتی به کرنر رفت.

دقیقه 90 شوت محکم ابراهیم حسن از پشت محوطه جریمه به شکل خطرناکی از کنار دروازه ایران رد شد.

دقیقه 2+90: پاس در عمق جهانبخش در موقعیت آفساید به شهریار مغانلو رسید که شوت او تبدیل به گل شد، اما پرچم کمک داور بالا رفته بود و آفساید اعلام شد.

دقیقه 5+90 نزدیک بود لوکاس مندز بازی خوب خود مقابل ایران را با یک گل تکمیل کند که شوت او در محوطه جریمه به تور کنار دروازه ایران خورود و تبدیل به گل نشد.

دقیقه 8+90 ارسال امید نورافکن از کرنر سمت چپ زمین به مقابل تیرک اول را محمد محبی با سر تماشایی و چرخشی تبدیل به گل کرد.

 


ت ت
کدخبر: 242074 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها