بسته شدن دور چهارم بازی های قاره آسیا با صدرنشینی ایران، کره جنوبی و ژاپن

با برگزارش بازی حساس عربستان و بحرین از گروه C رقابت های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ پرونده دور چهارم بازی ها در قاره آسیا بسته شد.

بسته شدن دور چهارم بازی های قاره آسیا با صدرنشینی ایران، کره جنوبی و ژاپن
پیشنهاد ویژه

به گزارش منیبان؛ آخرین بازی شب گذشته انتخابی جام جهانی در قاره آسیا به میزبانی عربستان و به لطف بحرینی بازی بحرینی ها بدون گل، مساوی به پایان رسید. ۱۸ تیم آسیایی در ۳ گروه ۶ تیمی سرگرم رقابت هستند و تا اینجای کار، ایران، کره جنوبی و ژاپن صدر جدول گروه های سه گانه را در اختیار دارند.  

دیروز و شب گذشته در دور چهارم این بازی ها ۹ دیدار برگزار شد.

در گروه اول، ابتدا ازبکستان یک برصفر از سد امارات گذشت. سپس قرقیزستان با همین نتیجه کره شمالی را شکست داد و در آخرین بازی، تیم ملی ایران چهار بر یک قطر را در هم کوبید تا حالا ایران و ازبکستان هر دو با ۱۰ امتیاز تیم های اول و دوم گروه باشند و امارات و قطر ۴ امتیازی در رده های سوم و چهارم قرار بگیرند. این ترتیب جدول یعنی ایران و ازبکستان، مستقیم به جام جهانی می روند و امارات و قطر، راهی مرحله دوم و پلی آف انتخابی برای تعیین ۲.۵ سهمیه باقیمانده آسیا می شوند. البته هنوز هر تیم باید ۶ بازی دیگر برگزار کند. تا اینجای کار، قرقیزستان و کره شمالی، به ترتیب با ۳ و ۲ امتیاز، تیم های حذف شده این گروه هستند.

در گروه B  اما امروز، کره جنوبی در حساس ترین بازی، سه بر دو عراق را شکست داد. اردن با ۴ گل از سد عمان گذشت و فلسطین با نتیجه مساوی دو بر دو کویت را متوقف کرد. در این گروه، کره جنوبی با ۱۰ امتیاز صدرنشین است. اردن و عراق با ۷ امتیاز، رتبه های دوم و سوم را در اختیار دارند. عمان و کویت ۳ امتیازی، چهارم و پنجم هستند و فلسطین با ۲ امتیاز، تیم ششم جدول است.

در گروه C  که گروه مرگ لقب گرفته، بازی حساس ژاپن و استرالیا، یک بر یک مساوی شد. چین با برانکو پس از سه ناکامی متوالی اولین شکست را به اندونزی تحمیل کرد و آخرین بازی امشب، میان عربستان و بحرین با مساوی بدون گل به پایان رسید. حالا ژاپن با ۱۰ امتیاز، در این گروه، صدرنشین است. استرالیا، عربستان و بحرین، هر سه با ۵ امتیاز دوم تا چهارم هستند. چین پروفسور و اندونزی نیز با ۳ امتیاز در رتبه های پنجم و ششم قرار گرفته اند.

منبع: خبر ورزشی


ت ت
کدخبر: 242126 تاریخ انتشار
منبع خبر ورزشی
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها