جزئیات اتهام به علیرضا بیرانوند؛ وکیل ورزشی: تصمیم کمیته انضباطی خوب بود

رضا شاه‌منصوری وکیل فعال در حوزه ورزش درباره رای صادر شده برای بیرانوند گفت: باید از این کمیته تعریف کرد. رسیدگی به اظهارات بیرانوند در صلاحیت مراجع دادگستری است.

جزئیات اتهام به علیرضا بیرانوند؛ وکیل ورزشی: تصمیم کمیته انضباطی خوب بود
پیشنهاد ویژه

به گزارش منیبان؛ کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال علیرضا بیرانوند را به دلیل اتهام رشوه به اعضای هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس، یک جلسه محرومیت تعلیقی و دو میلیارد تومان جریمه کرد. رضا شاه‌منصوری وکیل حوزه ورزش به خبرگزاری تسنیم گفت:

کمیته انضباطی از دو لحاظ صلاحیت رسیدگی به این دعوی را داشت. اولاً به این دلیل که تخلفی حول زمین مسابقه صورت گرفته بود و دوماً به این دلیل که تخلف فوق، تبعاتی در میان اهالی فوتبال دارد.

تا زمانی که شکواییه تقدیم نشود، مقام قضایی نیز تکلیف رسیدگی ندارد. بر اساس دستورالعمل مصاحبه‌های اهالی فوتبال که شامل بازیکن هم می‌شود، فوتبالی‌ها باید خودشان را ملتزم به رعایت دستورالعمل بدانند که نقض این آیین‌نامه، دو میلیارد تومان جریمه نقدی داشت.

از باب تشویش اذهان عمومی، یک جلسه محرومیت برای بیرانوند در نظر گرفته شد که تعلیق این محرومیت، منوط به عذرخواهی بیرانوند است. ما همیشه از کمیته انضباطی انتقاد می‌کنیم، اما در اینجا باید از این کمیته تعریف کرد. رسیدگی به اظهارات بیرانوند در صلاحیت مراجع دادگستری است.

شاکیان باید شکایت کنند؛ سپس پرونده در دادگستری مطرح و کیفرخواست صادر شود. دادگاه کیفری دو باید به این پرونده رسیدگی و سپس رأی را صادر کند. پس از قطعی شدن رأی، شاکیان می‌توانند آن را به کمیته انضباطی بیاورند و بگویند تنبیه را اعمال کن.

معمولاً در پرونده‌هایی مانند افترا و تشویش اذهان عمومی، مقام رسیدگی‌کننده اعلام می‌کند مجرم ضمن محکومیت به تنبیهاتی چون جرایم نقدی باید در جراید کثیرالانتشار نیز عذرخواهی کند. جرمی چون افترا منحصراً در اختیار محاکم دادگستری است.

منبع: خبر ورزشی


ت ت
کدخبر: 243074 تاریخ انتشار
منبع خبر ورزشی
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها