«بردن» کسب‌و‌کار استقلال و فرهاد است

استقلال با پیروزی مقابل فجر به یکه تازی خود در لیگ بیست و یکم ادامه داد.

«بردن» کسب‌و‌کار استقلال و فرهاد است

به گزارش منیبان؛ دیدار استقلال مقابل فجرسپاسی نکات مهمی داشت:

 یک: بردن و بردن و بردن به کسب و کار استقلالیها تبدیل شده، فرقی نمی کند تیم مقابل چه تیمی است، حریفان استقلال محکوم به باخت هستند ترجیحا یک هیچ!

دو: این روزها جای فرهاد مجیدی بودن سخت است. هر هفته یک حاشیه و یک داستان برای تیمش خودی و نخودی می سازند و کار اورا به جایی می رسانند که در کنفرانس قبل از بازی نام بازیکن تیمش را هم فراموش کند.

سه: برای تیمی که عادت کرده به فوتبال سه دفاعه، جداشدن مدافعانش به خاطر سربازی آنها را مجبور به استفاده از دو مدافع مرکزی کرد. همین امر فوتبال استقلال را روان تر کرد. در این فصل یک بار فقط این اتفاق افتاده بود و آنهم بازی با نفت آبادان بود.

چهار: مدیریت و تیم حقوقی استقلال هرچقدر در پرونده گل گهر قوی عمل کرد در قضیه سربازها عملکرد ضعیفی داشت، آنها به خیال اینکه می توانند سربازی سیاوش و مرادمند را به تعویق بیاندازند عارف آغاسی را به فولاد دادند. فرهاد قطعا اگر می دانست این اتفاق قرار است بیافتد یقینا با جدایی عارف مخالفت می کرد. دلیل مصاحبه نکردن مجیدی در پایان بازی را در همین دلخوریها جستجو کنید.

پنج: نقش روزبه چشمی و محمد دانشگر در این یازده هفته باقیمانده از لیگ خیلی مهم است. آنها تنها دارایی قابل اتکای استقلال در این پست هستند که نباید مصدوم شوند، نباید محروم شوند و نباید کرونا بگیرند. بازگشت عارف غلامی هم اتفاق مثبتی است اما فراموش نکنید بازیکنی که رباط داده زمان می برد تا دوباره به فرم سابق برگردد.

شش: از فجر هم بگوییم که استاد باختن است در این فصل. بدترین خط حمله لیگ را دارند و یکی از کاندیداهای اصلی سقوط. سرمربی آنها ولی کماکان اعتقاد دارد برای بردن استقلال برنامه دارد.

هفت: از نحوه ضربه زدن آمانوف به توپ مشخصه که فوتبال بلد است. او یک ماکت کوچک از سرور جپاروف است.

هشت: در شرایطی که استقلال در موقعیت حساسی از فصل به سر می برد از فرهاد مجیدی و وریاغفوری انتظار می رود کمک حال استقلال باشند نه اینکه خود به عاملی برای دغدغه فکری هواداران. پس بهتر است کوتاه بیایند. نفع آن برای همه استقلالیهاست.

نه: جعفر سلمانی مفیدترین دفاع چپ یک دهه اخیر استقلال است. از این ۴۷ امتیازی که استقلال گرفته بیست درصدش با گلهای جعفر بوده. به  صحنه گل دقت کنید مثل یک موریانه از راه رسید و به توپ ضربه زد. یکی نیست به او بگوید اونجا چیکار داری پسر؟

ده: در شش سال اخیر استقلال هیچ وقت این تعداد امتیاز از پرسپولیس جلو نبوده است. قرار گرفتن در موقعیت اینچنینی توان روحی بالا می طلبد و البته تمرکز بیشتر . لیگ در یک سوم پایانی اش همیشه سخت تر و نفس گیرتر است. استقلال قدر این فاصله را بداند.

پی نوشت: استقلال باید به بازی بدون یزدانی و مرادمند عادت کند. چه غلط چه درست آنها دیگر همراه تیم نیستند و با ننه من غریبم بازی مشکلی حل نمی شود. همین الان هم استقلال از نظر مهره تیم خوبی است و پتانسیل بالایی برای قهرمانی دارد. اتکا به داشته ها بهتر از فکر کردن به کمبودهاست.

 

ت ت
کدخبر: 68558 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها