سنگ تمام مربی سابق استقلال برای فرهاد/تغییر سیستم، عالی بود

مربی و بازیکن اسبق استقلال به تعریف از سرمربی این تیم پرداخت.

سنگ تمام مربی سابق استقلال برای فرهاد/تغییر سیستم، عالی بود

بهتاش فریبا، در گفت و گویی، درباره دربی 98 و تساوی تیم‌های استقلال و پرسپولیس همچنین حاشیه‌های مربوط به این دیدار اظهاراتی را مطرح کرد.

مصاف استقلال مقابل پرسپولیس را چطور ارزیابی کردید؟

بازی در نیمه اول و تا دقیقه ۲۰ الی ۲۲ کاملا دست استقلال بود. شوت زدند، ارسال کردند، تک به تک داشتند و حتی یک خطای پنالتی هم صورت گرفت که داور آن را اعلام نکرد. اما از دقیقه ۲۲ به بعد خط‌هافبک پرسپولیس فضای هافبک‌های رونده ما را بست تا بازیکنانی مثل حسین‌زاده و یامگا ابتکار عمل را از دست بدهند. به نظر می‌رسید دستورات تاکتیکی به شکلی بود که وریا و سلمانی هم خیلی جلو نروند، برای همین پرسپولیس فرصت پیدا کرد تا از آن دقیقه تا پایان نیمه روی استقلال فشار بگذارد و با ارسال‌ها و کرنرهایی که گرفتند در نهایت به گل برسند.

روی گل پرسپولیس کدام استقلالی مقصر بود؟

نمی‌توان از فرد خاصی اسم برد. در ارسال‌ها و کرنرها شما یک تعداد بازیکن را به یک تعدادی از بازیکنان تان می‌سپارید تا آنها را یارگیری من تومن کنند. من نمی‌دانم الان چه بازیکنی باید علی نعمتی را می‌گرفته که نگرفته! شاید شما در تصویر ببینید چشمی‌کمی‌عقب تر از بازیکن گلزن ایستاده ولی بالاخره یک بازیکن باید اشتباه کند تا حریف گل بزند. اما در هر صورت در نیمه اول یک بازی قشنگ و پر افت و خیز با انواع و اقسام کارهای تاکتیکی را شاهد بودیم. پیش از بازی هم گفته بودم با وجود عناصر نفوذی مثل امیری، پهلوان و ترابی در پرسپولیس و یامگا، سلمانی، حسین زاده، مهدی پور که گاهی به درون ۱۸ قدم حریف هم سرک می‌کشید یک بازی زیبا را شاهد خواهیم بود.

نیمه دوم چطور بود؟

در نیمه دوم شکل بازی تفاوت پیدا کرد. چون این طبیعت فوتبال است. به ویژه در نتایج یک برصفر وقتی شما مقابل یک تیم قَدَر این نتیجه را می‌گیرید عقب می‌ایستید و سعی می‌کنید ازگل تان دفاع کنید که پرسپولیس هم این اشتباه را کرد و البته دلیل هم داشت. چون آنها در نیمه اول دیده بودند که استقلال تا چه اندازه توان هجومی‌از چپ و راست و وسط را دارد و حتی می‌توانست تا سه گل به پرسپولیس بزند. وقتی مربی پرسپولیس می‌دانست که حریفش از همه جناح حمله می‌کند رفت تا فضای بازی را ببندد. به همین خاطر تغییرات تاکتیکی داشت و مثلاً کامیابی‌نیا را آوردند. وقتی چنین شرایطی ایجاد شد گل خوردند و نیمه دوم باختند. ولی این مساوی یک بر یک برای استقلال نتیجه مطلوبی بود گرچه اگر برنده می‌شد کلید قهرمانی اش را می‌زد.

بعد از گل استقلال اتفاقاتی رخ داد که باعث تعجب همه شد. شما چه برداشتی از رفتارهای سرمربی پرسپولیس داشتید؟

خیلی دوست ندارم راجع به حریفان استقلال به ویژه کادرفنی شان صحبت کنم. من همیشه احترام تیم‌ها را نگه داشته‌ام به ویژه پرسپولیس که رقیب دیرینه ماست. اما چنین رفتارهایی را از یحیی ندیده بودم و نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد. گرچه گفته شد به خاطر تعویض بازیکن بوده ولی این قدر هیاهو و اینقدر جنجال، شاید تنها نقطه تاریک دربی بود که توسط سرمربی پرسپولیس رقم خورد.

درباره گل ژستد و تغییرات تاکتیکی استقلال چه صحبتی دارید؟

من بین دو نیمه پیش بینی کردم که استقلال باید زبیر نیک نفس را به میدان بیاورد که اتفاقا این تعویض هم صورت گرفت و ما چشمی‌را به عقب بردیم. این را اضافه کنم چشمی‌این روزها خیلی خوب بازی می‌کند. وقتی کادر فنی استقلال متوجه شد پلن اولیه تیم جواب نداده، فرهاد سراغ پلن B رفت و با اضافه کردن زبیر تلاش کردند که مالکیت توپ را بردارد و به گل برسد اما در چنین شرایطی وقتی کادرفنی می‌بیند بازهم پلن B جواب نداده به سراغ پلن C می‌رود که آنجا عناصری مثل ژستد و رمضانی وارد زمین شدند تا از توپ‌های ارسالی و ضربات شروع مجدد استفاده کنند که اتفاقاً خیلی هم زود و خوب جواب داد.

انتظار گلزنی ژستد را داشتید؟

پیشتر هم گفته بودم این بازیکن یک روز یک گل خیلی مهم می‌زند. حالا هم می‌گویم شاید همین گلی که ژستد برای استقلال زد باعث قهرمانی استقلال شود. البته سایر بازیکنانی که به میدان آمدند هم خیلی خوب بودند. نمونه اش حردانی که هم پاس گل داد و هم یک گل را نجات داد. در کل باید به بچه‌های استقلال خسته نباشید گفت چون کار مهمی‌انجام دادند و بازی باخته را برگرداندند. این نتیجه می‌تواند استقلال را به قهرمانی امیدوارتر کند.


ت ت
کدخبر: 72781 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      • در جدیدترین بخشنامه صادره از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران، واردات طلا، پلاتین و نقره تا پایان فروردین ۱۴۰۴ از پرداخت…