چرا اسکوچیچ برخی ستاره‌ها را نمی‌بیند؟

فردا تیم ملی در یک بازی حساس به مصاف کره جنوبی می رود و هر چند که هر دو تیم به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر صعود کرده اند اما جنگ سرگروهی و رنکینگ فیفا، بازی پنجشنبه را دیدنی تر خواهد کرد.

به گزارش منیبان، برخی منتقدان دراگان اسکوچیچ عقیده دارند دوران سرمربیگری اسکوچیچ در تیم ملی در یک «گذار» استثنایی قرار داد و مرد کروات در حال عبور از دوران کج‌سلیقگی به بی‌سلیقگی است. البته این نظر منتقدان است و اسکوچیچ همچنان موافقانی دارد که از همه تصمیماتش حمایت می کنند چرا که عقیده دارند صعود از مرحله پیش مقدماتی در بحرین و همچنین صعود به جام جهانی عملیات غیرممکنی بوده که فقط اسکوچیچ می توانسته انجام دهد. 

منتقدان چه می‌گویند؟

منتقدان دراگان می گویند اسکوچیچ حتی نتوانسته گرته‌برداری درست و حسابی‌ای از کی‌روش داشته باشد و کلا بی خیال لیگ و ستاره‌هایش شود بلکه دعوت از بازیکنان خاص! و پشت خط ماندن بهترین‌های فصل فوتبال ایران همه چیز را درباره او نشان می‌دهد. در واقع منتقدان می گویند تیم ملی در حال حاضر و برخلاف تعریف اصلی‌اش یعنی فهرست منتخبی از بهترین‌ها، تعریف جدیدی پیدا کرده است. آنهایی که اسکوچیچ به دلایل مختلف که غیر فنی هم هست خواهانشان است. حتی برخی معتقدند شاید اتفاقات منجر به سرمربی استقلال نشدن در لیگ 15 یا جشنواره گل استقلال برابر تیم او در لیگ 19 و باز هم سرمربی نشدن او در استقلال پس از رفتن استراماچونی حالا دارد اثراتش را نشان می‌دهد.

* سیاوش یزدانی 

 بی‌تردید او بزرگترین غایب فهرست تیم ملی است؛ بازیکنی که به شهادت مجری برنامه فوتبال برتر، نامش در فهرست اصلی بوده و حتی راهی تهران هم شده ولی درنهایت اثری از نامش در فهرست نهایی نیست. 

البته به نظر می‌رسد سرمربی کروات تیم ملی، هیچ اعتقادی به بهترین مدافع لیگ بیست و یکم ندارد اما اسکوچیچ می‌تواند بهانه بازی نکردن در یک ماه آخر را برای خط زدن نام یزدانی مطرح کند که قابل قبول است به شرطی که درخصوص فرشاد فرجی هم اعلام شود به جز بازی دربی، در این چند وقت اخیر کجا بوده و چه می‌کرده است؟ یک ماجرای مهم وجود دارد و آن دوران آموزشی یزدانی است. ظاهرا بازیکنی که در دوران آموزشی سربازی باشد نمی تواند از کشور خارج شود   به همین دلیل ساده سیاوش از لیست تیم ملی خط می خورد.

* صالح حردانی 

 بازیکنی که در تمام مدت زمان حضور اسکوچیچ به عنوان سرمربی، یکی از حاضران در اردوها بوده و حتی بازی هم کرده است به محض حضور در استقلال و اجرای نمایش‌های دیدنی مثل دربی، از فهرست خط می‌خورد. نام حردانی درحالی خط خورده که صادق محرمی، بازیکن محبوب سرمربی کروات تیم ملی هم بازی با کره جنوبی را به دلیل اخراج در دیدار قبلی از دست داده و تقریبا کسی نبوده که نام حردانی را به عنوان جانشین او مطرح نکند.

 اینکه اسماعیلی‌فر مدافع بهتری نسبت به حردانی و محرمی و همه مدافعان راست فوتبال ایران است، حقیقتی محض است ولی همین اسماعیلی‌فر وقتی حردانی پیراهن استقلال را به تن نداشت حتی به تیم ملی دعوت هم نمی‌شد. به این ماجرا هم باید استاد اسکوچیچ پاسخ بدهد.

* سعید صادقی 

 پاداش درخشش در لیگ برتر، رسیدن به تیم ملی است ولی این گزاره در فوتبال ایران حداقل در دوران سرمربیگری اسکوچیچ زیاد مطرح نمی‌شود. سعید صادقی را می‌توان ستاره لیگ 21 در این یکی، دو ماه اخیر لقب داد ولی اثری از او در فهرست تیم ملی نیست. اینکه تیم ملی در پست بازی صادقی، ستاره‌های درخشانی مثل جهانبخش و طارمی دارد، قبول ولی حداقل می‌شد نام صادقی را در لیست دعوت‌شده‌ها قرار داد و به او و همه آنهایی که روزهای خوبی را در لیگ داشته‌اند، انگیزه داد.

 در هر حال حضور پرتعداد لژیونرها انگیزه را در تیمهای لیگ برتری کشته و شاید بی کیفیت بودن لیگ یکی از دلایلش همین دعوت نشدن بازیکن های خوب و با کیفیت لیگ برتر باشد.

منبع: فوتبالی


ت ت
کدخبر: 73498 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها