سرمربی هوادار؛ پاشنه آشیل پرسپولیس

اولین بازی پرسپولیس در قرن جدید، دوشنبه شب در خانه هوادار برگزار می‌شود و آنها امیدوارند 24 ساعت قبل از بازی استقلال، فاصله‌شان با صدر را به 3 امتیاز کاهش بدهند.

سرمربی هوادار؛ پاشنه آشیل پرسپولیس

به گزارش منیبان؛  23 هفته از لیگ برتر گذشته و پرسپولیس از 69 امتیاز ممکن صاحب 49 امتیاز شده است. آنها 20 امتیاز از دست داده‌اند که 18 امتیازش برابر مربیانی بوده با سابقه بازی برای استقلال. 4 امتیاز برابر قلعه‌نویی، 4 امتیاز برابر مجیدی، 3 امتیاز برابر خطیبی، 3 امتیاز برابر منصوریان، 2 امتیاز برابر سیدعباسی و 2 امتیاز برابر عنایتی. تیم گل‌محمدی فقط برابر یک مربی غیراستقلالی امتیاز از دست داده: ربیعی و مس رفسنجان. 

* بحران کلین‌شیت

  کلین‌شیت و پرسپولیس در حال تبدیل شدن به دو خط موازی هستند که هیچ سنخیتی با هم ندارند. تیم گل‌محمدی فقط در 8 تا از 18 بازی آخرش توانسته بدون گل خورده زمین را ترک کند. آنها در نیم‌فصل دوم تنها یک کلین‌شیت کرده‌اند که در خانه برابر آلومینیوم بوده است. تیم گل‌محمدی در هیچ‌کدام از 5 بازی آخرش موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌اش نشده و حضورهای یک در میان لک و گوهری هم خللی در این موضوع وارد نکرده است. اگر بخواهیم به بازی غیررسمی و دوستانه پرسپولیس مقابل تیم ملی امید نگاه کنیم دروازه‌بانان پرسپولیس سه گل دریافت کردند. البته گوهری علاوه بر اینکه دو گل از ملی پوشان امید خورد، یک پنالتی را هم مهار کرد تا پرسپولیس ۴ گل از تیم ملی امید نخورد. حامد لک در آن بازی یک گل خورد اما چند سیو خوب داشت.

* عنایتی و پرسپولیس

  این درست که عنایتی به عنوان سرمربی، هرگز پرسپولیس را در لیگ برتر نبرده ولی او به عنوان بازیکن سابقه درخشانی در باز کردن دروازه این تیم دارد. عنایتی برای اولین بار با پیراهن آدنیس در سال 1379 و در جام حذفی دروازه پرسپولیس را باز کرد و این کار را 6 بار دیگر هم در پیراهن تیم‌های استقلال، صبا، مس و سپاهان انجام داد تا پرونده‌اش به عنوان بازیکن با زدن 7 گل به پرسپولیس بسته شده باشد.

* تناقض عجیب

  هوادار در اولین فصل حضورش در لیگ برتر، تیمی بوده با تلورانس بالا و همین تناقض باعث شده نتوان درباره‌اش درست و حسابی پیش‌بینی کرد. تیم عنایتی در هیچ‌کدام از 7 بازی آخرش شکست نخورده که امتیاز مثبتی محسوب می‌شود. اما همین تیم در هیچ‌کدام از 6 بازی خانگی آخرش هم برنده نشده که پوئن منفی تلقی می‌شود. هوادار در این فصل علاقه ویژه‌ای به تساوی داشته و نباختن را به بردن ترجیح داده است.

* آنها گل می‌زنند

  بحران کلین‌شیت، دروازه، خط دفاع و فاز دفاعی در پرسپولیس باعث شده قدرت آنها در فاز هجومی تحت‌الشعاع قرار بگیرد. پرسپولیس در این فصل تیمی بوده که کمتر پیش آمده زمین بازی را بدون زدن گل ترک کند. اگر 20 بازی آخر تیم گل‌محمدی را ملاک قرار بدهیم، آنها فقط در 2 بازی گل نزده‌اند: دربی رفت و بازی برگشت با صنعت نفت. این عدد در تمام طول فصل برای پرسپولیس، 3 بازی است بدون زدن گل.


ت ت
کدخبر: 75306 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها