اعتراض تند یک استقلالی به کمک 10میلیاردی فدراسیون به پرسپولیس

پیشکسوت استقلال گفت:

اعتراض تند یک استقلالی به کمک 10میلیاردی فدراسیون به پرسپولیس

به گزارش منیبان؛ محمد نوری بازیکن اسبق استقلال در گفت‌وگویی، درباره انتشار اسنادی در رابطه با کمک ۱۰ میلیارد تومانی فدراسیون فوتبال به باشگاه پرسپولیس که گفته می‌شود به خواست وزارت ورزش بوده اظهاراتی را مطرح کرد.

مطلع شدید اسنادی درباره کمک مالی فدراسیون و وزارت ورزش به پرسپولیس منتشر شده است؟

این موضوع واضح بود! ما هرچه گلو پاره کردیم و داد زدیم کسی به حرف‌مان اهمیت نداد، که البته خود آنهایی که باید می‌فهمیدند متوجه بودند اما نمی‌خواستند صدایش در بیاید. ولی همیشه ماه پشت ابر نمی‌ماند و این بار هم مشخص شد که ما درست می‌گفتیم.

چرا چنین کمک‌هایی به استقلال نشده است؟

برای اینکه از استقلال بدشان می‌آید. استقلال را دوست ندارند. چشم ندارند ببینند استقلال نتیجه می‌گیرد. به یاد بیاورید روزهایی که استقلال به خاطر بی‌پولی بازیکنانی مثل علی کریمی، دیاباته، قائدی، تیام، جپارف و نفراتی مثل اینها را از دست داد و در نقطه مقابل بازیکنانی که می‌خواست جذب کند را نتوانست به خدمت بگیرد. البته فقط کمک مالی نبود که به استقلال نشد...

منظورتان را واضح تر بیان می‌کنید؟

بله یادمان نرفته وقتی استقلال با وینفرد شفر قدرت خوبی به دست آورده بود چطور او را کله پا کردند. وقتی استراماچونی استقلال را به اوج قدرت رسانده بود چطور او را کله پا کردند. اینها همه کار افرادی است که چشم دیدن قدرت گرفتن استقلال را نداشتند و در نقطه مقابل می‌خواستند به یک تیم معمولی کمک کنند تا هر طور شده جان بگیرد.واقعا برای وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال تاسف خوردم. چون که باید همه را به یک چشم ببیند. اگر قرار است به باشگاهی کمک شود چرا فقط به پرسپولیس کمک مالی شده است؟ کمک قرض الحسنه یا غیر قرض الحسنه فرقی نمی‌کند. چرا همین مدل کمک‌های مالی را به استقلال نکردند تا استراماچونی را حفظ کند؟ چرا کمک نکردند استقلال بتواند در مسابقات آسیایی با دغدغه کمتری شرکت کند؟ حالا مشخص شد تبعیض بین قرمز و آبی فراتر از آن چیزی است که همه فکرش را می‌کنند.

اما جالب این است که طرفداران پرسپولیس حمید سجادی را پدر استقلال و دونده آبی می‌دانند؟

از این به بعد باید اسم وزیر ورزش را دونده قرمز بگذارند. کسی که به پرسپولیس و به درخواست کمک فدراسیون لبیک می‌گوید قطعاً دونده قرمز است نه آبی. ما اصلا دونده آبی نمی‌خواهیم. رئیس آبی نمی‌خواهیم. حرف ما با آقای ابراهیم رییسی، رییس جمهور ایران این است که ما فقط عدالت می‌خواهیم و دنبال این هستیم که دولت هر دو باشگاهش را به یک چشم نگاه کند. فرقی بین قرمز و آبی نگذارند. ما که بخیل نیستیم، به جای ۱۰ میلیارد، ۳۰ میلیارد تومان کمک کنند ولی اگر کمکی می‌شود، به استقلال هم کمک شود، آن وقت هر تیمی‌لایق بود قهرمان می‌شود. آن وقت اگر تیمی‌قهرمان شد قهرمانی اش ارزش دارد.

وقوع این مسایل و رو شدن این اسناد در هفته‌های پایانی فصل به ضرر استقلال است یا به سودش؟

قطعاً به ضرر استقلال است. چون بیش از پیش مشخص شد که فدراسیون، کمیته داورانش، کمیته اخلاقش، وزارت ورزش و همه و همه پرسپولیسی هستند و می‌خواهند کاری کنند استقلال قهرمان نشود. بازی جام حذفی را که دیدیم چطور گل سالم استقلال را نپذیرفتند. در دربی که دیدیم چطور پنالتی ما را نگرفتند. دیدیم جلوی پیکان چطور سیلوا را بی دلیل اخراج کردند تا استقلال برای بازی با سپاهان مدافعش را نداشته باشد. دیدیم چطور دست به دست هم دادند تا بازیکنان استقلال سرباز شوند. اینها هر کاری بتوانند انجام می‌دهند که استقلال دستش به جام نرسد اما با همه این لابی‌ها قطعاً استقلال قهرمان می‌شود و پرسپولیس باید تلاش کند تا مقام دوم را از دست ندهد.ما از شما اصحاب رسانه خواهش می‌کنیم اگر باز هم از این اسناد دارید رو کنید تا لااقل مشخص شود چه کسی و چه کسانی در این ورزش باعث ناراحتی و غصه خوردن میلیون‌ها استقلالی شدند. قطعاً خون آن هوادارانی که به خاطر اتفاقات این چند سال اخیر سکته کردند و جانشان را از دست دادند و حالا نیستند بر گردن آنهایی است که این ناعدالتی‌ها را در فوتبال به وجود آوردند.


ت ت
کدخبر: 79354 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها