برای استقلال و فرهاد مجیدی/الان وقت تساوی نیست!

سپاهان هم به فهرست پرسپولیس و پیکان وارد شد؛ تیم‌هایی که در این 3 هفته ترمز صدرنشین را کشیدند.

برای استقلال و فرهاد مجیدی/الان وقت تساوی نیست!

به گزارش منیبان، استقلال فرهاد مجیدی در این 3 هفته، 6 امتیاز از دست داد اتفاقی که در 15 هفته قبلی‌اش افتاده بود: استقلال از هفته 8 تا هفته 22 صاحب 12 برد و 3 مساوی شد و در این 15 هفته 6 امتیاز از دست داد و حالا همین 6 امتیاز را در تنها 3 هفته از دست داده است. در بحرانی‌ترین مقطع فصل، مجیدی و تیمش دچار نوعی عدم تمرکز شده‌اند که ناشی از تصمیم‌های نادرست، ترمیم‌های اشتباه و افت ستاره‌ها به نظر می رسد اما آنها صدرنشین هستند و بعید است قله را از دست بدهد چراکه در هفته‌های پیشین به قدر کافی امتیاز جمع کرده‌اند. اما در کل حالا وقت چنین تلورانسی برای استقلال و مجیدی نیست.

* ترکیب نادرست 

هم در دربی و هم برابر نساجی در یک‌چهارم جام حذفی، فرهاد مجیدی با یک ترکیب نادرست، تیمش را شوکه کرد. بازی دادن از ابتدا به وریا غفوری و ارسلان مطهری، استقلال را به نبود این دو بازیکن از اول عادت داده بود، بلاتکلیف نگه داشت. در بازی با نساجی با توجه به تاکتیک دیکته کادر فنی خبری از مانورهای وریا غفوری نبود (و احتمالا دیگر نخواهد بود) و مطهری یک تنه، موقعیت‌ها را خراب می‌کرد. این اشتباه البته با انجام 2 بازی تدارکاتی خوب برابر فجرسپاسی و هوادار در تعطیلات، ترمیم شد و استقلال با بهترین ترکیب ممکن راهی بازی با سپاهان شد. از این به بعد، مجیدی نباید به ترکیبش دست بزند چراکه بعد از 25 هفته، دیگر قطعی شده ترکیب ابتدایی بازی با سپاهان، بهینه‌ترین چیدمان استقلال است و شاید تنها یک یا دو تغییر نیاز داشته باشد. 

* تعویض‌های عجیب 

سبحان خاقانی وارد زمین بازی با سپاهان شد ولی خبری از آمانوف نشد؛ همین گزاره نشان می‌دهد مجیدی در تعویض‌ها نمره قبولی نخواهد گرفت. آنهایی که از مجیدی انتقاد می کنند همیشه روی تعویض هایش مانور می دهند که بسیاری اوقات درست نیست. سبحان خاقانی بازیکن بدی نیست اما در این دو فصل حضورش، بازیکنی در حد و اندازه استقلال نشان نداده و با این پتانسیل شاید فقط در تیم‌های رده آخر جدول، بتواند جایی برای خودش در زمین دست و پا کند. فانتزی و هوش خاقانی بالاست ولی فوتبال و البته حضور در استقلال نیاز به المان‌های موثر و مهمتر دیگری هم دارد. او حتی این اواخر به تیم امید هم دعوت نمی شود. حتی می‌توان درباره حضور مهری به جای نیک‌نفس هم چنین نظری داد. اینکه شماره 14 روی فرم نبود و گل سپاهان را ساخت و در سایر دقایق هم تمرکز نداشت، قبول ولی چرا مهری؟ وقتی استقلال به هافبکی جنگنده و توپ‌گیر نظیر خود زبیر نیک نفس نیاز دارد، رضا آذری گزینه بهتری نیست؟ استقلال عملا با به زمین فرستادن خاقانی و مهری، خودش را به عقب برد تا دیگر موقعیت نداشته باشد و حتی به فکر ضدحمله زدن هم نیفتد و بازی با تساوی به پایان برسد. 

* افت ستاره‌ها 

در استراتژیک‌ترین مقطع فصل، ستاره‌های این فصل استقلال به مرحله افت رسیده‌اند. امیرحسین حسین زاده دیگر در جریان بازی دیده نمی‌شود. او گویا حواسش به جای دیگری جز فوتبال پرت شده هرچند تغییر جای بازی‌اش هم در این نبودن، موثر است. زبیر نیک‌نفس بعد از نیمکت‌نشینی در دربی، انگار روحیه اش خراب شده و دیگر بازیکن قبلی نیست و حتما باید کادر فنی با او صحبت کند. نیک نفس که در هشتاد درصد مواقع هر وقت در ترکیب استقلال بوده استقلال بازی را برده در برابر سپاهان، بدترین بازی فصلش را انجام داد. مهدی مهدی‌پور دیگر حتی همان چند پاس رو به جلوی نصفه و نیمه نیم فصل اول لیگ را هم نمی‌دهد. صالح حردانی با خودش در همین استقلال، فاصله دارد و از همه مهمتر، کوین یامگاست. ستاره شماره 11 یا افت کرده یا با شناختی که رقبا پیدا کرده‌اند، خلع سلاح شده است.  استقلال در بازی مقابل شهرخودروی قعرنشین فرصت دارد که دوباره از جایش بلند شود و ببرد تا در چهار هفته پایانی با خیال راحت تری به مصاف فولاد خوزستان در اهواز، آلومینیوم اراک در تهران، مس در رفسنجان و نفت مسجدسلیمان در تهران برود. استقلال اختلاف چهار امتیازی و طبق گفته های سهیل مهدی حتی سه امتیازی را حفظ کند با پایان بازیهای هفته ۲۹ قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران می شود. 


ت ت
کدخبر: 81787 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها