چرا تراکتور-پرسپولیس به آشوب کشید؟

در روزی که تراکتور امیدوار بود با حمایت تماشاگرانش، به مانند دو بازی خانگی قبلی‌اش، از پرسپولیس امتیاز بگیرد، خروجی اتفاقاتی که در ورزشگاه یادگار امام(ره) رخ داد باعث شد که حالا احتمالا یک شکست بیرون زمین در انتظار شاگردان ارطغرول ساغلام باشد.

چرا تراکتور-پرسپولیس به آشوب کشید؟

به گزارش منیبان، ابتدای کار همه چیز طبق روال و روتین‌وار پیش می‌رفت. طرفداران تراکتور در سکوهای خود مستقر شده و بازیکنان تیمشان را هنگام گرم کردن قبل از شروع بازی تشویق می‌کردند؛ گرچه همان ابتدا با ورود حامد لک تقریبا تمامی سکوهای ورزشگاه علیه وی جبهه گرفت، ولی نهایت ماجرا به شعارهای تند علیه بازیکنان رقیب ختم شده بود. لک هم در واکنش به تی تی ها برایشان دست زد تا با روشی مسالمت‌آمیز به شعارهای تند علیه خودش واکنش نشان دهد.

کمی مانده به آغاز بازی اولین اتفاق غیرقابل پیش‌بینی رخ داد. برخلاف ادعای باشگاه تراکتور پیش از دیدار مبنی بر اینکه باتوجه به نبود زیرساخت ها برای طبقه دوم ورزشگاه بلیط فروشی نخواهد شد، به یکباره هواداران وارد طبقه دوم شدند. حبیب ستوده نژاد رییس اداره ورزش و جوانان آذربایجان شرقی قبل آغاز دیدار در صحبتی با رسانه ها عنوان داشت که بلیط فروشی برای ظرفیت طبقه پایین که ۴۶ هزارنفری است انجام شده و جایگاهی هم در یکی از طبقات بالا برای پرسپولیسی‌ها درنظر گرفته شده است.

 با یک نتیجه‌گیری ساده می‌توان اینطور برداشت کرد که جدا از ۴۶ هزار نفری که در طبقات پایین مستقر شدند، تقریبا نزدیک به ۲۰ هزار نفر بدون بلیط توانستند در ورزشگاه حضور پیدا کنند! موضوعی که هر چقدر هم دلیل آن به ازدحام جمعیت ربط داده شود، باز هم با در نظر گرفتن شرایط و سخت‌گیری‌های سازمان لیگ موجه به نظر نمی‌رسد. با همه این تفاسیر بازی آغاز شد. باتوجه به اینکه این تقابل تراکتور و پرسپولیس بعد از مدت‌ها با حضور تماشاگران برگزار می‌شد ، انتظار رفتارهای متعادل‌تری روی سکوها وجود داشت، موضوعی که البته عکس آن دیده شد.  سنگ‌پراکنی‌ها در نیمه اول با شدت کمتری اتفاق افتاد ولی با شروع نیمه دوم به یکباره اوج گرفت. اتفاقی که هنوز دلیل خاصی برایش مشخص نشده است.  در سال‌های پیشین ورود هرگونه بطری آب معدنی و حتی لیوان آب به ورزشگاه یادگار امام(ره) ممنوع بود و به شت روی این موضوع سخت‌گیری وجود داشت و حتی در فصول گرم سال شاهد فروش آب در نایلون فریزر هم در استادیوم تبریز بوده‌ایم! با این حال گویا دوران کرونایی شرایط برگزاری مسابقاتی مخصوصا در این سطح را از یاد مسئولان مربوطه نیز برده است!

هر چه هست تراکتور مسابقه‌ای را که به نظر می‌رسید می‌تواند همچون دو بازی قبلی خانگی خود با حمایت هوادارانش حتی با پیروزی به اتمام رساند، حالا با اتفاقات عجیب روی سکوها، باید در انتظار باخت انضباطی باشد. البته باشگاه تراکتور ادعا کرده افرادی نفوذی بین هوادارانش با نیت قبلی حضور داشته که باید بتواند آن را اثبات کند. در هر حال باید منتظر ماند و دید در نهایت چه تصمیمی برای جنجالی ترین بازی فصل لیگ برتر گرفته خواهد شد


ت ت
کدخبر: 84529 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها