مس برای استقلال، طلا شد!

استقلال با پیروزی مقابل مس رفسنجان به رکورد پرسپولیس رسید.

مس برای استقلال، طلا شد!

به گزارش منیبان؛ نکاتی از بازی استقلال و مس را مرور می کنیم.

 یک) وقتی تیمی سه هفته زودتر از هفته آخر قهرمان می شود، حفظ انگیزه بازیکنان برای بازیهای باقیمانده کار سختی خواهد بود، در بازی استقلال با آلومینیوم به خصوص در نیمه اول آن این قضیه کاملا مشهود بود اما آن چیزی که استقلال را در رفسنجان مقابل تیم خوب مس به زمین فرستاد حفظ رکورد نباختن و شکستن رکوردهای جدید و رسیدن به جام طلایی بود. 

دو) قهرمانی و نباختن‌ها به کادرفنی و بازیکنان استقلال اعتماد به نفس داده و شخصیت از دست رفته آنها در سالهای گذشته را انگار به این تیم برگردانده، فقط کافی است به عملکرد برخی بازیکنان که در سالهای قبل عضو استقلال بودند را با عملکرد امسالشان مقایسه کنید. سیدحسین و عارف و مهدی‌پور و … در حال پایان دادن به یک فصل رویایی هستند.

سه) مس رفسنجان از تیمهای خوب این فصل بوده که به نسبت سابقه و بضاعت و هزینه‌هایش عملکرد بسیار قابل قبولی ارائه داده، اما این تیم مشکل دفاع تیمی دارد. آنها هر چقدر راحت گل می‌زنند راحت‌تر گل می‌خورند. تیم ربیعی بدترین خط دفاع را بین تیمهای نیمه اول جدول دارد.

چهار) امیرحسین حسین‌زاده را باید مفیدترین خرید فرهاد مجیدی در این فصل نامید. بازیکنی که کاملا مورد اعتماد مجیدی بود و در همه بازیها انتخاب اول کادر فنی. هر چه هم به انتهای فصل نزدیک شدیم حسین‌زاده کیفیتش بالا و بالاتر رفت. گل اول او مشابه گل مارادونا به بلژیک در جام جهانی ۸۶ بود و گل دومش کپی پیست گلش به فولاد. نکته جالب در مورد حسین‌زاده این است که در خارج از تهران هم بهتر بازی می‌کند هم بهتر گل می‌زند. البته پس از دربی و اشتباهاتی که داشت او فشار زیاد انتقادها را تحمل کرد اما در نهایت خودش را پیدا کرد.

پنج) رفتار کادر فنی استقلال در حاضر نشدن در کنفرانس خبری بعد بازی رفتار جالبی نبود. آنها اعتراضی هم اگر به داور دارند می‌توانند در کنفرانس خیلی راحت مطرح کنند. قطعا حرف خود مجیدی اثرگذاری بیشتری دارد.

شش) فقط باید مهرداد رضایی باشید که در تونل افتخاری که تیمتان زده عقب‌تر بایستید. این چیزها در فوتبال اجباری نیست، اما می توانیم کمی محترم باشیم و حداقل به تیم خودمان دهن کجی نکنیم.

هفت) مثلث محسن آذرباد، گادوین منشا و مجیدعلیاری یکی از خطرناک ترین مثلثهای هجومی لیگ بیست و یکم بود. آنها هر بار اراده کردند دروازه استقلال را تهدید کردند و اگر با یک حسینی آماده و پرانگیزه روبرو نمی‌شدند نتیجه قطعا این نبود.

هشت) ابوالفضل جلالی در سمت چپ دفاع سه نفره عملکرد ضعیفی ارائه داد، او اصلا ویژگیهای یک مدافع میانی را ندارد و استایل او مناسب لب خط است. جلالی از نظر قد و قامت هم برای پست دفاع وسط مشکل دارد و نمی‌تواند ضربات سر اول را بزند.

نه) فرهاد مجیدی و استقلال در حال به پایان بردن یک فصل رویایی از لحاظ آمار و ارقام هستند. اگر آنها نفت مسجد سلیمان را با یک گل شکست دهند تمام اعداد جلوی نام استقلال به طرز شگفت آوری رند خواهد شد. این استقلال فقط یک گل تا جاودانگی فاصله دارد!

ده) بخش بزرگی از سهم قهرمانی استقلال در لیگ بیست و یکم مرهون اعتماد مجیدی به جوانان بود. جوانان پرانگیزه وبا استعدادی  که جای مهره های متوسط و ناکارآمد قبلی را گرفتند که سالها در استقلال فقط حضور داشتند و بعد از هر فصل ناکامی به جای اینکه شرمنده مردم باشند با لحنی طلبکارانه هیچ کم کاری و اشتباهی را گردن نمی‌گرفتند. فرهاد مجیدی خوب استقلال را الک کرد و زمان و عملکرد جدا شده ها نشان داد حق با فرهاد است. یک جشن قهرمانی حداکثری در ورزشگاه آزادی پاداش این استقلال متحول شده است.


ت ت
کدخبر: 85726 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها