زور مدعیان به استقلال نرسید/اینجا هم فرهاد مجیدی صدرنشین است

استقلال در فصل رویایی خود، در تقابل‌های 5 تیم اول جدول رده‌بندی هم بیشترین امتیاز را کسب کرد.

زور مدعیان به استقلال نرسید/اینجا هم فرهاد مجیدی صدرنشین است

به گزارش منیبان، استقلالی‌ها با هدایت فرهاد مجیدی موفق شدند به 5 فصل سلطه پرسپولیس در لیگ برتر ایران پایان دهند و مقتدرانه قهرمان شوند. در جدول رده‌بندی بعد از استقلال به ترتیب تیم‌های پرسپولیس، سپاهان ، گل گهر و فولاد در رتبه‌های دوم تا پنجم قرار گرفتند. مجیدی که به اولین سرمربی تاریخ لیگ برتر تبدیل شد که بدون شکست تیم خود را به قهرمانی می‌رساند، عملکرد فوق‌العاده‌ای هم مقابل مدعیان داشت. در این گزارش نتایج تیم‌های اول تا پنجم لیگ، مقابل هم را بررسی کرده‌ایم. 

استقلال در صدر

استقلالی‌ها از 24 امتیاز ممکن در تقابل با 4 تیم دیگر، موفق شدند 18 امتیاز را کسب کنند. آن‌ها رفت‌و‌برگشت مقابل رقیب سنتی خود پرسپولیس به تساوی رسیدند و در بازی برگشت خود مقابل سپاهان هم در اصفهان با نتیجه 1-1 متوقف شدند. شاگردان فرهاد مجیدی البته در زمین بازی مقابل گل‌گهر در سیرجان هم با تساوی بدون گل متوقف شدند اما با حکم کمیته انضباطی و به دلیل استفاده سیرجانی‌ها از بازیکن غیر مجاز، نتیجه این بازی 3 بر صفر به سود آبی‌های پایتخت اعلام شد. استقلالی‌ها حتی اگر آن بازی را هم با حکم کمیته انضباطی پیروز میدان نمی‌شدند، بازهم با 16 امتیاز بهترین عملکرد را در تقابل 5 تیم اول لیگ در پایان فصل داشتند. 

پرسپولیسی‌ها 2 تیم را نبردند

پرسپولیس از بین 5 تیم اول جدول فقط موفق شد رفت‌وبرگشت از سد فولاد بگذرد. البته شاگردان یحیی گل‌محمدی باوجود اینکه فولاد را دبل کردند، یک‌بازی دیگر هم این فصل با این تیم انجام دادند که با شکست در آن بازی یک جام از دستشان پرید. سرخپوشان پایتخت از 24 امتیاز ممکن در جدال با مدعیان، کمتر از نیمی از امتیازات را کسب کردند و با 13 امتیاز بعد از استقلال، بهترین عملکرد را در بین تیم‌های مدعی داشتند. آن‌ها مقابل استقلال و گل‌گهر در کسب پیروزی ناکام بودند و در هر 4 بازی به تساوی رسیدند. سپاهان را هم که بازی آن‌ها در زمین بی‌طرف برگزار می‌شد، در جدال رفت بردند و در جدال برگشت باختی تلخ را تجربه کردند؛ باختی که منجر به قطعی شدن قهرمانی استقلال در لیگ برتر شد. 

حکم کمیته انضباطی سپاهان را سوم کرد

سپاهان اصفهان فصل خوبی را همراه با محرم نویدکیا سپری نکرد. آن‌ها که در فصل نقل‌وانتقالات هزینه‌های زیادی کرده بودند، از لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی کنار رفتند و در لیگ برتر هم به رتبه سوم رسیدند. زردپوشان اصفهانی از جمع 24 امتیاز ممکن در جدال با مدعیان، 11 امتیاز کسب کردند. البته 3 امتیاز از این 11 امتیاز هم با حکم کمیته انضباطی بود تا باخت 4 بر 2 مقابل گل‌گهر سیرجان برای آن‌ها به برتری 3 بر صفر تبدیل شود. اگر حکم کمیته انضباطی نبود، سپاهانی‌ها در جدال 5 تیم اول جدول مقابل هم، بعد از گل‌گهر در رده چهارم قرار می‌گرفتند. 

فولاد ضعیف‌ترین تیم در زمین

فولاد خوزستان که همراه با جواد نکونام با برتری مقابل استقلال به قهرمانی جام حذفی رسیده بود، فصل را با عبدالله ویسی آغاز کرد و با جواد نکونام به پایان رساند. نکونام در برگشت به فولاد یک‌جام دیگر برای این تیم کسب کرد و با برتری مقابل پرسپولیس، توانست قهرمان سوپرجام فوتبال ایران شود و در لیگ قهرمانان آسیا هم این تیم را به مرحله حذفی رسانده است. قرمزپوشان خوزستانی در جدال 5 تیم مدعی باهم اما عملکرد خوبی نداشتند. آن‌ها رفت و برگشت به استقلال و پرسپولیس باختند. مقابل گل‌گهر یک برد و یک تساوی کسب کردند و در جدال با سپاهان یک بازی را بردند و یک بازی را باختند تا 7 امتیاز در جدال 5 تیم اول جدول گرفته باشند.  برد 3 بر صفر فولاد مقابل سپاهان، قاطع‌ترین نتیجه‌ای است که در جدال 5 تیم مدعی در رقابت‌های این فصل در زمین مسابقه به‌دست آمده است (استقلال و سپاهان با حکم کمیته انضباطی مقابل گل‌گهر سیرجان به برتری 3 بر صفر رسیدند و برتری آن‌ها در زمین بازی نبوده است). اگر حکم کمیته انضباطی برای بازی‌های گل‌گهر نبود، فولاد ضعیف‌ترین عملکرد را در جدال 5 تیم مدعی باهم داشت.   

قعرنشینی گل‌گهر با باخت‌های انضباطی

گل‌گهر سیرجان در جدال بین 5 تیم مدعی فقط در یک بازی مقابل سپاهان به برتری رسید که آن بازی هم با حکم کمیته انضباطی، نتیجه‌اش 3 بر صفر به سود اصفهانی‌ها شد. بازی برگشت آن‌ها با سپاهان هم به تساوی انجامید.  شاگردان امیر قلعه‌نویی که عملکرد قابل قبولی در لیگ بیست‌ویکم داشتند و در هفته آخر هم موفق شدند با جا گذاشتن فولاد به مقام چهارم لیگ برتر برسند، رفت‌وبرگشت مقابل پرسپولیس به تساوی رسیدند. مقابل فولاد یک باخت و یک تساوی داشتند. آن‌ها مقابل استقلال هم در زمین مسابقه یک باخت و یک تساوی داشتند که با حکم کمیته انضباطی تساوی آن‌ها به باخت 3 بر صفر تبدیل شد. اگر حکم کمیته انضباطی نبود، شاگردان امیر قلعه‌نویی در جدال 5 تیم اول لیگ باهم، به جای اینکه با 4 امتیاز تیم پنجم باشند، بعد از استقلال و پرسپولیس با 8 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به سپاهان سوم بودند. 

اگر نتایج رقم خورده در زمین را بدون در نظر گرفتن حکم کمیته انضباطی برای بازی‌های گل‌گهر سیرجان در نظر بگیریم، پرسپولیسی‌ها با 9 گل زده در جدال 5 تیم اول جدول باهم، بهترین خط حمله را داشته‌اند. استقلال هم با 4 گل، کمترین گل خورده را در جدال این 5 تیم داشته است. بدترین خط حمله و خط دفاع هم در اختیار سپاهان با 7 گل زده و 12 گل خورده است. 

ت ت
کدخبر: 88116 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها