سرمربی جدید، چند روز روی نیمکت تراکتور می ماند؟

چهارده سرمربی در چهار سال عهده‌دار نیمکت داغ تراکتور بوده اند و قربان بردیف پانزدهمین مرد منتخب زنوزی برای کم‌امنیت‌ترین شغل این باشگاه است.

سرمربی جدید، چند روز روی نیمکت تراکتور می ماند؟

به گزارش منیبان، شش سال از آخرین باری که تراکتور از ابتدا تا انتهای یک فصل فوتبالی را با یک سرمربی سر کرده می‌گذرد. لیگ شانزدهم امیر قلعه نویی، یک سال قبل از انتقال تراکتور به بخش خصوصی، آخرین سرمربی‌ای بود که توانست یک فصل را به صورت کامل در تیم سرخ‌پوش دوام‌ بیاورد. از آخرین فصل تراکتورِ دولتی تا به امروز این باشگاه هیچ‌گاه طعم‌ ثبات را نچشیده و البته این امر در تراکتورِ زنوزی دیگر تقریبا به یک عرف معمول تبدیل شده است. در چهار سالی که تراکتور تحت مالکیت تاجر متمول تبریزی اداره شده، 14 سرمربی روی نیمکت لرزان این تیم‌ نشسته اند و به نوعی نیمکت این باشگاه پرطرفدار به محله ای برو بیا برای سرمربیان تبدیل شده است؛ موضوعی که باید ببینیم برای بردیف چگونه خواهد بود و البته مطمئنا سرمربی روسی به خوبی می‌داند برای عدم دچار به چنین سرنوشتی باید راه حل سریعی برای کسب نتیجه تیم جدیدش پیدا کند و به نظر می رسد که او برای ماندن روی نیمکت به تبریز آمده است.

در زیر جدول مربوط به تمام سرمربیان تراکتورِ خصوصی را می بینید که نکات قابل تاملی در بر دارد و به 10 نکته ویژه آن پرداخته‌ایم که خالی از لطف نیست.

1- همانطور که اشاره شد تراکتور در دوران زمامداری زنوزی 14 سرمربی به خود دیده که با محاسبه زمان حضور هر یک از آنها در این تیم، به طور میانگین این تیم هر سه ماه یک بار (تقریبا 107 روز) یک سرمربی جدید استخدام کرده است؛ آماری که بدون هیچ توضیح اضافه‌ای نشان از بی‌ثباتی محض نیمکت تی تی ها می دهد.

2-  ساکت الهامی با 262 روز و حضوری نزدیک به 9 ماه بیشترین اعتماد را به خود دیده است. بعد از وی رسول خطیبی با 239 روز و مصطفی دنیزلی با 176 روز در رده‌های بعدی قرار دارند.

3- کمترین حضور مربوط به احد شیخ لاری است که بعد از کنار رفتن دنیزلی موقتا مسئولیت فنی تیم را برعهده گرفت و در دو بازی مقابل ماشین سازی و فولاد سرمربیگری تراکتور را رسما در اختیار داشت و سپس با اضافه شدن الهامی از ماشین سازی دوباره به عنوان سرپرست به کار خود ادامه داد.

4- عجیب‌ترین سرمربی لیست بی شک فراز کمالوند است. فراز اول فصل به عنوان سرمربی تی تی ها انتخاب و جانشین فیروز کریمی شد و بعد از چهل روز و درحالی که فصل هنوز آغاز نشده بود به کار خود در این تیم خاتمه داده و دوباره جای خود را به آقا فیروز داد!

5-  ضعیف ترین سرمربیان تراکتور از لحاظ متوسط امتیاز مربوط به فصل گذشته یعنی لیگ بیست و یکم هستند. فیروز کریمی در دومین حضور خود با کسب یک برد و سه باخت و میانگین امتیازی 0.75 در هر بازی، کمترین نرخ امتیازی را از آن خود کرده است.

6-  زوونیمیر سولدو با انجام 15 بازی و کسب تنها 12 امتیاز ضعیف‌ترین سرمربی خارجی تراکتور بوده است. وی که هفت باخت، شش مساوی و فقط دو برد در کارنامه او دیده می‌شود، بعد از مقطع دوم فیروز کریمی دومین سرمربی ضعیف تراکتور از این حیث بوده است.

7- تراکتورِ زنوزی هر فصل دست کم سه سرمربی به خود دیده که آماری عجیب و غریب است. اگر حضور محمد نصرتی در تک بازی مقابل سپاهان که به دلیل عدم ثبت قرارداد ساغلام هدایت پرشورها را برعهده داشت حساب کنیم، تراکتور فصل گذشته با پنج سرمربی رکورد تعداد مربیان در یک فصل را زده است.

8 - زوونیمیر سولدو با درصد نازل 13 کمترین درصد برد را به خود اختصاص داده تا یک تنه تمام آمار منفی را از آن خود کند. جالب است که فیروز کریمی در دوره اول حضورش با کسب 67 درصد بیشترین نرخ برد را داشته است.

9-  ساکت الهامی با کسب 8 برد بیشترین پیروزی و زوونیمیر سولدو با تحمل 7 باخت بیشترین شکست را بین سرمربیان منتخب زنوزی داشته اند.

10 - میانگین امتیازی تمام مربیان تراکتور در دوران خصوصی‌سازی هر بازی 1.5 امتیاز بوده که آماری قابل قبول نیست و به هیچ عنوان برای قهرمانی کافی نیست. همچنین پنج سرمربی منتخب خارجی زنوزی هم روی هم رفته میانگین 1.47 امتیاز در هر بازی را دارند.

نکته: حضور محمد نصرتی در بازی با سپاهان در فصل گذشته به عنوان نفر اول کادرفنی در جدول فوق درج نشده است.


ت ت
کدخبر: 92222 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها