استقلال بعد از فرهاد مجیدی/تعطیل!

استقلال بعد از قهرمانی را می‌توان به مغازه‌ای تشبیه کرد که کرکره‌اش را پایین کشیده و رویش نوشته‌اند تا اطلاع ثانوی فعالیتی ندارد!

استقلال بعد از فرهاد مجیدی/تعطیل!

به گزارش منیبان، این عدم فعالیت به معنای انجام تعمیرات و تغییرات جهت ارایه نمای جدید از یک قهرمان هم نیست؛ واقعا تعطیل است.

* روی نیمکت

  نیمکت استقلال در فصل بعد به ریکاردو ساپینتو سپرده شده است. اما هنوز کسی نمی‌داند مرد پرتغالی با چه دستیارانی راهی ایران می‌شود و این یعنی با جدا شدن پین، مصطفوی و مجیدی و همچنین قرارداد نداشتن نوشادی و غلامپور، استقلال فعلا فقط یک سرمربی خارجی دارد و دیگر هیچ.

* درون دروازه

 می‌توان گفت دست استقلال فقط در این قسمت زمین، پر است. علیرضا رضایی قرارداد دارد و سید حسین حسینی با وجود پیشنهاد خارجی، تصمیم گرفته به خاطر جام جهانی، درون دروازه استقلال باقی بماند تا جلوی چشمان اسکوچیچ باشد و بتواند یکی از 26 جایگاه حضور در قطر را رزرو کند.

* خط دفاع

واقعیت تلخ این است که استقلال هیچ مدافع میانی‌ای ندارد. سیلوا و دانشگر و غلامی، قراردادی ندارند و احتمال تمدید قرارداد مرد برزیلی، زیاد نیست. غلامی هم سودای بازی در پرتغال را دارد و دانشگر هم یک پیشنهاد مالی شگفت‌انگیز از سپاهان داشت و رفت. تکلیف یزدانی و مرادمند هم نامشخص است؛ یزدانی حتی در صورت قبولی هم به دلیل یک نیم‌فصل قرارداد داشتن با استقلال، کارت بازی برایش صادر نمی‌شود مگراینکه تمدید کند. درخصوص مرادمند هم اگر همه چیز روی روال باشد، او از میانه‌های شهریور می‌تواند برای استقلال بازی کند یعنی حدود هفته ششم یا هفتم فصل. تکلیف وریا غفوری هم مشخص نیست و کسی نمی‌داند بالاخره شماره 21 می‌ماند یا نه؟ روزبه چشمی هم قراردادی ندارد ولی احتمال ماندنش در استقلال بیشتر از غفوری است. 

* خط میانی

  کمیت هافبک‌های استقلال برای لیگ 22 استاندارد است ولی درباره کیفیت‌شان با حضور امثال سعید مهری، رضا آذری، سبحان خاقانی، جعفر سلمانی و چند نفر دیگر باید سکوت کرد. زبیر نیک‌نفس، تک ستاره این قسمت زمین استقلال است.

* خط حمله

  استقلال در این قسمت زمین نیاز به ترمیم اساسی دارد چون تیم فصل قبل، مجوعه‌ای بود از مردان گل‌نزن. ژستد رفته و تکلیف رمضانی و مطهری مشخص نیست. شهباززاده و استقلال برای همکاری مجدد به توافق رسیدند و دیشب قرارداد امضا شد.

* ستاره‌ها

  امیرحسین حسین‌زاده در آستانه سفر به بلژیک و عقد قرارداد با شارلوا قرار دارد و برای او و تیم جدیدش پرداخت 230 هزار دلار حق فسخ قرارداد با استقلال، رقمی نیست. کوین یامگا و مدیربرنامه‌اش، تلاش زیادی کرده و می‌کنند تا از قرارداد 2ساله فصل قبل، بند جدایی پیدا کنند. یامگا فعلا در ایران حضور ندارد و برخلاف شایعات، هنوز از طرف باشگاه به او تاریخ شروع تمرینات اعلام نشده است. مهدی مهدی‌پور هم یک پیشنهاد خوب مالی از لیگ ستارگان قطر دارد و تنها بازیکن استقلال است که برای تمدید قرارداد، با باشگاه مذاکره کرده است و ممکن است بماند.

 

* کادر مدیریتی

  بدون هیچ تفاوتی نسبت به قبل؛ آجورلو و تیم مدیریتی‌اش هنوز روی صندلی‌های‌شان هستند و همچنان تشخیص می‌دهند خبری از نقل و انتقالات در استقلال نباشد. اعضای فنی هیات‌مدیره هم روزگار جالبی دارند: مومنی در اوج عصبانیت هواداران، تصمیم گرفته بود پیام تبلیغاتی به هواداران بدهد. مظلومی هم اعلام کرده تیم نیاز به تغییر و تحول آنچنانی ندارد. فرشید سمیعی که حکم سخنگویی‌اش هرگز شفاف و علنی نشده، همچنان مرد اول تریبون‌هاست ولی نکته‌ای از اظهارنظرهایش در جهت تمدد اعصاب هواداران، استخراج نمی‌شود. شایعات زیادی هم از خیز آجرلو برای رسیدن به صندلی رییس فدراسیون فوتبال حکایت می‌کند و اینکه شاید تیم ملی در جام جهانی با زوج آجرلو- پتکوویچ راهی قطر شود. هر چند آجورلو همچنان دوست ندارد حضورش در انتخابات فدراسیون فوتبال رسانه ای شود. خلاصه اینکه در این قسمت، همه حاضران سال قبل برخلاف تیم اصلی، هستند و هیچ بارقه امیدی برای هواداران زنده نمی‌شود. این مردان همان تصمیم‌گیرانی هستند که کرکره استقلال را پایین کشیده و با وجود ادعاهای‌شان درخصوص اینکه تنها 4 ساعت در شبانه روز می‌خوابند، هنوز خروجی دیگری نصیب مدافع عنوان قهرمانی شده است.

* موخره

درست مثل پروسه انتخاب سرمربی، نصف بازیکنان لیگ برتر و لژیونرهای ایرانی به استقلال لینک شده‌اند: نژادمهدی، محبی، نادری، کاوه رضایی، شیمبا، محمدرضا حسینی و امید حامدی‌فر و خیلی‌های دیگر اما هنوز قراردادی با کسی بسته نشده است.هواداران استقلال حالا غبطه دوران فتحی و خطیر را نمی‌خورند که برای استراماچونی تیمی بستند که در پایان نیم فصل صدرنشین و قهرمان بود، دلشان برای امثال مددی و فریادشیران تنگ شده که حداقل با عارف آغاسی قرارداد بسته می‌شد و امین قاسمی‌نژاد از یک قدمی باشگاه رقیب، راهش را به سمت باشگاه استقلال، کج می‌کرد.مدیران استقلال توجه دارند تا وقتی نیروی انسانی و بازیکن نباشد، چه کسی قرار است در ورزشگاه اختصاصی استقلال بازی کند؟ و تلویزیون استقلال روی امواج ماهواره می‌خواهد بازی چه کسانی را پخش کند؟


ت ت
کدخبر: 92780 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها