معمای اسکوچیچ؛ می ماند یا می رود؟

سوالی که از چند وقت پیش دوباره بر سر زبانها افتاده این است. آیا سرمربی تیم ملی تغییر پیدا خواهد کرد؟

معمای اسکوچیچ؛ می ماند یا می رود؟

به گزارش منیبان، از مدتها قبل شایعاتی درباره احتمال قطع همکاری فدراسیون فوتبال با دراگان اسکوچیچ منتشر شده بود که مدیران این مجموعه بارها و بارها آن را تکذیب و اعلام کردند که مربی کروات، قطعا در جام جهانی روی نیمکت تیم ملی خواهد نشست منتهی طی تقریبا یک روز گذشته و از ساعات ابتدایی صبح امروز، دوباره بحث تغییر سرمربی تیم ملی به شکل بسیار جدی  در فضای مجازی مطرح شده است. 

دوباره دسته بندی ها شکل گرفت

در این ماجرا شاهد دو دسته هستیم. دسته اول طرفداران رسانه ای کی روش هستند که البته چهره های شناخته شده ای در میان آنها دیده می شود. آنها با زدن توییت هایی خبر بازگشت کی روش را پمپاژ می کنند و به کانالهای تلگرام و صفحات اینستاگرامی خوراک می دهند. حتی خبر فالو کردن کی روش توسط صفحه تیم ملی هم ساخته و پاخته همین اتاق فکر بود. چرا که از زمانی که کی روش از تیم ملی رفته، صفحه تیم ملی هم با تغییرات ادمین ها مواجه بوده و البته این ادمین ها چه در دوره تاج، چه در دوره بهاروند و چه در دوره عزیزی خادم و حالا حتی چه در دوره ماجدی، به احترام حضور تقریبا هشت ساله کی روش در تیم ملی فوتبال ایران، او را آنفالو نکرده بودند. اما با خبرسازیهای امروز، ادمین پیج تیم ملی، مجبور به آنفالو کردن کی روش شد تا به نوعی نشان دهد که بازگشت کی روش چندان هم جدی نیست. دسته دوم طرفداران اسکوچیچ هستند که در میان این طرفداران که خیل زیادی هم نیستند، چهره های رسانه ای معروفی دیده می شود. آنها عقیده دارند که این بار نهاد یا نهادهایی بالاتر از فدراسیون به دنبال کنار گذاشتن اسکوچیچ هستند و بهتر است سرمربی جدید تیم ملی، در نهاد ریاست جمهوری مراسم معارفه اش برگزار شود. ضمن اینکه این دسته اعتقادی به آمدن کی روش هم ندارند. از صبح امروز دوباره فضا  دوقطبی شد و مثل همیشه طرفداران استقلال در فضای مجازی از بازگشت کی روش استقبال کردند و طرفداران پرسپولیس هم نسبت به بازگشت کی روش واکنش نشان دادند و آن را به ضرر تیم ملی دانستند. این فضا البته به نفع تیم ملی نخواهد بود. دیشب دربرنامه مجله فوتبال شبکه خبرسیما سردبیر پرنفوذ و قدیمی هفته نامه کیهان ورزشی هم به شدت به اسکوچیچ حمله کرد و اتهاماتی باور نکردنی به او نسبت داد. حملاتی که هر چند بار حقوقی هم داشت اما تا این لحظه فدراسیون فوتبال در قبال برنامه مجله فوتبال، واکنشی نشان نداده است.

ادعای عجیب درباره برکناری احتمالی اسکوچیچ

آنطور که سایت نزدیک به سرمربی تیم ملی نوشته، اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال ایران دو روز گذشته در جلسه‌ای در وزارت ورزش حاضر شده‌اند و صحبتهایی که در این جلسه بین حاضران رد و بدل شده، باب میل اسکوچیچ و حامیانش نبوده است چرا که طبق ادعای این سایت، بحث به مسئله تغییر سرمربی تیم ملی و همچنین نظرات وزارت ورزش و نهادهای بالاتر مبنی بر ماندن اسکوچیچ در تیم ملی فوتبال ایران تغییر یافته است. اگر کی روش را فاکتور بگیریم که فقط طرفدارانش در حال سر و صدا هستند، نام برانکو هم برای جانشینی اسکوچیچ شنیده شده که البته چون برانکو و اسکوچیچ با هم دوست هستند، بعید است برانکو عمان را رها کند و سرمربی تیم ملی فوتبال ایران شود. نام چند گزینه دیگر هم من جمله علی دایی و یحیی گل محمدی و حتی امیرقلعه نویی شنیده شده که شاید در جام جهانی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران شوند. 

چند بازیکن تیم ملی اسکوچیچ را نمی خواهند؟

پس از اردوی قطر که با حاشیه هایی هم همراه بود خبری منتشر شد که چند بازیکن تیم ملی با وزیر ورزش و جوانان در دوحه جلسه گذاشته اند و از او خواسته اند تا اسکوچیچ عوض شود. البته اینکه این خبر چقدر درست است یا نه به کنار، اما مشکلات مدیریتی فوتبال ایران از جمله پرونده ویلموتس و همچنین ماجرای فسخ قرارداد با اسکوچیچ و پرداخت 650 هزار دلاری به او در حالی که انتخابات فدراسیون فوتبال در کمتر از دو ماه دیگر برگزار خواهد شد، می تواند چالش جدیدی برای فوتبال ایران باشد. زمانی که فدراسیون فوتبال به پرداخت شش میلیون یورو به ویلموتس محکوم شد یورو حوالی 17 تا 20 هزار تومان بود و حالا اگر قرار باشد این مبلغ به نصف هم برسد با توجه به قیمت کنونی یورو که حدود 34 هزار تومان است، هزینه ریالی نصف شدن غرامت به ویلموتس، چندان به حال فدراسیون فوتبال ایران فرق نخواهد کرد و انگار همان شش میلیون یوروی دو سال پیش است. فدراسیون فوتبالی که در حال حاضر مشکلات مالی شدیدی دارد اگر قرار باشد با چنین اخراجی هم مواجه شود، کار برای فدراسیون سخت تر هم خواهد شد. اسکوچیچ تنها نیست و او دستیارانی دارد و آنها هم قرارداد دارند که با اخراج آنها، فدراسیون باید حق و حقوق کادر اسکوچیچ را هم بپردازد.

فدراسیون تا کی پای اسکوچیچ می ایستد؟

باید دید موضع فدراسیون فوتبال در قبال این اخبار چیست و تصمیم‌گیری درباره نیمکت تیم ملی، به چه صورت خواهد بود. با توجه به انتخابات فدراسیون فوتبال در هشت شهریور و اردوی تیم ملی در اروپا و دو بازی دوستانه احتمالی  با اروگوئه، تکلیف سرمربی تیم ملی فوتبال ایران همچنان یک علامت سوال خواهد بود. برخی گمانه زنی ها حاکی از آن است که تغییرات تا انتخابات انجام نشود و در صورتی که رییس فدراسیون شخصی غیر از ماجدی باشد، آن وقت احتمال عوض شدن اسکوچیچ زیاد است اما اگر ماجدی رییس فدراسیون فوتبال شود، اسکوچیچ سرمربی تیم ملی می ماند. قرارداد او با  فدراسیون فوتبال هم طوری است که هر لحظه می تواند اخراج شود و غرامتش هم طبق بندهای قرارداد مشخص است. باید دید در نهایت چه اتفاقی برای سرمربی تیم ملی خواهد افتاد. اما این سوال همچنان بی جواب است که فدراسیون فوتبال تا کی پای اسکوچیچ می ایستد؟


ت ت
کدخبر: 95354 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها