شیخ دیاباته بهترین خارجی سال شد

قانون منع ورود خارجی ها به ایران تعداد بازیکنان خارجی لیگ را بسیار کم کرد و حالا تم های کمی وجود دارند که از وجود بازیکنان خارجی بهره می برند. شیخ دیاباته به عنوان بهترین خارجی سال ‌معرفی می شود.

شیخ دیاباته بهترین خارجی سال شد

به گزارش منیبان، پس از ورود او به ایران از قامت دو متری اش ایراد می گرفتند و می گفتند فیزیکش به درد فوتبال نمی خورد اما دیاباته از آفریقا آمده است و سازگاری با هر شرایط سخت را به خوبی یاد گرفته است. دیاباته تا هفته نهم هیچ گلی را به ثمر نرساند.

در هفته 31 ام سری آ فصل 2017/2018 زیر آفتاب سوزان ورزشگاه چیرو ویگوریتو قرار بود. بنونتو ته جدولی مقابل یوونتوس، قدرت اول سال های اخیر فوتبال ایتالیا قرار بگیرد. 24 دقیقه زمان لازم بود تا شیخ دیاباته دروازه یوونتوس دفاعی ماسیمیلیانو آلگری را باز کند. درست است که بنونتو نتوانست یوونتوس را شکست دهد اما شیخ دیاباته توانست 2 بار دروازه شزنی را بگشاید. درست است که بنونتو آن سال با آماری ضعیف و فاجعه بار به سری بی بازگشت اما شیخ بدون توجه به این که در تیم 20 ام جدول بازی می کند. در همان فصل 8 گل را در 11 بازی برای این تیم به ثمر رساند، شیخ نمونه بارز نقل قول معروف توماس شلبی دوست داشتنی در سریال  Peaky Blinders  است که می گوید: یا مثل یه پادشاه راه برو، یا مثل کسی که اصلا براش مهم نیست پادشاه کیه!

شیخ دیاباته نتوانست استقلال را به قهرمانی لیگ برتر برساند( البته مصدومیت بارها و بارها استقلال را از حضور این مهاجم ارزشمند محروم کرد.) اما نقش مهمی را در رسیدن استقلال پس از سال ها به صدر جدول داشت و در هفته های پایانی بدون توجه به این که تیمش شانسی برای قهرمانی ندارد تمام توانش را برای استقلال گذاشت. هواداران استقلال بعد از مدت ها توانسته بودند به بازیکنی تکیه کنند که پس از هر خروجش از ایران ترسی برای برنگشتن او نداشتند. شیخ توانست در این فصل 15 گل را برای استقلال به ثمر برساند.

در پایان لیگ نوزدهم شیخ دیاباته با 15 گل آقای گل لیگ برتر شد.

در لیگ بیستم شیخ بسیاری از بازی های استقلال را به دلیل مصدومیت از دست داد و البته نوع رفتار کادرفنی قبلی استقلال نیز در قبال این بازیکن خارجی در این ناکامی ها بی تاثیر نبود. دیاباته در این فصل 2 گل در لیگ و یک گل در جام حذفی به ثمر رساند.

حالا شیخ دیاباته که روز های آینده به ایران برمی گردد باید با تمام توان استقلال را به سمت صدرجدول هدایت کند.


ت ت
کدخبر: 9600 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها