دعوت به صلح با خشم و تهدید!

بیانیه فدراسیون فوتبال خلاف آن چیزی که خیلی ها می گویند چندان هم عجیب و دور از انتظار نبود؛ از چنین فدراسیونی، دقیقا چنین بیانیه ای هم انتظار می رفت.

 دعوت به صلح با خشم و تهدید!

به گزارش منیبان؛ فدراسیون فوتبال دیروز بعد از ابقای دراگان اسکوچیچ، بیانیه ای سراسر تهدید آمیز را منتشر کرد. واقعا فدراسیون فوتبال می خواهد با تهدید، بازیکنان تیم ملی را به صلح دعوت کند؟ فدراسیون می گوید اگر فلان بازیکن بی انضباطی کند یا بی اخلاقی انجام دهد، فلان می کنیم؛ مگر اینجا مدرسه است؟ مگر شما ناظم مدرسه هستید که این چنین می گویید؟ آیا فراموش کرده اید خودتان عامل بخش زیادی از این بی نظمی ها و دو دستگی ها بودید؟

ملی پوشان در گرمای منامه عرق ریختند تا این تیم ناامید دوباره به کورس رقابت برگشت. آن ها در تمام طول بازی های انتخابی جام جهانی نه بازی تدارکاتی مناسب و اردوی درست و حسابی داشتند، نه پاداش می گرفتند و نه حتی لباس مناسب داشتند. اینها که امروز تهدید می شوند همان ها هستند که سریع ترین صعود را رقم زدند. همه خودشان را برای جام جهانی آماده می کنند آن وقت ما بازیکنان مان را به جهنم دوحه می فرستیم و می گوییم با تیم دوم الجزایر بازی کنید تا برای بزرگترین رویداد فوتبال دنیا آماده شوید؛ تازه مسئولان اعتقاد دارند صدای بازیکنان هم نباید در بیاید و باید به به و چه چه کنند! حالا بعد از همه این حرف ها، وقتی دو دستگی در تیم ملی با استوری بازیکنان علنی می شود، راهکار فدراسیون درخشان فوتبال ایران چیست؟ تهدید!

بیانیه خجالت آور فدراسیون را یک بار دیگر مرور کنید؛ با عنایت به موضع گیری های مکرر قبلی فدراسیون فوتبال مبنی بر حمایت کامل از کادر فنی تیم ملی و با توجه به نتایج قابل قبول تیم ملی که محصول هم افزایی و تلاش مشترک بازیکنان، کادر فنی، فدراسیون و حمایت های مجموعه حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بوده، هیات رییسه فدراسیون فوتبال بار دیگر بر حمایت همه جانبه از کادر فنی تیم ملى تاکید کرده و بر این اساس همکاری دوطرف همچنان استمرار خواهد داشت.  بدیهی است فدراسیون فوتبال از این پس با هرگونه بی انضباطی، بداخلاقی و ایجاد شکاف و اختلاف در تیم ملی در هر سطحی با قاطعیت و مطابق قوانین و مقررات برخورد خواهد کرد. بر این اساس در آستانه بازی های مهم جام جهانی قطر از همه هواداران پرشور فوتبال ایران، اصحاب رسانه، پیشکسوتان و همه کسانى که دل در گرو اعتلای پرچم پر افتخار جمهورى اسلامی ایران دارند تقاضا داریم که در جهت همبستگی و اتحاد بیشتر در تمامى ارکان تیم ملی حداکثر همراهی و همدلى را داشته باشیم.بیانیه ای که باید مشق همدلی باشد بیشتر به سرمشق جنگ شباهت دارد!

روزگاری که معلم ها و ناظم ها خط کش به دست می آمدند و بچه ها را تنبیه می کردند گذشته است؛ تیم ملی هم مدرسه نیست و شما هم ناظم مدرسه نیستید که با ترکه انار بچه ها را بترسانید!اگر می گویید با دراگان اسکوچیچ به جام جهانی رفتیم حرفتان درست، دراگان اسکوچیچ زحمت کشیده و کسی نمی تواند منکر زحمات او شود ولی آیا بازیکنان تیم ملی هم به اندازه اسکوچیچ و حتی بیشتر از او در این موفقیت نقش نداشته اند؟ نکند این مسئولان فدراسیون بودند که توپ به تور دروازه می چسباندند و آن افرادی که بیرون گود نشسته و از این بردها برای خودشان حماسه می ساختند، بازیکنان تیم ملی بودند؟

فردا روز، همین ملی پوشان باید در جام جهانی برای ایران بازی کنند نه اعضای تیم تولید محتوا که بعد از حمله به رسانه های منتقدو تهدید آنها به شکایت، حالا ملی پوشان منتقد را تهدید می کنند.از همه این حرف ها بدتر اینکه فدراسیون می خواهد یک نفر را برای ایجاد نظم به تیم ملی بیاورد. دقت کنید؛ مسئولان فدراسیون نگفتند سرپرست یا مدیر، تاکیدشان روی این بود که نفری برای ایجاد نظم می آید!

گویا دوستان می خواهند یک آقا بالاسر بگذارند در تیم ملی که مبادا بازیکنی دست از پا خطا کند.دوستان حواسشان باشد ماندن اسکوچیچ احتمالا 44 روز دیگر بیشتر دوام نخواهد داشت. 8 شهریورماه رییس فدراسیون جدید روی کار می آید و اگر واقعا رییس فدراسیون باشد(!) قطعا تن به همکاری با اسکوچیچ و پکیج بندهای اطرافش نخواهد داد. به خصوص بعد از اینکه حتی مهدی طارمی، یکی از بازیکنان اصلی تیم ملی غیرمستقیم به پکیجی بودن لیست ملی پوشان اشاره کرده و صدای اعتراضش در آمد که چرا 50 بازیکن که خیلی هایشان در حد و اندازه تیم ملی نیستند باید ملی پوش شوند؟

به هرحال این شیوه فدراسیون فعلی است؛ دعوت به صلح با خشم، دعوت به اتحاد با اعلان جنگ، توهین و تهدید کردن بازیکنان!این بیانیه بد از یک مجموعه بد که به بدترین شکل ممکن فوتبال ایران را اداره کرده اصلا چیز غریبی نیست!


ت ت
کدخبر: 97392 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها