پاسخ سا پینتو به یک سوال؛ چرا آن بازیکنان مازاد شدند؟

سرمربی استقلال با ابراز رضایت از شرایط فنی تیمش، صحبت‌های جالبی را پیرامون مراحل آماده‌سازی آبی‌پوشان و حذف نام چند بازیکن از فهرست استقلال مطرح کرد.

پاسخ سا پینتو به یک سوال؛ چرا آن بازیکنان مازاد شدند؟

به گزارش منیبان، قهرمان لیگ بیست‌ویکم از یکشنبه هفته گذشته در آنکارا ترکیه با هدایت ریکاردو سا پینتو سرمربی پرتغالی خود در حال گذراندن اردوی پیش‌فصل است و استقلالی‌ها امیدوارند با برنامه‌ریزی مناسب و تمرینات منظم بتوانند به آمادگی ایده‌آل برای شروع فصل جدید لیگ برتر برسند، از عنوان قهرمانی خود در فصل جدید رقابت‌ها دفاع کنند و همراه سا پینتو جشن قهرمانی را تجربه نمایند.ریکاردو ساپینتو در شرایطی تیمش را به ترکیه برده که پیش از انجام سفر، نام چند بازیکن به عنوان نفرات مازاد استقلال معرفی شد و در طول اردوی آنکارا نیز سرمربی پرتغالی استقلال سعی داشت تا برپایی بازی‌های دوستانه عملکرد فنی تمامی بازیکنان تیمش را بررسی کند. آبی‌ها تاکنون در مقابل دو حریف ترکیه‌ای محک خورده و یک پیروزی و یک تساوی به‌دست آورده‌اند و امروز هم در سومین مسابقه به مصاف الوکره قطر می‌روند. سرمربی استقلال در گفت‌وگویی ویدیویی که در اردوی ترکیه انجام داده، پیرامون وضعیت آماده‌سازی آبی‌ها برای حضور در لیگ بیست‌ودوم توضیحاتی را ارائه کرده و هم‌چنین نسبت به مازاد اعلام کردن چند بازیکن بعد از گذراندن جلسات اولیه تمرین تیم واکنش نشان داده است.

یک هفته را فقط برای آشنایی با بازیکنان وقت گذاشتم

سا پینتو با اشاره به روزهای نخست حضورش در استقلال گفت: «هفته اول را اختصاص دادیم به این که همه بازیکنان را زیر نظر بگیرم. فرصت دوباره بدهیم به بازیکنانی که الان با ما نیستند. بازیکنانی که قرضی به تیم‌های دیگر رفته تا خودشان را نشان دهند. همین طور تست آمادگی جسمانی گرفتیم و این که شرایط بازیکنان را مد نظر داشته باشیم و این که مجموعه اطرافم را بیشتر بشناسم و با باشگاه بیشتر آشنا شوم. بعد از این هفته باید تصمیماتی می‌گرفتم».

سرمربی پرتغالی استقلال در واکنش به خط قرمز کشیدن روی نام 8 بازیکن آبی‌پوش توضیح داد: «متاسفانه بازیکنانی داشتیم که الان دیگر با ما نیستند و راهی سایر تیم‌ها شده‌اند. بازیکنانی که خوب با ما تمرین کردند، ظرفیت و کیفیت بالایی دارند اما متاسفانه ما نمی‌توانستیم همه بازیکنان را نگه داریم. پس من باید انتخاب می‌کردم. به عنوان مثال بازیکنی مثل فردین، متین و همینطور امین که بازیکن باتجربه‌ای است و 34-33 سال دارد اما می‌داند چطور بازی کند. بازیکنانی که کیفیت خوبی دارند و می‌دانند باید چه کار کنند».

واکنش غیرمستقیم سا پینتو به شایعات جذب نادری

سرمربی آبی‌پوشان درباره جدایی متین کریم‌زاده، به ترافیک سمت چپ خط دفاعی آبی‌ها اشاره کرد تا به نوعی تلویحاً شایعه جذب محمد نادری را تکذیب کند. سا پینتو در این‌باره گفت: «متین که در نساجی خیلی خوب بازی کرد ولی ما جلالی و سلمانی را داریم و در این پست سخت بود فرصت بازی پیدا کند. همینطور بازیکن جوان دیگری داشتیم. سینا، جواد، آرش و بازیکنانی که ظرفیت و استعداد خوبی دارند. بازیکنان جوانی که من به آن‌ها گفتم بروند. به‌خاطر اینکه من نمی‌توانستم همه بازیکنان را نگه دارم و امیدوارم روزی به من نشان بدهند که اشتباه کردم».

سا پینتو در ادامه توضیحات خود پیرامون بازیکنان جدا شده از استقلال گفت: «من این چالش را برای‌شان فراهم کردم و امیدوارم وقتی دوباره همدیگر را می‌بینیم، در بالاترین کیفیت باشند. این همان چیزی است که برای بازیکنانی می‌خواهم که الان پیش ما نیستند و امیدوارم که خوش شانس باشند و بتوانند یک دوره کاری خیلی خوب داشته باشند».

جمعه به تهران بر می‌گردیم

سرمربی استقلال با ابراز رضایت کامل از اردوی ترکیه گفت: «این هفته دوم برای ما خیلی خوب بود در یک‌ کمپ تمرینی اطراف آنکارا هستیم. امکانات خوبی داریم، زمین خوبی داریم. می‌خواهیم بازی‌های تدارکاتی بیشتری داشته باشیم تا 29 جولای (7 مرداد) به خانه برگردیم. داریم روی این موضوع کار می‌کنیم. در مورد بازی اول، البته که ما خسته بودیم، زیرا خیلی سخت کار کردیم برای آماده سازی تیم. صبح و‌ عصر تمرین کردیم».

سا پینتو درباره چرایی برپایی اردوی آبی‌ها در آنکارا گفت: «به این دلیل به اردو آمدیم که فضای اختصاصی خودمان را داشته باشیم و بیشتر از قبل بازیکنان را بشناسیم و روی کار خودمان تمرکز کنیم. بتوانیم بیشتر و بیشتر با هم ارتباط برقرار کنیم و همدیگر را بشناسیم. باید نظرات خودم را به بازیکنان بگویم در مورد اینکه در بازی از آن‌ها چه می‌خواهم. عملکرد تیم در زمان دفاع و در زمان حمله و همه چیزهایی که در لحظات بازی لازم است اجرا کنند. ما فقط نباید روی کارهای دفاعی کار کنیم، باید روی پرس کردن، روی بلاک کردن و بازی‌سازی بلند یا کوتاه در زمان‌هایی که توپ داریم. چطور موقعیت سازی کنیم، چطور به گل برسیم و چگونه در سر جای خود قرار بگیریم».

سرمربی پرتغالی آبی‌پوشان پایتخت درباره تاکتیک‌های تمرینی تیمش توضیح داد: «باید روی لحظاتی که توپ را در اختیار نداریم و یا توپ را از حریف پس می‌گیریم، تمرین کنیم. همین طور روی کارهایی که باید در فضاها و قسمت های مختلف زمین انجام دهیم. ضربات ایستگاهی دفاعی و تهاجمی را هم تمرین می‌کنیم. 10 روز اینجا هستیم که تا جایی که می‌توانیم تمرین کنیم. به گونه‌ای نیست که ما فقط یک بار روی این مسائل تمرین کنیم، باید مرتب به تمرین کردن ادامه دهیم».

4-5 بازی تدارکاتی دیگر خواهیم داشت

ریکاردو سا پینتو در تشریح برنامه آماده‌سازی آبی‌پوشان تا شروع فصل جدید لیگ برتر گفت: «ما بازی‌های تدارکاتی هم داریم و یکی از اهدافمان هم همین بازی‌های تدارکاتی است. شما می‌توانید خیلی خوب تمرین کنید اما این مسابقه دوستانه است که می‌تواند شما را به همان سطحی برساند که می‌خواهید. می‌توانید خیلی خوب و سخت تمرین کنید اما این بازی دوستانه است که شما را به شرایط مسابقه می‌رساند. بنابراین ما 5-4 مسابقه دوستانه هم داریم زیرا مهم است که زودتر به شرایط مسابقه برای شروع بازی‌های لیگ برسیم».

خودم بازیکن بودم و بازیکنان تیمم را کاملاً درک می‌کنم

سرمربی استقلال درباره رابطه گرم و صمیمی‌اش با بازیکنان تیمش توضیح داد: «من یک بازیکن فوتبال بودم و خیلی دوست داشتم سرمربی‌ای داشته باشم که بتواند من را درک کند و‌ با من صحبت کند. مربی که به من توجه کند و سعی کند بیشتر شخصیت من را بشناسد. مربی‌ای که آرزوها، نقاط ضعف و نقاط قوت من را درک کند».

سا پینتو با اشاره به اینکه در تلاش است تا اطلاعات کافی از بازیکنان تیمش داشته باشد، گفت: «این برای من مهم است که این اطلاعات را داشته باشم و بتوانم همه بازیکنان را درک کنم. زیرا من نمی‌توانم به همان روشی که با یک بازیکن صحبت می‌کنم، با بازیکن دیگر هم به همان روش صحبت کنم. هرکس شخصیت خودش را دارد و هرکس به روش خودش مسائل را متوجه می‌شود. پس چیزی که من می‌خواهم، این است که بتوانیم خیلی خوب همدیگر را بشناسیم و ارتباط برقرار کنیم و البته که من دوست دارم چنین ارتباطی با بازیکنانم داشته باشم».

ت ت
کدخبر: 98842 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها