ابراهیم شکوری:

تماسی با محمد دانشگر نداشتیم؛ شاید تمایل داشته در پرسپولیس بازی کند

از حضور پیشکسوتان و فوتبالی در هیات رییسه و هیات فوتبال تا ادامه شکایات النصر و انتقال دو بازیکن پرسپولیس به مقصد استقلال؛ مهم ترین سرفصل هایی که در بخش سوم گفتگو با ابراهیم شکوری به آن می پردازیم

 تماسی با محمد دانشگر نداشتیم؛ شاید تمایل داشته در پرسپولیس بازی کند

به گزارش منیبان، حضور محمد نادری و آرمان رمضانی در استقلال و احتمال حضور بازیکنی از استقلال در پرسپولیس همچنین درباره شایعات مذاکره یا تماس دانشگر با پرسپولیس موضوعاتی هستند که ابراهیم شکوری در مورد آنها شفاف سازی کرد.

گفتگوی سایت طرفداری با ابراهیم شکوری را می خوانید:

علی منصوریان می‌گفت زمانی امثال علی کریمی و علی دایی می‌توانند رئیس فدراسیون شوند که حداقل بیست عضو هیات رئیسه یا ده مدیر باشگاه فوتبالی باشند، فکر می کنید همچنین روزی را در فوتبال‌مان می بینیم؟

خب به نوبه خودم با توجه به این که گذشته بازیکن فوتبال بودم و الان وارد عرصه مدیریت شده‌ام، تمام تلاشم را دارم می کنم که دید را نسبت به فوتبالی‌ها و ورزشی‌ها عوض کنم و این را نشان دهیم که فوتبالی‌ها می‌توانند، تحصیل کرده هم دارند و در جامع بین المللی، AFC و فیفا به آن ها احترام می ‌گذارند. فکر می کنم الان یک گروهی تشکیل داده‌ایم به عنوان بازیکنان تحصیل کرده و بازیکنانی که می توانند مدیر باشند. الان بچه ها پای کار آمده‌اند، همین که علی کریمی وارد چرخه مدیریت شد یک شور و نشاطی را به انتخابات ما داد که سابقه نداشت. طبیعی است نفراتی که از قبل آنجا بودند، ارتباطات بهتری دارند. ما باید یاد بگیریم صحبت کنیم، ارتباط برقرار کنیم و توجیه کنیم. با توجه به برنامه کوتاه و بلند مدتی که داریم نظر اعضا را جلب کنیم.

عیسی آل کثیر یکی از پرونده‌های مهم باشگاه‌ پرسپولیس در سال گذشته بود. باشگاه دوندگی‌های زیادی برای نقد این محرومیت داشت. ولی نشد. سوال این است که آیا واقعاً توطئه‌ای در کار بود برای این محرومیت؟ 

آقای مهدوی کیا هم در دو سه روز گذشته درباره این موضوع صحبت کردند. یک مقدار فضای هواداری ما از شرایط نرمال خارج شده است و منافع ملی ما متاسفانه زیاد دیده نمی شود. همه چیز تحت شعاع این رقابت این دو تیم قرار گرفته است. یک جاهایی یک سری پالس‌هایی از داخل به سمت AFC و فیفا فرستاده می شود. این‌ها تاثیر می گذارد. در پرونده عیسی آل کثیر و پرونده النصر هنوز درگیر هستیم. النصر ول کن ماجرا نیست. هزینه‌های وحشتناک دارد انجام می‌دهد و با وجود گذشت 4-5 ماه از فینال آسیا هنوز هم پیگیر است. همه این ها یک انرژی زیادی از باشگاه می گیرد. تیم حقوقی باشگاه مجبور است که شکایت 300-400 صفحه ای النصر را جواب بدهد. هم زمان‌بر است و هم انرژی‌بر است. مقداری از بودجه باشگاه هم صرف این امور می شود. امیدوارم که رقبای ما، دوستان ما و هواداران تیم رقیب و حتی هواداران ما منافع ملی را لحاظ کنند. چون همه ما زیر پرچم سه رنگ‌مان افتخار می کنیم که حضور داریم. این که بخواهیم که گزارش بدهیم جاهای دیگر و ایمیل بزنیم و زیر پست AFC کامنت بگذاریم زیاد جالب نیست.

الان که فینال آسیا مدت‌ها گذشته النصر دنبال چه چیزی است؟

هنوز هم پیگیر است و با توجه به صحبت‌هایی که شده است فکر می کنم پرونده هنوز باز است. سه چهار روز گذشته هنوز هم پیگیری می کردند که بتوانند برنده آن بشوند. می‌خواهند هر طور شده که برنده شوند.

اگر برنده پرونده شوند چه اتفاقی برای‌شان می افتد؟

احتمال زیاد دنبال خسارت از AFC هستتند. و این که همانطور می بینید بعضی بازی های لیگ قهرمانان آسیا در عربستان برگزار می شود و این نشان دهنده هزینه آن‌هاست. دارند برنامه ریزی می کنند که بتوانند ایران را تحت فشار قرار دهند. من یک سال پیش توئیتی زده بودم که امسال سال بسیار سختی برای فوتبال ما خواهد بود. من همچنان روی این حرفم هستم. میزبانی ما را به بحرین برده‌اند و امسال یکی از سال‌های سخت برای فوتبال ما خواهد بود. چون اطراف ما را کشورهایی احاطه کرده‌اند که می‌خواهند فوتبال ما ضعیف شود.

جدایی بازیکن و خرید آن، همیشه یک اتفاق طبیعی در فوتبال است. اما جدایی بازیکن از پرسپولیس به مقصد استقلال و برعکس همیشه جنجال ساز است. یکی از این اتفاقات که در سال گذشته داشتیم، جدایی محمد نادری و آرمان رمضانی از پرسپولیس به مقصد استقلال بود.

من فکر می کنم که هواداران ما دقیقاً با این قضیه کنار آمده‌اند و مشکلی ندارند. با توجه به لیستی که کادر فنی به ما می دهد، بازیکنانی که مدنظر کادر نیستند قطعاً از ما جدا می شوند. زمانی که بازیکنی در تیم ما نمی‌تواند فعالیت کند و مدنظر کادر فنی ما نیست، من فکر می کنم زیاد حساسیتی روی آن نداریم. تمام تلاش‌مان می کنیم که داشته‌های خودمان را تقویت کنیم. به همه بازیکنان خود ایمان داریم. بازیکنی که در پرسپولیس حضور دارد مطمئن باشید در بهترین تیم ایران است و این موضوع را به خوبی درک می کند. ما زیاد موضعی روی این قضیه نداریم چون بازیکنانی که از ما جدا شده‌اند در لیست ما نبوده اند و ما نیازی به آن ها نداشتیم. در هر تیمی برای‌شان آرزوی موفقیت داریم. 

آیا شما هم از استقلال بازیکن می گیرید؟

ما اگر بازیکنی مدنظرمان باشد، قطعاً‌ این کار را انجام می دهیم. چون دنیا، دنیای حرفه‌ای است. اگر بازیکنی نیاز ما باشد حتماً دنبالش می رویم ولی تا این لحظه کادر فنی ما بازیکنی را از تیم رقیب مطالبه نکرده است.

ولی بازیکنی از تیم رقیب به پرسپولیس نزدیک شد. یک مقطعی انگار محمد دانشگر به پرسپولیس نزدیک شد.

نه هیچ تماسی نداشته‌ایم. شاید ایشان تمایل داشته باشند که در پرسپولیس بازی کنند. ولی از سمت کادر فنی ما و مدیریت ما هیچ تماسی برقرار نشده است. و هیچ نیازی در پستی که ایشان در آن حضور دارند، ما احساس نکردیم. ما براساس نیاز تیم‌مان به جذب بازیکن اقدام می کنیم.

شاید مهم‌ترین اتفاق باشگاه برای هواداران در سالی که گذشت، از دست رفتن قهرمانی آسیا با VAR بود. 

بله فکر می کنم اگر می توانستیم از VAR در داخل کشورمان استفاده کنیم، شرایط خیلی بهتر می‌شد. VAR برای فدراسیون فوتبال قطعاً هزینه زیادی را خواهد داشت ولی نیاز به الزاماتی است که در آسیا و فیفا دیده می شود. شاید در دوره بعد لیگ قهرمانان همه باشگاه ها باید VAR را داشته باشند. پس ما باید برنامه ریزی کنیم و به این سمت برویم که از VAR استفاده کنیم.

آقای شکوری به عنوان سوال پایانی، شما با آقای دایی به عنوان بازیکن و با آقای گل محمدی به عنوان معاون و مدیر کار کردید. صادقانه، سبک کاری آن‌ها چه قدر متفاوت است و کدام سخت‌گیرتر است؟

انسان ها شخصیت‌های متفاوتی دارند. علی آقا شخصیت متفاوتی دارد. یک انسان کاملاً کاریزماتیک است. ولی خب آقا یحیی فکر می کنم شخصیت کاملاً متفاوتی دارد و یک مقدار مثل علی آقا برون گرا نباشد و مسائل فنی را با آرامش بیشتری انجام بدهد. علی آقا همیشه جنب و جوشش کنار زمین را دارد و سعی می کند بیشتر خودش کنار زمین مبارزه کند ولی آقا یحیی تفکرات فنی که دارد، سعی می کند آرامش بیشتری به تیمش تزریق کند. علی آقا با توجه به شخصیت کاریزماتیکی که دارد از بیرون هم به بازیکنانش انرژی منتقل می کند. 

من دیگر سوالی ندارم. پاسخ‌ها بسیار شفاف و کامل بود. اما اگر سوالی بوده که نپرسیده‌ام یا صحبتی با مخاطبین طرفداری و هواداران دارید، این شما و این دوربین رسانه منیبان.

ممنون از شما. از همه هواداران عزیز خود می‌خواهیم که ما را کمک کنند. در همین مدتی که در باشگاه بودیم به ما اعتماد کردند به خصوص در بحث نقل و انتقالات. آن فشارهای گذشته را به باشگاه وارد نکردند. چون واقعاً‌ خواهند بهترین تیم را داشته باشند. با توجه به صحبت‌هایی که با آن‌ها داشتیم در یک فضای آرام و حرفه‌ای بازیکنان را جذب کردیم. من از آن‌ها تشکر می کنم و می‌خواهم که همین مسیر را ادامه بدهند. مطمئن باشند ما به عنوان یک بازیکن و هوادار قدیمی و مدیر فعلی، صلاح باشگاه را سعی می کنیم که رعایت کنیم و میراثی را برای آیندگان به یادگار بگذاریم که انشالله به نیکی از ما یاد شود. ممنون از شما.


ت ت
کدخبر: 9918 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها