با کارت به کارت حسابتان خالی می‌شود!

کلاهبرداری، یکی از جرایم قدیمی علیه اموال است که در قانون تشدید مجازات مرتکبین اختلاس، ارتشا و کلاهبرداری، جرم انگاری گردیده و به معنای بردن مال افراد، از طریق توسل به نیرنگ و فریب و مانور متقلبانه است.

با کارت به کارت حسابتان خالی می‌شود!

به گزارش منیبان؛ کلاهبرداری از طریق کارت به کارت یکی از شیوه‌های جدید برای کلاهبرداری است. با پیشرفت جوامع بشری و به‌روزشدن استفاده از وسایل ارتباطات جمعی و فضای الکترونیک، مصادیق ارتکاب به یک جرم نیز تغییریافته و مجرمان، راه‌های جدیدی را برای سرقت، کلاهبرداری و سایر اعمالی که به‌موجب قانون، جرم‌انگاری شده‌اند، پیدا کرده‌اند. از جمله جرایمی که به‌موجب پیشرفت جوامع، شکل انجام آن نیز تغییر کرده، کلاهبرداری است. یکی از اشکال جدید کلاهبرداری و بردن مال افراد از طریق آن، کلاهبرداری از طریق کارت به کارت بوده که موارد مختلفی داشته و مجازات‌های سنگینی را برای مرتکبین، در پی دارد.

در این قسمت، قصد داریم، به موارد کلاهبرداری از طریق کارت به کارت بپردازیم.

کپی‌کردن اطلاعات کارت افراد در دستگاه پوز

از موارد کلاهبرداری از طریق کارت به کارت، زمانی است که فرد، در خرید حضوری کارت خود را به فروشنده می‌دهد تا او کارت را در دستگاه پوز بکشد و رمز را نیز به فروشنده می‌گویند. در برخی موارد کلاهبرداران اقدام به‌قرار دادن دستگاه کپی، در دستگاه‌های پوز می‌کنند و هنگامی که کارت فرد در دستگاه پوز کشیده می‌شود، از اطلاعات کارت او یک کپی تهیه می‌گردد و پس از اینکه فرد، بجای واردکردن رمز به‌صورت شخصی، رمز خود را در اختیار فروشنده قرار می‌دهد، از کارت او یک کپی کامل تهیه کرده و اقدام به خرید با آن می‌کنند.

جهت جلوگیری از موارد کلاهبرداری از طریق کارت به کارت که در بالا اشاره شد، بهتر است افراد، به تماس‌ها و پیامک‌های این‌چنینی توجه نکنند، از سایت‌های دارای نشان اعتماد و امن خرید کنند و رمز کارت خود را در اختیار هیچ‌کس نگذارند.

راه‌اندازی سایت‌های خرید جعلی و دریافت وجه از طریق کارت به کارت، جهت ارسال محصول

یکی دیگر از موارد کلاهبرداری از طریق کارت به کارت، راه‌اندازی یک سایت خرید جعلی است که افراد، با مراجعه به آن و سفارش اینترنتی محصول، اقدام به واریز وجه به شماره کارت صاحب فروشگاه جعلی می‌نمایند و بدین ترتیب، بخشی از پول خود را از دست می‌دهند و مورد کلاهبرداری قرار می‌گیرند. این موضوع، یکی از ترفندهای کلاهبرداران، در کلاهبرداری در اجاره و رهن نیز است. اگر به مطالبی پیرامون طلاق علاقه دارید، به مطلب این طلاق مجازات دارد مراجعه کنید.

ارسال پیامک‌های جعلی برنده‌شدن جایزه و تماس دراین‌خصوص

یکی از موارد کلاهبرداری از طریق کارت به کارت، فرستادن پیامک‌های جعلی برنده‌شدن جایزه و برقراری تماس‌هایی در این زمینه است که از فرد، تقاضا می‌کنند، جهت دریافت جایزه، به دستگاه خودپرداز مراجعه کند و در این فرایند، کلاهبردار، قدم‌به‌قدم، مراحل را از طریق تلفن به فرد می‌گوید. ترفند آن‌ها، این است که از فرد، می‌خواهند، زبان دستگاه خودپرداز را بر روی انگلیسی قرار داده و صرفاً گزینه‌هایی که به وی گفته می‌شود را وارد یا انتخاب کند و بدین ترتیب، مبالغ زیادی را از حساب افراد، برداشت می‌کنند.


ت ت
کدخبر: 137864 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها