زمستان به ایران بازگشت؟/ برف و باران در راه است!

بنا بر اعلام سازمان هواشناسی کشور، ورود سامانه جدید بارشی، بارش باران در اکثر استان‌ها و بارش برف را در مناطق سردسیر کشور را به همراه خواهد داشت.

زمستان به ایران بازگشت؟/ برف و باران در راه است!

به گزارش منیبان؛ پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری  هواشناسی  نشان می‌دهد که امروز (شنبه) در برخی نقاط غرب، شمال غرب، شمال شرق و ارتفاعات البرز رگبار پراکنده و وزش باد رخ دهد.

همچنین براساس اعلام این سازمان، روز یکشنبه با ورود  سامانه بارشی  به کشور در استان‌های واقع در نوار غربی و جنوبی کشور و برخی نقاط کرمان، غرب استان‌های هرمزگان، یزد و اصفهان ابرناکی، بارش، وزش باد شدید موقت، گاهی رعد و برق و احتمال رخداد تگرگ برای مناطق جنوبی کشور و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش بینی می‌شود. در این روز در شمال غرب فارس، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، شمال بوشهر، شرق خوزستان، جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، کرمانشاه و ایلام بارش شدت خواهد داشت.

روز دوشنبه با توسعه سامانه در اکثر مناطق کشور به‌جز در سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان ابرناکی و بارش رخ خواهد داد که در استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب اصفهان، شمال و شرق خوزستان، لرستان، جنوب ایلام و همچنین در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی بارش شدت بیشتری خواهد داشت.

روز سه‌شنبه فعالیت سامانه در برخی نقاط استان‌های گلستان، خراسان شمالی، شرق استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی خواهد بود و به‌تدریج سامانه از کشور خارج می‌شود.

همچنین بعدازظهر سه‌شنبه در مناطقی از شمال غرب کشور به‌ویژه آذربایجان غربی و کردستان ابرناکی و بارش باران و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.


ت ت
کدخبر: 206623 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها