راه اندازی اورژانس اجتماعی دانش آموزان؛ به زودی

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: مجوز راه اندازی خط نماد یا اورژانس اجتماعی دانش‌آموزان کسب شد که بزودی شروع به کار می کند.

راه اندازی اورژانس اجتماعی دانش آموزان؛ به زودی

به گزارش منیبان؛ علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش روز سه شنبه در سی و پنجمین اجلاس سراسری مدیران و روسای آموزش و پرورش در اردوگاه شهید باهنر گفت: خط ملی نماد یا خط ۱۵۷۰ اورژانس اجتماعی دانش‌آموزان یکی از زیرساخت‌های مهم نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان است که در کنار ابزارهای دیگر در حوزه سامانه نماد به ما کمک می‌کند و مدل‌های مختلف فوریت‌های روانی و اجتماعی دانش‌آموزان را در سراسر کشور در قالب یک سیستم یکپارچه را فراهم می کند.

او درباره اهداف این طرح عنوان کرد: دسترسی آسان به مراکز مشاوره، یکپارچه سازی خدمات مشاوره و به روزآوری روش‌های جدید، واکنش سریع در فوریت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان از اهداف این طرح است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: فرایند این اقدام از سال ۹۸ آغاز شده و پس از ۲ سال تلاش با کمک ۳۲ استان کشور در برابر آسیب‌های اجتماعی زیر ساخت آن تهیه و تجهیزات موردنظر این موضوع نصب شد.

کاظمی گفت: دستورالعمل اجرایی این خط  طی بخشنامه‌ای به استان‌ها ابلاغ شده است. این خط در این اجلاس با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح می شود و امید است که در سال‌های بعد به مدارس و مناطق سراسر کشور به عنوان گامی در جهت ارتقای سلامت روانی دانش‌آموزان ارتقا پیدا کند.


ت ت
کدخبر: 30802 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها