سفرهای زیارتی انتخاب اول اصفهانی‌ها

بارگاه ملکوتی هشتمین امام شیعیان، امام رضا(ع) در شهر مشهد قرار دارد. زیارت مضجع شریف این امام یکی از اعمال با فضیلت است که در دین اسلام به آن توصیه شده است. به همین دلیل اصفهانی‌ها هم مانند مردم شهرهای دیگر از طرفداران تور مشهد هستند، تا علاوه بر کسب فیض معنوی، بتوانند از جاذبه‌های تفریحی و گردشگری این شهر استفاده کنند.

سفرهای زیارتی انتخاب اول اصفهانی‌ها

 در این مطلب اطلاعات مناسبی در مورد سفر از اصفهان به مشهد را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

مسیرهای مختلف اصفهان به مشهد

برای سفر از اصفهان به مشهد راه‌های مختلفی وجود دارد. اگر اهل سفر جاده‌ای هستید می‌توانید با اتومبیل شخصی به مشهد بروید، اما اگر می‌خواهید زودتر به مقصد برسید بهتر است از هواپیما یا قطار استفاده کنید.

مسیر هوایی اصفهان تا مشهد 812 کیلومتر است و این پرواز حدود یک ساعت و بیست دقیقه طول می‌کشد. البته با توجه به شرایط جوی هوا و میزان وزش باد ممکن است این مدت زمان تغییر کند.

تور مشهد

 قیمت تور مشهد از شیراز هوایی و بلیط هواپیما با توجه به مناسبت‌های مذهبی یا ایام تعطیلات تغییر می‌کند.

برای سفر به مشهد از اصفهان با قطار مسیر 1484 کیلومتری را طی زمان 18 ساعت طی می‌کنید. قطارهای مختلف خدمات متفاوتی را در اختیار مسافران قرار می‌دهند، به همین دلیل قیمت بلیط آن‌ها با هم اختلاف دارد. اما اگر بخواهید می‌توانید با اتوبوس هم به مشهد سفر کنید.  سفر از اصفهان به مشهد با اتوبوس حدود 17 ساعت طول می‌کشد و تقریباً 1252 کیلومتر است. هر سه پایانه‌ی اتوبوسرانی صفه، کاوه و جی به مقصد مشهد اتوبوس دارند.

 تور مشهد از اصفهان یکی از محبوب‌ترین تورهای داخلی است که در تمام ایام سال برگذار می‌شود. اما ساکنان اصفهان که می‌خواهند سفر ارزانی داشته باشند می‌توانند از تورهای لحظه‌ی آخری یا تورهایی که در فصل زمستان برگذار می‌شود استفاده کنند.

هزینه‌های سفر به مشهد شامل چه مواردی است؟

یکی از مورادی که قبل از سفر باید آن را بررسی کنیم، میزان هزینه‌های سفر است. در سفر شهر مشهد به جز مبلغی که برای خرید بلیط باید در نظر داشته باشید، باید مبلغی را هم به محل اقامت و هزینه‌ی خوراک اختصاص دهید. البته درصورتی‌که در تور مشهد ثبت نام می‌کنید، می‌توانید انتخاب هتل را به مدیران تور بسپارید و وعده‌های غذایی را در هتل میل کنید.

در برخی از تورهای مشهد که محل اقامت به حرم مطهر دور باشد، سرویس برای جابه‌جایی زائران در نظر گرفته می‌شود و دیگر لازم نیست مسافران هزینه‌ای پرداخت کنند.

رزرو مکان اقامت در تور مشهد

در شهر مشهد تعداد بسیار زیادی هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذیر و اقامتگاه‌های دیگر وجود دارد که خدمات متنوعی را در اختیار مسافران قرار می‌دهند. میزان و کیفیت خدماتی که به مسافران و زائران ارائه می‌شود و تعداد شب‌های اقامت تعیین کننده قیمت تور مشهد است.

بهترین زمان برای رزرو تور مشهد چه وقتی است؟

بهترین زمان سفر مشهد بستگی به اولویت زائران دارد. به طور مثال اگر می‌خواهید در زمانی که آب و هوای مشهد مناسب است سفر کنید، باید فصل بهار و تابستان را انتخاب کنید. چون در زمستان و پاییز هوا در مشهد سرد است. درصورتی‌هم که خلوت بودن حرم یا خیابان‌ها و هتل‌ها برایتان اولویت دارد، بهتر است در تعطیلات نوروز و مناسبت‌های مذهبی مانند شهادت امام رضا و محرم و صفر تور مشهد رزرو نکنید.

اما اگر می‌خواهید سفری ارزان داشته باشید، باید در زمان‌هایی که تقاضا برای سفر کم است و بلیط هواپیما و قطار تخفیف می‌خورد و مدیران هتل‌ها برای جذب مسافر، تخفیف‌های خوبی ارائه می‌دهند به مشهد سفر کنید.

آشنایی با جاذبه‌های تاریخی مشهد

اصلی‌ترین جاذبه‌ی تور مشهد زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) است. اما در کنار زیارت بهتر است با جاذبه‌های تاریخی شهر قدیمی مشهد هم آشنا شوید و از آن‌ها دیدن کنید. پس لازم است به برنامه‌های سفر به مشهد بازدید از مسجد گوهرشاد، آرامگاه نادرشاه افشار، آرامگاه پیر پالاندوز که در کنار حرم قرار دارد، ، مسجد 72 تن  و آرامگاه شاعر پر آوازه‌ی پارسی فردوسی را هم قرار دهید.

آشنایی با جاذبه‌های تفریحی در مشهد

ییلاقات اطراف مشهد آب و هوای بسیار مطبوعی دارد و مکان بسیار مناسبی برای گردش و تفریح است. پس گشت و گذار در شاندیز و طرقبه و خوردن شیشلیک را از دست ندهید. همچنین می‌توانید گشتی هم در باغات طرقبه بزنید و از محصولات خانگی که زنان روستا می‌فروشند، مانند لواشک‌ با طعم‌های مختلف، انواع آلو و ترشی خرید کنید.

گذراندن یک روز تفریحی در کنار خانواده در چالیدره خاطره‌ی خوبی از مشهد را ذهن شما ثبت می‌کند. در چالیدره می‌توانید پیاده‌روی کنید و از طبیعت لذت ببرید یا اینکه قایق سواری کنید و از تله سیژ یا بانجی جامپینگ استفاده کنید.

مناطق تفریحی دیگری نظیر کوهسنگی، پارک ملت، وکیل آباد و پارک‌های آبی هم مکان‌های بسیار مناسبی برای گشت و گذار در مشهد هستند.

تور مشهد

آژانس مسافرتی همسفرها انواع تور مشهد را با کیفیت‌ و قیمت‌های متنوع در اختیار زائران حرم علی ابن الموسی الرضا قرار می‌دهد. برای آگاهی از مدت اقامت، خدمات ارائه شده در هتل و وسیله‌ی حمل و نقل می‌توانید با کارشناسان این آژانس تماس بگیرید و اطلاعات مورد نیاز خود را بدست آورید.

مراکز خرید و سوغاتی‌های مشهد

سوغاتی خریدن بخشی از فرهنگ ایرانیان در سفر رفتن است. زرشک و زعفران، هل و نبات از سوغاتی‌های خوراکی مشهد هستند. برای خرید سوغات می‌توانید به بازار امام رضا(ع) که در نزدیکی حرم مطهر قرار دارد مراجعه کنید. علاوه بر سوغاتی خوراکی، می‌توانید انگشتر با نگین‌های فیروزه، ظروف مسی، گلیم و قالی و مهر و سجاده بخرید.

برای خرید پوشاک، کیف و کفش یا لوازم دیگر هم می‌توانید به میدان هفده شهریور، مجتمع تجاری الماس شرق، زیست خاور، پروما یا آرمان بروید. 

جمع بندی

تور مشهد در بین مردم اصفهان متقاضیان زیادی دارد. تعطیلات نوروز و فصل تابستان که مدارس تعطیل است، سفرهای زیادی به شهر مشهد انجام می‌شود. بنابراین در این مطلب سعی کردیم اطلاعات مورد نیاز در مورد سفر به مشهد، هزینه‌های سفر و جاذبه‌های گردشگری این شهر را بررسی کردیم.


ت ت
کدخبر: 77070 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها