رکوردزنی افزایش اجاره در پائیز ۱۴۰۱

سرعت رشد ماهانه اجاره بهای مسکن با وجود عبور بازار اجاره از فصل اصلی نقل و انتقالات، رکورد زد.

رکوردزنی افزایش اجاره در پائیز ۱۴۰۱

به گزارش منیبان،  سرعت رشد ماهانه اجاره بهای مسکن باوجود عبور بازار اجاره از فصل اصلی نقل و انتقالات، رکورد زد. براساس گزارش مرکز آمار، میانگین مبلغ اجاره آپارتمان در شهر‌های کشور در ماه مهر امسال ۷درصد نسبت به شهریور افزایش پیدا کرده است. به طوری که این میزان رشد ماهانه دست کم از سال ۹۲ تاکنون که ارقام نوسان هزینه اجاره نشینی به ثبت رسیده، بی سابقه است. حتی سال گذشته که رشد سالانه اجاره بها رکورد تاریخی زد، تغییرات ماهانه ماه مهر زیر ۵درصد بود.

محمد سیف الدین، کارشناس بازار مسکن در گفتگو با شهرآرا درباره تحولات بازار اجاره مسکن گفت: بازار اجاره به طور مستقیم از قیمت مسکن و تورم عمومی جامعه پیروی می‌کند و البته ناهمگونی و تعادل نداشتن در بازار‌های مالی موازی نیز تأثیر گذار است.

به عنوان نمونه وقتی بازار سکه و یا ارز رشد می‌کند مالکان هم انتظار دارند به همان اندازه از مستغلات خود عایدی کسب کنند. از این رو تا زمانی که تورم بیشتر شود، اجاره بها هم به رشد خود ادامه می‌دهد. وی افزود: در مجموع هیچ راهی به جز کاهش تورم در کشور نمی‌تواند با گرانی اجاره بها مقابله کند و تا زمانی که تورم روند رو به رشدی داشته باشد، اجاره مسکن افزایش خواهد یافت.


ت ت
کدخبر: 120778 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها