اطلاعیه فوری و مهم وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش با صدور چند اطلاعیه، در خصوص آخرین اخبار و مصوبات این وزارتخانه، برای معلمان، دانش‌آموزان و فرهنگیان اطلاع‌رسانی کرد.

اطلاعیه فوری و مهم وزارت آموزش و پرورش

به گزارش منیبان، وزارت آموزش و پرورش چند اطلاعیه جدید صادر کرد. وزارت آموزش و پرورش با صدور چند اطلاعیه، در خصوص آخرین اخبار و مصوبات این وزارتخانه، برای معلمان، دانش‌آموزان و فرهنگیان اطلاع‌رسانی کرد. وزارت آموزش و پرورش  جزئیات آغاز یک رویداد ویژه را اعلام کرد. وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای، از اعلام نتایج امتحانات نهایی دانش‌آموزان و آغاز ثبت اعتراض به نمرات خبر داد. وزارت آموزش و پرورش جزئیات صدور نمون‌برگ‌های هدایت تحصیلی و نحوه دسترسی دانش‌آموزان به نمون‌برگ‌های هدایت تحصیلی را اعلام کرد.

وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: «روز یکشنبه «18 تیر ماه 1402» نتایج امتحانات نهایی دانش‌آموزان اعلام می‌شود و پس از ثبت اعتراض توسط دانش‌آموز، برگه امتحان برای تصحیح به مصحح چهارم ارسال می‌شود.»

 

به گزارش عرشه آنلاین، وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: «روز یکشنبه «18 تیر ماه 1402» نتایج امتحانات نهایی دانش‌آموزان اعلام می‌شود و باید برای دریافت کارنامه به مدرسه محل تحصیل مراجعه کرد.

پس از ثبت اعتراض توسط دانش‌آموز، برگه امتحان برای تصحیح به مصحح چهارم ارسال می‌شود و نمره اعلام شده توسط او به عنوان نمره نهایی ثبت می‌شود.

وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: «نمون‌برگ هدایت تحطیلی بر اساس آسیب‌شناسی در اجرا مورد بازنگری قرار گرفت.

نمون‌برگ در اختیار دانش‌آموزان مشتمل بر دو جدول است و نهایتا دهه سوم تیرماه، برگه‌های هدایت تحصیلی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد. نمون‌برگ‌های الکترونیکی از طریق سامانه شخصی دانش‌آموزان در سامانه‌ my.menu.ir  قابل دسترسی باشد.

بیشتر بخوانید: دستورالعمل جدید آموزش و پرورش برای تعطیلات تابستانی دانش‌آموزان ابلاغ شد

رویداد ملی جوانه‌ها ویژه هنرستانی‌ها آغاز می‌شود. هدف از این رویداد شناسایی و جذب و هدایت و توانمندسازی هنرجویان نوآور و خلاق و کارآفرین است. این رویداد با مشارکت وزارت صنعت، معدن و تجارت و دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.»

وزارت آموزش و پرورش همچنین درباره هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم اعلام کرد: «سهم دانش‌آموزان پایه دهم امسال هنرستان‌ها ۳۹.۵ درصد است. هدف گذاری کردیم در سال تحصیلی آینده سهم دانش‌آموزان پایه دهم به ۴۱.۵ درصد برسد.»

محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری رویداد ملی «الف تا» ساخت ایران با اشاره به اهمیت عدالت آموزشی گفت: بعد از ۱۲ سال هنوز در تحقق اهداف سند تحول ناکام بوده‌ایم؛ البته اقدامات زیادی توسط معلمان و مدیران صورت گرفته است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش عدم داشتن الگوی اجرایی واحد را دلیل اجرا نشدن سند تحول دانست و گفت: دلیل دیگر عدم اجرای سند تحول عدم به اشتراک گذاری تجربیات موفق در این زمینه است. رویداد «الف تا» هم با توجه به همین دو مساله شکل گرفت و برای اجرای آن برنامه ریزی کردیم. ذیل این رویداد بزرگ رویداد ساخت ایران هم برگزار خواهد شد که هدف از اجرای آن آموزش مهارت‌های کاربردی و ارائه محصولات موفق دانش آموزان هنرستانی است.

کاظمی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای عامل موثر در رفع بیکاری است، افزود: از همین رو توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مورد تاکید نظام آموزشی بوده است. آموزش‌های مهارتی به دانش آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم و توسعه هنرستان‌ها مورد توجه وزارت آموزش و پرورش بوده است. سال گذشته توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در پایه دهم، توسعه دو درصدی داشته است و تلاش می‌کنیم سال آینده توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای بیش از دو درصد رشد داشته باشد تا بتوانیم به هدف ۴۱ درصدی نظام آموزش مهارتی دست یابیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید با بازار کار ارتباط داشته باشد باید بتوانیم تقاضامحور عمل کنیم و آموزش‌هایی ارائه دهیم که در بازار کار متقاضی داشته باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: رویداد ساخت ایران نمایشگاهی از دستاوردها و محصولات هنرستان هاست که ۱۴۷۰ اثر تولیداتی خواهیم داشت این تولیدات در ۱۲۰ رشته بوده که پس از داوری استانی به مرحله کشوری راه پیدا کرده اند. از مجموع ۱۴۷۰ اثر، ۲۷۲ محصول انتخاب شده اند و در طول رویداد ساخت ایران ۱۲ اثر به عنوان اثر برگزیده انتخاب خواهند شد.

کاظمی با بیان اینکه بخش هنرجویی و سناریونویسی را هم برای دانش آموزان فنی و حرفه‌ای در نظر گرفته ایم گفت: در بخش ایده‌ها ۱۴۴۶ ایده در قالب سناریونویسی مورد بازبینی داوران قرار گرفته و ۲۰۴ سناریو به مرحله کشوری راه پیدا کرد. نهایتاً ۱۶ سناریو برای ارائه در این رویداد در غرفه‌های مشخصی به نمایش در خواهند آمد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در نمایشگاه ساخت ایران از ۱۸ تا ۲۰ تیر در مصلی تهران آثار برگزیده به نمایش در خواهند آمد گفت: دانش آموزان، معلمان و مدیران مدارس در میدانی رقابتی در مدت زمان ۵ دقیقه ایده‌ها، محصولات و تولیدات خود را مورد داوری داوران قرار خواهند داد. پیش از این هم از نمایشگاه‌های استانی استقبال خوبی داشته ایم و امیدواریم نمایشگاه رویداد ملی ساخت ایران و الف تا در مرحله کشوری هم موجب رشد، انگیزه و اشتیاق دانش آموزان و جذب فعالان صنعت در کشور باشد.

کاظمی همچنین درباره هدایت نهمی‌ها به رشته ریاضی فیزیک توضیح داد: رشته ریاضی فیزیک طی ۹ سال از ۲۸ درصد، حدود ۱۴ درصد تقلیل داشت. سال قبل با فرهنگ سازی توانستیم سهم این رشته را افزایش دهیم و امسال هدف گذاری کردیم که ۱.۸ درصد سهم ریاضی را افزایش دهیم و تا پایان برنامه هفتم توسعه به سهم ۲۸ درصدی در آموزش ریاضی فیزیک دست یابیم.

او در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز هنرستان‌ها در سال قبل اختصاص دادیم، توضیح داد: آموزش مهارت زندگی و شغلی نقش مهمی در تشکیل سرمایه انسانی از طریق تربیت نیروهای ماهر برای بازار کار دارد. آموزشهای فنی و حرفه‌ای نه تنها عهده دار تربیت نیروی کار مورد نیاز بخش‌های مختلف اقتصادی است بلکه عامل موثر در رفع مشکل بیکاری در جامعه است و این امر می‌تواند منجر به رفع جدی مشکل بیکاری در کشور باشد. از این رو مهارت آموزی و توسعه آموزش فنی و حرفه‌ای مورد تاکید وزارت آموزش و پرورش است و طی ۱۷ ماه گذشته جزو اولویت معاونت آموزش متوسطه بوده است. سال گذشته بیش از ۴۰ هنرستان ایجاد شد.


ت ت
کدخبر: 165005 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها