چطور چراغ‌های مات شده‌ی خودروی خود را تمیز کنیم

مشکلی که برای اکثر خودرو سواران پیش می‌آید این است که چراغ‌های خودرو پس از مدتی مات و تیره می‌شوند و براقیت اولیه‌ی خود را از دست می‌دهند.این موضوع شاید برای افرادی که بیشتر به خودروی خود و نمای آن اهمیت می‌دهند مسئله‌ی مهم‌تری باشد. در این مطلب نکاتی را برای از بین بردن مات شدگی یا کدری چراغ خودرو ذکر می‌کنیم.

چطور چراغ‌های مات شده‌ی خودروی خود را تمیز کنیم

به گزارش منیبان، مشکلی که برای اکثر خودرو سواران پیش می‌آید این است که چراغ‌های خودرو پس از مدتی مات و تیره  می‌شوند و براقیت اولیه‌ی خود را از دست می‌دهند.این موضوع شاید برای افرادی که بیشتر به خودروی خود و نمای آن اهمیت می‌دهند مسئله‌ی مهم‌تری باشد. در این مطلب نکاتی را برای از بین بردن مات شدگی یا کدری چراغ خودرو ذکر می‌کنیم.

پاک کردن چراغ‌های کدر شده با خمیردندان

۱. مواد مورد نیاز را تهیه کنید

برای تمیز کردن کدر شدگی چراغ خودروی خود فارغ از این که مدل خودروی شما چیست ابتدا می‌بایست موادی را تهیه نمایید. این مواد عبارننداز: واکس خودرو، نوار چسب، دستکش پلاستیکی، پارچه‌ی نرم، اسفنج، خمیر دندان، شوینده‌ی خفیف مثل صابون  و آب.

۲. تمیز کردن را با صابون شروع کنید

در ابتدا با استفاده از پارچه‌ی نرم و یا اسفنج آغشته به ترکیب آب و صابون و با حرکت جلو و عقب چراغ خودرو را بشویید. سپس آن را آبکشی کنید. بعد از این که مدتی زمان برای خشک شدن چراغ خودرو گذشت آن را به دقت معاینه کنید.

۳. محیط اطراف چراغ را با نوار چسب محافظت کنید

نوار چسب را برداشته و اطراف چراغ را با آن بپوشانید به طوری که در هنگام شستشو مواد به بدنه‌ی خودرو اصابت نکند و فقط چراغ خودرو را مورد سایش قرار دهد.مراقب باشید که چسب‌ها به بدنه‌ی خودرو آسیبی نرسانند.

 

۴. دستکش‌ها را بپوشید

دستکش‌های پلاستیکی که قبلا تهیه نموده بودید را بپوشید تا اگر پوست حساسی دارید به شما آسیبی نرسد. سپس پارچه‌ی تمیز یا اسفنج را در آب خیس کنید و خمیر دندان را روی آن بمالید.

۵. پارچه‌ی آغشته به خمیر دندان را به کار گیرید

با استفاده از پارچه‌ی آغشته به خمیر دندان، به آرامی و با حرکت دایره‌ای کوچک سطح چراغ خودرو را پاک کنید. اگر احساس کردید آب یا خمیردندان کافی نیست کمی اضافه کنید. تمام سطح چراغ را برای حداقل ۵ دقیقه پاک کنید.

۶. آب بکشید

در مرحله‌ی بعد با استفاده از آب سطح چراغ را آب‌کشی کنید و اجازه دهید تا چراغ خودروی شما خشک شود.

۷. واکس ماشین را به کار بندید

برای حفاظت چراغ‌ها از آسیب‌های آتی به همان صورت دایره‌ای با استفاده از یک پارچه‌ی تمیز و واکس ماشین، چراغ‌های خودروی خود را پاک کنید و بعد از آن از آب برای آب‌کشی مجدد استفاده کنید.

به همان صورت که خمیردندان ذرات مواد غذایی را از روی دندان شما پاک می‌کند در مورد چراغ خودرو نیز به همین ترتیب عمل کرده و لکه‌ها را از روی چراغ خودرو تمیز می‌کند. این امر به این دلیل اتفاق می‌افتد که خمیردندان و سفیدکننده‌ها حاوی مواد ساینده‌ای هستند و سطح چراغ خودروی شما را تمیزتر می‌کنند.

 

پاک کردن چراغ‌های کدر شده با شیشه‌پاک‌کن و پولیش

۱. مواد مورد نیاز را تهیه کنید

برای پاک کردن چراغ خودروی خود با استفاده از شیشه‌پاک‌کن و پولیش شما به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

پولیش خودرو، واکس خودرو(اختیاری)، شیشه‌پاک‌کن، نوارچسب.دستکش پلاستیکی، پارچه‌ی نرم و آب

۲. محیط اطراف چراغ را با نوارچسب محافظت کنید

مانند روش قبل با استفاده از نوارچسب محیط اطراف چراغ را بپوشانید تا آسیبی به بدنه‌ی خودرو وارد نشود.مراقب باشید که چسب‌ها به بدنه‌ی خودرو آسیبی نرسانند.

۳. با شیشه‌پاک‌کن چراغ خودرو را اسپری کنید

شیشه‌پاک‌کن را برداشته و سطح چراغ خودروی خود را با استفاده از آن اسپری کنید. سپس با استفاده از یک پارچه‌ی نرم سطح اسپری شده را پاک کنید.

۴. پولیش خودرو را به کار بندید

پولش را به بک پارچه‌ی نرم و تمیز دیگر آغشته کرده و سطح چراغ خودرو را به آرامی با حرکت دایره‌ای پاک کنید. اگر نیاز بود پولیش بیشتری اضافه کنید. برای این کار ۵ دقیقه زمان بگذارید.

۵. آب‌کشی کنید

با آب سطح چراغ خودرو را آب بکشید و با استفاده از واکس برای حفاطت چراغ از آسیب‌های بعدی سطح آن را پاک کنید.

پاک کردن چراغ‌های کدر شده با روش ترکیبی

۱. مواد مورد نیاز را تهیه کنید

مواد مورد نیاز خود را تهیه نمایید. این مواد عبارتند از: واکس خودرو، پارچه‌ی نرم، نوارچسب، شوینده‌ی خفیف مانند صابون، پولیش، سنباده(بین ۶۰۰grit و ۲۵۰۰grit)، آب

۲. محیط اطراف چراغ خودرو را با نوارچسب بپوشانید

با استفاده از نوارچسب اطراف چراغ خودرو را چسب بزنید تا بدنه‌ی خودرو آسیبی نبیند. مراقب باشید که چسب‌ها به بدنه‌ی خودرو آسیبی نرسانند.

۳. با آب بشویید

سطح چراغ را با استفاده از آب و یک پارچه‌ی تمیز آب‌کشی کنید. در صورت لزوم از شوینده مانند صابون استفاده نمایید.

۴. پولیش را به کار گیرید

با یک پارچه‌ی دیگر که به پولیش آغشته شده با حرکت دایره‌ای سطح چراغ را بشویید.این کار را برای حداقل ۵ دقیقه انجام دهید.

۴. سنباده بکشید

سنباده‌ی زبرخود را در آب سرد خیس کنید و به آرامی با حرکت عقب و جلو روی سطح چراغ خودرو بکشید.مطمئن شوید که سنباده تمام مدت خیس است. در صورت نیاز سنباده را در آب غوطه‌ور کنید.این کار را به ترتیب سنباده‌های زبر به صاف به صورت مکرر انجام دهید.(کمترین عدد grit به بیشترین)

۵. آب‌کشی کنید

ترکیب پولیش شده را با آب بشویید.

۶. واکس خودرو را به کار گیرید

با استفاده از واکس خودرو سطح چراغ خودرو را با یک پارچه‌ی تمیز پاک کنید تا از آسیب‌های بعدی جلوگیری شود.

این کدر شدگی ممکن است برای هر دوطرف درون و بیرون شیشه‌ی چراغ خودرو اتفاق بیفتد.اگر چه معمولا تنها طرف بیرونی چراغ خودرو کدر می‌شود. اگر این کدرشدگی برای سمت داخلی شیشه‌ی چراغ خودرو اتفاق افتاده بود باید چراغ را باز کرده و همین مراحل را برای سطح داخلی نیز تکرار کنید.


ت ت
کدخبر: 21834 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها