خیز بلند طلا برای گران شدن!/ چه اتفاقی خواهد افتاد؟

در هفته منتهی به ۶ اسفند ماه، قیمت انواع سکه و طلا با توجه به رشد ۶۹ دلاری انس جهانی افزایش یافت و معاملات در بازار داخل با رشد همراه بود.

خیز بلند طلا برای گران شدن!/ چه اتفاقی خواهد افتاد؟

به گزارش منیبان؛ نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره تحولات بازار سکه و طلا گفت: با توجه به تحولات جنگی روز گذشته در روسیه، قیمت انس جهانی طلا تا یک هزار و ۹۶۹ دلار افزایش داشت و دلیل آن افزایش بهای نفت تا ۱۰۰ دلار بود.

«محمد کشتی آرای» با بیان اینکه بهای انس جهانی طلا در هفته گذشته به‌طور متوسط ۶۹ دلار افزایش داشت، افزود: قیمت انواع سکه و طلا تا روز چهارشنبه با توجه به کاهش نرخ ارز در داخل کشور نزولی بود، اما روز پنجشنبه با توجه به رشد قابل توجه قیمت انس جهانی طلا صعودی شد.

وی اظهار داشت: حباب سکه در هفته گذشته تغییر محسوسی نداشت و ابتدای هفته حدود ۱۲۰ هزار تومان بود و در آخرین روز نیز به ۱۲۰ هزار تومان رسید.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران بیان‌داشت: روز گذشته با توجه به افزایش قیمت فلز زرد در بازارهای جهانی با معاملات به صورت گرمی انجام می‌شد، زیرا در بحران‌هایی همچون جنگ و مسایل دیگر تقاضا برای طلا افزایش می‌یابد. بنابراین نه تنها شاهد افزایش تقاضا در بازار طلا بودیم بلکه داد و سندها با گرمی خاصی همراه بود.

کشتی آرای آرای گفت: روز گذشته نرخ ارز تغییر محسوسی نداشت و این برخلاف انتظار بود، زیرا در بحران‌های پیش آمده همزمان قیمت طلا و ارز با نوسان همراه می‌شود.

وی درخصوص رشد قیمت طلا در روزهای آینده با توجه به تحولات جنگی گفت: در حال حاضر بهای نفت افزایش یافته است، به طور طبیعی آثار جنگ در روزهای آینده بیشتر خود را نمایان خواهد کرد و این رشد موجب کاهش ارزش دلار و رشد قیمت طلا می‌شود و در روزهای آینده شاهد نوسان قیمت جهانی طلا خواهیم بود.


ت ت
کدخبر: 68715 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها