در هنگام خرید عینک آفتابی مردانه چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

عینک آفتابی جزو اکسسوری‌های خاص و جذابی به حساب می‌آید که تمام خانم‌ها و آقایان به آن علاقه دارند. در حال حاضر عینک‌های آفتابی در طرح‌ها و سبک‌های متنوعی تولید و روانه بازار می‌شوند و به همین واسطه دست افراد در انتخاب انواع مدل‌ها کاملاً باز است. عینک آفتابی مردانه چه ویژگی‌هایی دارد؟ معیار‌های انتخاب عینک آفتابی مردانه مناسب کدامند؟ چه نوع عینک آفتابی برای من مناسب است؟ بی‌شک سوالاتی از این قبیل هنگام خرید عینک‌های آفتابی در ذهن شما شکل می‌گیرد. در نتیجه بهتر است ابتدا با نکات و معیار‌های انتخاب عینک آفتابی آشنا باشید.

در هنگام خرید عینک آفتابی مردانه چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

ساخت استایل جذاب و مناسب در آقایان، مستلزم توجه دقیق به لباس، شلوار و اکسسوری است. منظور از اکسسوری، وسایلی همچون کفش و ساعت می باشد که استایل را تکمیل می کنند. در خرید اکسسوری، توجه به هماهنگی کامل آن با استایل، اهمیت بسیار زیادی دارد.

به جنس شیشه عینک آفتابی توجه کنید

قطعا یکی دیگر از معیار‌های اصلی انتخاب عینک آفتابی مردانه، شیشه است. شیشه عینک از مواد مختلفی ساخته می‌شود که هر یک از این متریال‌ها ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. به طور کلی شیشه یک عینک آفتابی باید سبک، شفاف و ضد خش باشد تا بتوانید بدون اینکه چشمانتان خسته شود، مدت ‌زمان زیادی از آن استفاده کنید. شیشه عینک‌های آفتابی با متریال‌های مختلفی تولید می‌شوند که در در ادامه هر یک از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.  

خرید عینک آفتابی

 مواد معدنی

در حال حاضر این نوع شیشه‌ها کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ چرا که در عین حال که رنگ مناسب و مقاومت نسبتا بالایی در برابر ضربه دارند، شکننده و سنگین هستند. در نتیجه گزینه مناسبی به عنوان یک شیشه استاندارد به حساب نمی‌آیند.

 

مواد پلی کربنات

این شیشه‌ها تقریبا تمام ویژگی‌های یک شیشه عینک آفتابی مردانه استاندارد را در خود جا داده‌اند. شیشه‌های پلی کربنات سبک و نازک هستند و همچنین مقاومت بالایی در برابر ضربه و ساییدگی دارند. این مدل شیشه‌ها معمولا شاخص حفاظت از چشم بالایی نیز دارند.  

 

 مواد ارگانیک

شیشه‌هایی که از مواد ارگانیک ساخته شده‌اند از لحاظ کارکرد نسبت به مدل قبلی در جایگاه بالاتری قرار می‌گیرند. این سبک شیشه‌ها مقاومت بالایی در برابر ضربه دارند و در عین حال سبک نیز هستند. همچنین شیشه‌های ارگانیک توانایی خوبی در فیلتر کردن امواج فرابنفش دارند. اگرچه باید بدانید که مقاومت این نوع شیشه‌ها در برابر ساییدگی و خط و خش نسبتا پایین است. ‌

 

خرید عینک آفتابی

 

شاخص حفاظت از چشم در برابر اشعه

اگرچه زیبایی و طراحی یک عینک آفتابی اهمیت بسیار زیادی دارد، ولی به طور کلی اصلی‌ترین وظیفه عینک‌های آفتابی حفاظت از چشمان شما در برابر نور خورشید و دیگر اشعه‌های موجود در محیط است. پس هنگام خرید باید به شاخص حفاظت از چشم عینک مورد نظر خود توجه داشته باشید. موضوع مهمی که باید بدانید این است که لزوماً عینک‌های آفتابی که شیشه تیره‌تری دارند شاخص حفاظت از چشمی بالاتری ندارند. در شرایطی ممکن است عینک آفتابی شیشه‌های تیره‌ای داشته باشد، ولی نتواند به‌خوبی از چشم شما محافظت کند و بالعکس، مدل دیگری از یک عینک آفتابی شیشه‌های نسبتاً روشن‌تری داشته باشد و شاخص حفاظت از چشمه آن در جایگاه بالاتری قرار بگیرد. در نتیجه نمی‌توانید میزان تیره بودن شیشه عینک را یک معیار درست و استاندارد برای اندازه‌گیری شاخص حفاظت از چشم در نظر بگیرید. به طور کلی این شاخص‌ها به پنج درجه تقسیم‌بندی می‌شوند که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.  

 

شاخص درجه صفر 

عینک‌های آفتابی با این شاخص حفاظت صرفاً برای زیبایی چهره طراحی شده‌اند و نمی‌توانند در هیچ شرایطی از چشمان شما دربرابر اشعه‌ها و نور خورشید محافظت کنند.  

 

شاخص درجه یک 

عینک‌های آفتابی که شاخص حفاظت از چشم آن‌ها یک است در واقع برای فصول معتدلی که میزان تابش نور آفتاب ضعیف‌تر باشد مناسب هستند و تا حدود پنج درصد می‌توانند از چشمان شما محافظت کنند.  

 

شاخص درجه دو 

عینک‌های آفتابی با شاخص حفاظت از چشم دو بین پنجاه تا هشتاد درصد از چشم شما در برابر اشعه‌های مضر محافظت می‌کنند و می‌توانید در شرایطی که تابش آفتاب نسبتاً بیشتر است نیز از آن‌ها استفاده کنید.  

 

شاخص درجه سه 

عینک آفتابی که می‌تواند تا حدود نود درصد از چشمان شما در برابر اشعه‌های مضر محافظت کند دارای شاخص حفاظت سه است. این مدل عینک‌های آفتابی در شرایطی که در معرض تابش مستقیم و شدید نور آفتاب در فصل تابستان قرار دارید بسیار مناسب هستند. معمولا این عینک‌ها تحت عنوان UV400 شناخته می‌شوند.  

 

شاخص درجه چهار 

بالاترین شاخص حفاظت از چشم مربوط به عینک‌های درجه چهار است که تا نود و هشت درصد می‌تواند از چشمان شما در برابر انواع اشعه‌ها و تابش مستقیم نور خورشید جلوگیری کنند و به‌ همین ‌منظور بیشتر برای کوهنورد در ارتفاعات بلند مورد استفاده قرار می‌گیرند.  

 

پس به عنوان یکی از اصلی‌ترین معیار‌های انتخاب عینک آفتابی مردانه مناسب باید به شاخص حفاظت آن از چشم اشاره کنیم که تاثیر بسزایی بر سلامتی شما دارد.

 

انواع تکنولوژی های بکار رفته در شیشه

به طور کلی شیشه های بکار رفته در عینک آفتابی با بهره گیری از دو تکنولوژی اصلی طراحی و تولید می‌شوند که در ادامه هر بک از آنها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

شیشه های پولاریزه

لنزهای پولاریزه به واسطه وجود میکروکریستال‌ها می‌توانند از چشم شما در برابر نورهای عمودی محافظت کنند. در واقع این تکنولوژی سبب شده تا نورهای عمودی که به چشمه افراد تابیده می‌شوند دفع ‌شده و در نتیجه از بروز فشار و آسیب به چشم جلوگیری می‌شود. لنزهای پولاریزه برای هر شرایطی مناسب هستند و می‌توانید در هنگام رانندگی، پیاده‌ روی یا دوچرخه ‌سواری در شرایط آفتابی از آن‌ها استفاده کنید.

شیشه های درجه دار

تکنولوژی به ‌کار رفته در این مدل شیشه‌ها سبب به وجود آمدن طیف‌های روشن و تاریک شده‌ است. در واقع قسمت بالای شیشه‌های درجه ‌دار تیره و قسمت‌های میانی و پایینی آن‌ها روشن‌تر است. این مدل شیشه‌ها علاوه‌ بر جذابیت و زیبایی خاص خود، در هنگام رانندگی و پیاده‌روی زیر نور آفتاب گزینه مناسبی به حساب می‌آیند. در نتیجه اگر به شیشه‌های تیره یکدست علاقه ندارید، می‌توانید از عینک آفتابی مردانه با شیشه درجه دار استفاده کنید.  

بررسی انواع جنس فریم عینک آفتابی مردانه

به عنوان دیگر معیاری که هنگام انتخاب عینک آفتابی مردانه مناسب باید به آن توجه داشته باشید نوع و جنس فریم است. در ادامه به ویژگی‌های انواع جنس فریم‌های عینک آفتابی مردانه می‌پردازیم.  

 

فریم های فلزی، مقاوم و سبک

فریم‌های فلزی که معمولاً از آلومینیوم و تیتانیوم ساخته می‌شوند محبوبیت بسیار زیادی دارند و اکثر آقایان در هنگام خرید سعی می‌کنند فریم‌های فلزی را انتخاب کنند. دلیل اصلی محبوبیت این نوع فریم‌ها جلوه زیبای آن‌ها در عین سبک بودن است. همچنین به واسطه متریال‌های به کار رفته فریم‌های فلزی به هیچ وجه دچار زنگ ‌زدگی نمی‌شوند.  

 

خرید عینک آفتابی

 

خرید انواع عینک آفتابی مردانه  

در دنیای مد و فشن، خرید عینک همیشه چالشی بزرگ محسوب می‌شود. شاید خرید عینک طبی کار نسبتاً ساده‌ای باشد؛ اما هنگام خرید عینک آفتابی باید موارد مختلف را در نظر داشته باشید. در نتیجه، اگر چنانچه قصد خرید عینک آفتابی مردانه ارزان را دارید، می‌توانید به سایت دایان شاپ به آدرس https://dayanshop.com/ مراجعه کنید و انواع عینک آفتابی مردانه را در مدل‌های مختلف، با قیمت ارزان و کیفیت مناسب تهیه کنید.


ت ت
کدخبر: 70668 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها