سوگلی سایپا از حرکت ایستاد!/ترمز پراید کشیده شد+ جزییات

علی رغم کاهش قیمت ارز نسبت به هفته گذشته، قیمت خودرو همچنان نوسانی است. اما رکود در بازار خودرو حاکم است و معامله‌ای صورت نمی‌گیرد.

سوگلی سایپا از حرکت ایستاد!/ترمز پراید کشیده شد+ جزییات

به گزارش منیبان؛ پیش‌بینی قیمت پراید کار ساده‌ای نیست. موازی با نوسانات چشمگیر دلار، شاهد نوسانات قیمت پراید در بازار هستیم اوایل امسال بود که  قیمت پراید  بین کارخانه و حاشیه بازار به شدت زیاد بود و پس از آن برای کنترل قیمت پراید طرح قرعه کشی راه اندازی شد بازار خودرو در کنار ارز، بورس و مسکن یکی از بازارهای جذاب سرمایه‌گذاری در ایران بوده به هر حال  برخی معامله گران در بازار خودرو روی موج اخبار سیاسی نوسان قیمت ایجاد کردند و این امر موجب شد تا قیمت پراید در بازار دوباره دچار نوسان باشد

به گزارش تجارت‌نیوز،  قیمت خودرو صفر داخلی در روز شنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی امروز شنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۱ در بازار ایران به شرح زیر است:

دنا پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ هم‌اکنون در قیمت ۵۰۱ میلیون تومان در بازار کشور موجود است. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز به ۴۰۲ میلیون تومان رسید.

تیبا هاچ‌بک پلاس هم‌اکنون با نرخ ۲۱۱ میلیون تومان معامله می‌شود.

پژو ۲۰۶ تیپ دو  مدل ۱۴۰۱ به ۲۹۹ میلیون تومان رسید. ۲۰۶ تیپ پنج نیز در بازار کشور تا نرخ ۳۵۵ میلیون تومان پیش رفت.

پژو پارس اتوماتیک، بر قله ۴۷۵ میلیون تومان ایستاد.

تارا اتوماتیک امروز در بازار به قیمت ۵۹۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

 

پیش‌بینی قیمت پراید در روزهای آینده

عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: با وجود کاهش نوسانات نرخ ارز، بازار خودرو در شرایطی است که تمایل چندانی به کاهش قیمت ندارد. اما بازار همچنان در رکود است و خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد. اکثر افراد در بازار فروشنده هستند و خریدار کم است. این رکود در حدی است که کاهش نرخ ارز نیز دیگر در قیمت‌ها تاثیرگذار نیست.

پیش از این نیز، بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو به تجارت‌نیوز گفته بود: قیمت خودرو متاثر از مذاکرات وین و نتیجه و تاثیر نهایی آن بر قیمت ارز است. این دو عامل سریعا تاثیر خود را در بازار نشان می‌دهند. اما در حال حاضر، بازار با شروع مجدد مذاکرات کمی امیدوار به نظر می‌رسد. به لحاظ روانی نیز دلار کمی کاهش داشت. اما همچنان باید منتظر نتایج نهایی این مذاکرات و مشاهده تاثیر آن بر قیمت‌ها باشیم.

قیمت پراید امروز شنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۱

تصویری که بازار خودرو در ایران به دست می دهد، نمایانگر این موضوع است که تغییرات قیمتی محصولات سایپا در ماه های اخیر عمدتا افزایشی بوده؛ مگر در مقاطعی خاص .

مثلا طرح های جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت برای عرضه خودرو از سوی شرکت خودروسازی .

به گفته کارشناسان طرح های فوق العاده فروش که از خردادماه سال گذشته آغاز شده در کنار آنهااعمال نظارت شدید از سوی سازمان بازرسی کل کشور موجب تثبیت قیمت خودرو در بازار شده است .

قیمت خودروهای پراید ۱۱ تیر ۱۴۰۱

به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودروی تهران نظارت شدید و طرح های جدید فروش در حوزه خودرو موجب کاهش ۳۵ درصدی قیمت خودرو در بازار آزاد شده است .

هرچند طرح های فروش فوری و پیش فروش محصولات ایران خودرو و سایپا روند افزایش قیمت خودرو را متوقف کرد اما بنا بر ادعای کارشناسان هر وقفه ای در عرضه، تعادل بازار را به هم می ریزد .

در سال های اخیر نگاهی که برخی مردم به خودرو دارند ، نگاهی نه به عنوان کالای مصرفی، بلکه به عنوان یک سرمایه است .

از آنجاییکه «خودرو» یکی از پر بحث ترین مباحث در میان ایرانی ها است ، اطلاع از بروزترین قیمت خودرو اهمیت دو چندان پیدا کرده است .

درست مثل قیمت سکه و دلار، اطلاع از نوسانات بازار خودرو برای جلوگیری از ضرر مهم است .

بدین منظور سرویس منهای فوتبال دیلی فوتبال سعی دارد به صورت روزانه آخرین قیمت خودروهای داخلی سایپا و ایران خودرو را برای مخاطبان فراهم کند .

به عقیده سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودروی تهران تداوم عرضه خودرو از سوی ایران خودرو و سایپا، فاصله قیمت خودرو از درب کارخانه تا بازار آزاد را کاهش محسوسی می دهد.

پیش بینی موتمنی از چشم انداز قیمت نهایی محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار ادامه روند کاهشی است.

تجربه سال گذشته در کاهش فاصله قیمت ها از اردیبهشت ماه تا شهریور ماه نشان می دهد که در صورت وجود عرضه مناسب و نظارت، جلوی سوداگری در بازار خودرو گرفته می شود .


ت ت
کدخبر: 93975 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها