صربستان غافلگیر شد

وزارت امور خارجه صربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: حساب‌های کاربری رسمی سفارت‌های این کشور در ارمنستان، ایران، اندونزی، نیجریه، زیمبابوه، غنا و کویت و همچنین کنسول‌گری‌ آن در شیکاگو در ۱۸ اوت (۲۷ مردادماه) سال جاری میلادی به حالت تعلیق درآمدند. این تعلیق بدون هیچ توضیح یا اطلاع قبلی درباره نقض احتمالی قوانین توییتر صورت گرفته است.

صربستان غافلگیر شد

به گزارش مُنیبان، وزارت امور خارجه صربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: حساب‌های کاربری رسمی سفارت‌های این کشور در ارمنستان، ایران، اندونزی، نیجریه، زیمبابوه، غنا و کویت و همچنین کنسول‌گری‌ آن در شیکاگو در ۱۸ اوت (۲۷ مردادماه) سال جاری میلادی به حالت تعلیق درآمدند. این تعلیق بدون هیچ توضیح یا اطلاع قبلی درباره نقض احتمالی قوانین توییتر صورت گرفته است.

در این بیانیه آمده است: بدون ورود به سیاست‌های کاری توییتر، تاکید می‌کنیم که سانسور دفاتر دیپلماتیک یک کشور دموکرات که از سوی هیچ کشور و بلوکی تحریم نیست، غیرقابل قبول است.

صربستان از توییتر خواست تا این حساب‌ها را از حالت تعلیق و مسدودیت خارج کند.

وزارت امور خارجه صربستان افزود: صربستان به عنوان کشوری که از نظر استراتژیکی به عضویت در اتحادیه اروپا متعهد است، این مساله را که تعدادی از دفاتر دیپلماتیک و کنسولی‌اش در یک رسانه اجتماعی مدعی ترویج دموکراسی و کثرت‌گرایی عقاید، سانسور شود، "بی‌معنی" می‌داند.

در ادامه این بیانیه آمده است: صربستان امیدوار است که این تعلیق حساب‌های کاربری بخشی از تلاش برای سرکوب و ساکت کردن صربستان در تقلاهایش برای افشای واقعیت در رابطه با وضعیت کوزوو نباشد.


ت ت
کدخبر: 104968 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها