مصر به نشست اعراب نمی‌رود؟ | مقام مصری توضیح داد

وزیر خارجه مصر خاطرنشان کرد، این نشست پس از یک وقفه ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا و در نتیجه بازگشت روند و دوره برگزاری نشست سران کشورهای عربی برگزار می‌شود و فرصتی را پیش‌روی سران کشورهای عربی برای ارتباط و رایزنی و همچنین تقویت همبستگی و اقدام مشترک عربی فراهم می‌کند.

مصر به نشست اعراب نمی‌رود؟ | مقام مصری توضیح داد

به گزارش مُنیبان، سامح شکری، وزیر خارجه مصر خاطرنشان کرد، این نشست پس از یک وقفه ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا و در نتیجه بازگشت روند و دوره برگزاری نشست سران کشورهای عربی برگزار می‌شود و فرصتی را پیش‌روی سران کشورهای عربی برای ارتباط و رایزنی و همچنین تقویت همبستگی و اقدام مشترک عربی فراهم می‌کند.

شکری در ادامه افزود، امنیت ملی کشورهای عربی بخش جدایی‌ناپذیر است و تمامی کشورهای عربی با یکدیگر برای حمایت از امنیت ملی و حفاظت از منافع آن در چارچوب روابط بین‌المللی بر اساس اصل احترام متقابل و تقویت منافع متقابل تلاش می‌کنند.

وی همچنین گفت، این منابع به کشورهای عربی این توانایی را می‌دهد که با شیوه‌های متناسب با چالش‌ها مقابله کنند و تاثیر قوی‌تری بر عرصه بین‌المللی بگذارند و مردم را از هرگونه تاثیر منفی اوضاع کنونی جهانی دور سازند.

وزیر خارجه مصر همچنین تصریح کرد، کشورهای عربی از منابع و توانمندی‌های انسانی و مادی هنگفتی برخوردار هستند.

وی در ادامه بر اهتمام ورزیدن به مسأله فلسطین به عنوان یک مسأله محوری در جهان عربی و حمایت از مبارزه ملت فلسطین در راستای تحقق آرمان‌ها و تشکیل کشور مستقل خود تاکید کرد./ ایسنا


ت ت
کدخبر: 117034 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها