صدراعظم آلمان شاکی شد

صدراعظم آلمان در پاسخ به سوالی درباره درخواست اوکراین برای دریافت جنگنده از غرب گفت: توصیه می‌کنم انقدر درگیر رقابت تقاضای فزاینده و مداوم بر سر ارسال تسلیحات نشوید. به محض اینکه برلین تصمیم به ارسال سلاحی به اوکراین می‌گیرد، بحث بر سر کمک تسلیحاتی بعدی آغاز می‌شود.

صدراعظم آلمان شاکی شد

به گزارش منیبان از خبرگزاری راشاتودی، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در پاسخ به سوالی درباره درخواست اوکراین برای دریافت جنگنده از غرب گفت: توصیه می‌کنم انقدر درگیر رقابت تقاضای فزاینده و مداوم بر سر ارسال تسلیحات نشوید. به محض اینکه برلین تصمیم به ارسال سلاحی به اوکراین می‌گیرد، بحث بر سر کمک تسلیحاتی بعدی آغاز می‌شود.

هفته پیش آلمان و آمریکا اعلام کردند که تانک‌های لئوپارد و آبرامز خود را به اوکراین می‌فرستند. بلافاصله ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین یک قدم پیش رفت و خواستار دریافت جنگنده شد.

گرچه فرانسه و آمریکا احتمال ارسال جنگنده به اوکراین را رد نکرده‌اند، اما آلمان از همین حالا آب پاکی را روی دست کی‌یف ریخته و بی‌پرده اعلام کرده که به این مسئله فکر هم نخواهد کرد.

شولتس ادامه داد: این جنس از بحث‌های عمومی جدی به نظر نرسیده و اعتماد مردم به تصمیم‌گیری‌های دولت را از بین می‌برد. نباید برای کسب وجهه سیاسی در داخل کشور چنین بحث‌هایی به راه انداخت.

پیش‌تر شولتس احتمال ارسال تانک به اوکراین را هم رد کرده بود، اما در نهایت چراغ سبز نشان داد. او اما وقوع سناریوی مشابه در مورد جنگنده‌ها را به شدت تکذیب کرد و گفت: ما همواره بر اساس دو معیار عمل می‌کنیم، نخست اینکه اوکراین چه نیازهایی دارد و دیگر اینکه قدرتمندترین متحدان ما چه کمک‌هایی خواهند کرد.

پیش‌تر بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع جدید آلمان هم گفت: هواپیماهای جنگنده سیستم‌هایی به مراتب پیچیده‌تر هستند و قدرت آتش و برد بسیار متفاوتی دارند. ارسال آن‌ها به اوکراین پا گذاشتن به وضعیتی است که در حال حاضر شما را از آن بر حذر می‌دارم./ ایسنا


ت ت
کدخبر: 136469 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها