جو بایدن این گونه نتانیاهو را گوشمالی می‌دهد

منابع سیاسی و امنیتی عالی رتبه در تل آویو درباره پیامدهای تصمیم دولت جدید آمریکا مبنی بر تجدید نظر در قراردادهای فروش هواپیماهای اف 35 به امارات هشدار داده و گفتند که این اقدام ممکن است توافق سازش با این کشور را به خطر بیندازد.

جو بایدن این گونه نتانیاهو را گوشمالی می‌دهد

به گزارش منیبان، امیر بحبوط، تحلیلگر مسائل نظامی در سایت خبری – صهیونیستی (WALLA) تصریح کرد که منابع امنیتی این رژیم هشدار داده اند که تصمیم اخیر دولت بایدن مبنی بر تجدید نظر در فروش هواپیماهای اف 35 به امارات ممکن است توافق سازش با این رژیم را به خطر بیندازد و لغو این قرارداد تأثیر مستقیمی براین رژیم خواهد داشت.

وی فاش کرد که در گفتگوی اخیر بین "بنی گانتز"، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و لوید آستین، همتای آمریکایی وی، دو طرف بر اهمیت توافق های سازش و تأثیر آنها بر اوضاع منطقه تأکید کرده و گفتند که این توافق ها به تلاش های آمریکا برای تقویت کشورهای موسوم به میانه رو (یا همان طرف های سازش) کمک می کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد که همزمان سیاست مداران و نظامیان ارشد این رژیم در چند روز گذشته تلاش زیادی را صرف تقویت روابط ارتش این رژیم با امارات و برگزاری رزمایش مشترک کرده اند.

این کارشناس نظامی به نقل از منابع ارشد امنیتی در تل آویو گفته است که چند هفته پیش از آنکه مذاکرات هسته ای احتمالی با تهران آغاز شود، یوسی کوهن، رئیس موساد با مقامات ارشد دولت بایدن دیدار خواهد کرد و تلاش خواهد کرد که او را از بازگشت به برجام منصرف کند. به این ترتیب بایدن در مسیر بازگشت به مذاکرات با چالش های دشواری رو به رو خواهد بود.

وی به نقل از منابع سیاسی این رژیم گفته بود تیم بایدن به احتمال قوی، همان مسئولین دولت اوباما خواهند بود. آنها اغلب سیاست مداران کارکشته هستند نه افراد امنیتی، و نگرانی این رژیم این است که این تیم، بایدن را به سمت سیاست پراگماتیکی در قبال ایران و بازگشت به توافقنامه اصلی سوق خواهند داد؛ حال آنکه تغییرات زیادی در ایران در مقایسه با سال 2015 رخ داده است و اوضاع قطعا بدتر خواهد شد.

وی تصریح کرد که داده ها و اطلاعات به دست آمده از "اسرائیل" نشان می دهند که این رژیم مدعی است که تغییرات رخ داده در ایران را به دقت زیر نظر دارد و ادعا می کند که اگر اطلاعات مربوط به این تغییرات شامل افزودن چندین دستگاه سانتریفیوژ جدید به تأسیسات هسته ای و جلوگیری از ورود بازرسان به مراکز هسته ای و غیره را به سازمان جاسوسی آمریکا بدهد می تواند تأثیرات قابل ملاحظه ای بر تصمیمات کاخ سفید داشته باشد.

این کارشناس در پایان آورده است که مقامات امنیتی این رژیم در روزهای گذشته دریافته اند که ایران همچنان به دنبال گرفتن انتقام خون مسئولین ترورشده خود شامل سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس و محسن فخری زاده، دانشمند هسته ای است و این رژیم را متهم ردیف اول می داند.

شایان ذکر است که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به رغم گذشت دو هفته از مراسم تحلیف، برخلاف رؤسای جمهور پیشین این کشور، هنوز هیچ تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو برقرار نکرده است. منابع آگاه در تل آویو بی محلی بایدن به نتانیاهو، را نوعی واکنش منفی به حمایت های بی چون و چرای ترامپ، رئیس جمهور سابق و حزب جمهوری خواه از وی دانسته اند.


ت ت
کدخبر: 1545 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرات شما
    • avatar ناشناس

      دیشب سوریه رو دوباره زد!

      0
    • avatar محمد.

      اگر بایدن عقل. شو. بده. دست اسرایلی ها بازنده میشود از دشمن چه توقعی میشه داشت دشمن همیشه دشمن هست و خواهد بود باید طرف مقابل حواسش باشه که پشت خنجر. نخوره

      0
    • avatar امراله مهماندوست

      برای آزادسازی استان بحرین کشور ایران (پایگاه دریایی نظامیان تروریست آمریکایی در خلیج فارس ) و برگرداندن آن به کشور ایران داوطلب هستم

      2
    • avatar ناشناس

      افکاروبرنامه های ترامپ تروریست با آمدن بایدن بایدبسرعت لغوشودتامردم امریکاهم نفس تازه ای بکشندوبایدن ازروش مردم داری وانسانیت با سایردول استفاده کندچون واقعادوران خدمت بسیارکم است اونبایدگول امثال نتانیاهوی تروریست رابخورد

      1
    • avatar عباسی

      امریکا نیاید در دام رژیم صهینونستی بیافتد اسرائیل میخواهد هرشخصی را بدون هیچ دلیلی ترورکند جواب هم نگیرد چون امریکا ازجنایتهای این رژیم منحوس حمایت میکند نه دیگر تمام شد بیابزن در رو باید توان پس بدهی لازم است امریکا برای ابهت خودش هم شده سرکشی اسرائیل را بگیرد

      1
    • avatar مهراد

      آمریکا واسراییل‌ فکروخیالات زیادی درس می پرورانند در حالی ما ایرانیان می دانیم گرگ در لباس بره هستند

      0
    • avatar احسان

      بچه نبایدموی دماغ باباش بشه .بچه نباید توکارباباش دخالت کنه بچه که زیاد پررو بشه واجبه که چک و لگد بشه .نتانیاهوبچه ای است که زیادی بزرگ شده بابا بایدن باید گوشمالی خوب بهش بده که مضر نشه.

      1
    • avatar محمد سیفی

      کل خبر دروغ است و آرزوها را تحت عنوان اخبار نوشته است. اگر می خواهید واقعیت را بدانید هر چه گفته برعکس کنید. چرا دروغ به خورد مردم می دهید. اگر مسلمانید که نیستید بدانید دروغ گو دشمن خداست.

      0
    • avatar علی حیدری

      بایدن نه قصد آزردن رژیم صهیو نیستی را دارد نه جرات اش را، فقط حیوانات غیر از این فکر می کنند چون فاقد شعورند. چرند گویی در جهت فتنه گری یک غلط اصافی بیش نیست.

      0
    • avatar زهرا

      بدبختی

      0
    • avatar AHMADGOLBAZKHANIPOOR

      Americans will never cooperate with Iran.whybecuase they need the oil OF PersianGulf.Soif they cooperate with Iran. They will lost e EVERYTHINGt

      0
    • avatar علی

      اگر آقای بایدن ازاسراییل فاصله بگیرد کارعاقلانه ای انجام داده است چونکه اسرائیل آتشی است که هرچه بیشتربه آ نزدیک شوی بیشترمیسوزی اگر آمریکا اسرائیل رارهاکندابروواعتبار ثابق رابدست می‌آورد ولی نزدیکترشودبایدآمریارافدای اسرائیل کند بازهم کم میاورد

      0
    • avatar مسعود

      چیزی که مشخص شده این است که اسرائیل و چند کشور عربی و اروپایی دارند تلاش می‌کنند که آمریکا فشار بیشتری به ایران بیاورد ایران بخاطر بد عهدی طرفهای مزاکره مخصوصا آمریکا نمی‌تواند زودتر وارد گفتگو شود حالا دوستان و هم پیمانان ایران کدوم قبرستانی رفتن

      1
    • avatar ناشناس

      گورپدرشماوبرجام امریکایی

      0
    • avatar sasan

      جوبایدن انقدر بی انرژی هستکه حوصله تلفنی حرف زدن را حتی با نزدیکانش را ندارد چه برسد به نتانیاهو

      نظرات شما
      • avatar ناشناس

        باسلام درود بر غیذت سردار سلیمانی که کتری کرده که امریکاه داره التماس میکنه

        0
      0
    • avatar ناشناس

      عجب گوشمالی سنگینی. فکر کنم الان نتانیاهو تو کماست. وای بر مردمی که مجددا فریب گلابی و سیب برجام البته این بار از درخت بایدن را بخورند. میوه این درخت از جنس میوه هایی است که حضرت آدم را از بهشت به دنیا تبعید کرد.
      وای بر کسانی که نمی اندیشند.

      0
    • avatar ناشناس

      انشاالله خیر باشه

      ولی انتقام سردار سرجاش هر که گرا داد باید انتقام خون عزیزمان را بگیریم هر خری باشه فرق نمکنه

      0
    • avatar محمد رضایی

      این حرف های بی ربط رو برای اینها نزنید آمریکا و اسرائیل در خاور میانه یک هدف رو دارد پس هر دو دنبال منافع خودشان هستن هر دویی اینها مجبور هستن که یک سیاست رو دنبال کنند و پشتیبان همدیگر باشند امروز دنیا تجربه های دارد که هر دو رو به یک طرف سوق میدهد این خبر ها صحت ندارد تازه بایدن ترامپ ندارد سیاست دولت یکی است اگر سیاست ما فرق کرد حتما سیاست غرب فرق میکند وگرنه همین آش همین کاسه است

      0
    • avatar ناشناس

      اگر آمریکا بخواهد یک ابرقدرت بزرگی در دنیا باشد
      باید به اسرائیل اهمیتی ندهد

      0
    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها