بررسی روابط ایران و روسیه در گفتگوی تلفنی مخبر و پوتین

سرپرست ریاست جمهوری اسلامی ایران و رئیس جمهور فدراسیون روسیه، در گفتگوی تلفنی با یکدیگر، روابط دو جانبه و چند جانبه در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی کردند.

بررسی روابط ایران و روسیه در گفتگوی تلفنی مخبر و پوتین

به گزارش منیبان؛ محمد مخبر، امروز پنجشنبه در گفتگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین، ضمن قدردانی دوباره از ابراز همدردی دولت این کشور با دولت و ملت ایران در پی شهادت دکتر رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و همچنین، تبریک سالروز استقلال فدراسیون روسیه، روابط تهران و مسکو را راهبردی و متکی بر اصول تغییرناپذیر عنوان کرد و اظهار داشت: اجرای کامل همه توافقات انجام شده، از جمله در بخش‌های تجارت، حمل و نقل کالا و انرژی، دستور کار اصلی روابط دو جانبه را شکل می‌دهد و جمهوری اسلامی ایران، مصمم به اجرای آن است.

 
مخبر در ادامه، ضمن مرور همکاری‌های دو و چند جانبه ایران و روسیه، به‌ویژه در بخش گذرگاه حمل و نقل کالا در مسیر شمال ـ جنوب، گروه بریکس و اتحادیه اقتصادی اوراسیا، بر اهمیت تحکیم مبانی حقوقی همکاری‌ها تأکید کرد.
 
ولادیمیر پوتین نیز در این گفتگوی تلفنی، ضمن تسلیت دوباره شهادت دکتر رئیسی به دولت و ملت ایران، سطح همکاری و سرعت توسعه روابط میان تهران و مسکو در بخش‌های مختلف اقتصادی را بسیار خوب و رضایت‌بخش توصیف کرد و سند جامع همکاری‌های دو کشور را مبنای حقوقی مناسبی برای توسعه روابط دانست. 
 
رئیس جمهور روسیه نیز اجرای کامل همه توافقات انجام شده را دستور کار اصلی روابط دو جانبه برشمرد و در ادامه با توجه به تصویب و امضای قانون تجارت آزاد میان اتحادیه اوراسیا و جمهوری اسلامی ایران، این موضوع را زمینه‌ای مناسب برای توسعه، تقویت و پویایی بیشتر روابط تجاری دو کشور دانست و بر ضرورت اهتمام طرفین برای پیگیری و اجرای توافقات، به‌ویژه در بخش حمل و نقل کالا و انرژی، تأکید کرد.
 
پوتین همچنین برای ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، آرزوی موفقیت کرد.
ت ت
کدخبر: 220352 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها