مذاکره‌کننده ارشد انگلیس با اتحادیه اروپا تعیین شد

به دنبال استعفای وزیر بریگزیت که شوک سنگینی به دولت آشفته لندن وارد کرد، بوریس جانسون وزیر امور خارجه این کشور را به عنوان مذاکره‌کننده ارشد در مذاکرات با اروپا منصوب کرد.

مذاکره‌کننده ارشد انگلیس با اتحادیه اروپا تعیین شد

به گزارش مُنیبان از خبرگزاری فرانسه، دفتر نخست وزیری انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس به عنوان مذاکره‌کننده ارشد در مذاکرات با اتحادیه‌اروپا از جمله پیرامون موضوع پیچیده روابط ایرلند شمالی با بروکسل منصوب شد و فورا فعالیت خود را در این زمینه آغاز خواهد کرد.

این تغییر و تحول اجباری یک روز پس از آن رخ داد که دیوید فراست، یکی از متحدان قابل اعتماد بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس و مذاکره‌کننده سابق بریگزیت اواخر روز شنبه در نامه‌ای خطاب به جانسون استعفایش را تقدیم کرد.

این اقدام فراست پس از آن صورت گرفت که روزنامه میل آن ساندی گزارش داد که دیوید فراست یک هفته قبل استعفایش را تقدیم کرد اما موافقت کرده تا ژانویه صبر کند و سپس پست خود را واگذار کند.

فراست در استعفانامه‌اش به جانسون گفت: با توجه به مقررات مربوط به پاندمی کرونا و افزایش مالیات‌ها، نسبت به مسیر کنونی نگران هستم.

دفتر نخست وزیری انگلیس در بیانیه‌ای گفت: به دنبال استعفای دیوید فراست، وزیر امور خارجه انگلیس مذاکره کننده ارشد این کشور در مذاکرات با اتحادیه اروپا پیرامون پروتکل ایرلند شمالی می‌شود.

بوریس جانسون در حال حاضر از شورش ۱۰۰ تن از قانون‌گذاران خود در یکی از رای‌گیری‌های پارلمانی پیرامون برنامه‌های مربوط به پاندمی کرونا و از دست دادن یک کرسی در انتخابات میان دوره‌ای که حوزه آن ۲۳ هزار رای داشته، شدیدا شوکه است.

مقصر این ماجرا تاحدودی انشار گزارشها درباره مهمانی کریسمس سال گذشته کارمندان و معاونین بوریس جانسون علی‌رغم محدودیت‌های مربوط به پاندمی کرونا بود.

روزنامه گاردین نیز روز یکشنبه با انتشار تصویری از حضور جانسون در مهمانی در حیاط دفتر نخست وزیری که مربوط به مه سال ۲۰۲۰ بود به این مشکلات دامن زد. این روزنامه تاکید کرد که این مهمانی زمانی برگزار شد که محدودیت‌های پاندمی کرونا چنین گردهمایی‌هایی را ممنوع کرده و افرادی که در این گردهمایی شرکت داشتند به هیچ عنوان فاصله اجتماعی را رعایت نکرده بودند.


ت ت
کدخبر: 55337 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها